2013-08-08, 15:39
Medlem
Yo flashback!

Idag när jag vaknade så var min telefon helt normal. Jag hade ställt alarm som jag stängde av och svarade på ett sms. Jag hade ungefär 44 % batteri på min telefon så jag la den på laddning eftersom jag skulle iväg. Efter att ha ätit frukost så kommer jag tillbaka och då är telefonen helt död. Hela skärmen var svart, jag kan varken starta den och den tar inte på någon sorts laddning.

Jag trodde det skulle gå över efter några timmar så jag väntade. Men jag kollade och det var fortfarande svart.

Någon som har haft liknande problem?? Någon som har några relevanta tips ?
Citera
2013-08-08, 15:45
Medlem
csbillys avatar
Blixten kanske tog den?
Citera
2013-08-08, 16:05
Medlem
ambigues avatar
Min iphone 4 laddare gick sönder förut, typ lät konstigt när jag satte i den i kontakten och telefonen laddade inte.

Gick in till macoteket och där sa dom att det kan ha med uttaget att göra, och att jag i princip hade tur för att ibland kan t.o.m telefonen också dö, inte bara laddaren. Så det kan ju vara något sådant.
Citera
2013-08-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csbilly
Blixten kanske tog den?

Det tror jag däremot inte!
Citera
2013-08-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Min iphone 4 laddare gick sönder förut, typ lät konstigt när jag satte i den i kontakten och telefonen laddade inte.

Gick in till macoteket och där sa dom att det kan ha med uttaget att göra, och att jag i princip hade tur för att ibland kan t.o.m telefonen också dö, inte bara laddaren. Så det kan ju vara något sådant.

Hmm men då kan det alltså vara batteriet som har dött?
Citera
2013-08-08, 16:21
Medlem
Roos-ens avatar
Är väl bara att gå tillbaka till butiken där du köpte den..

Apple har ju ändå 1 års garanti på sina varor, så det borde ju gå på garantin
Var själv och lämnade in min 5a för en vecka sen pga av att låsknappen hade hängt sig. Fick en helt ny 3 dagar senare
Citera
2013-08-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roos-en
Är väl bara att gå tillbaka till butiken där du köpte den..

Apple har ju ändå 1 års garanti på sina varor, så det borde ju gå på garantin
Var själv och lämnade in min 5a för en vecka sen pga av att låsknappen hade hängt sig. Fick en helt ny 3 dagar senare

Jag beställde min via Mecenat.se. Jag har haft den ungefär 6 månader. fast jag har däremot inget kvitto, men som sagt garantin borde väl ändå funka ?
Citera
2013-08-08, 16:32
Medlem
Roos-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasperisonfire
Jag beställde min via Mecenat.se. Jag har haft den ungefär 6 månader. fast jag har däremot inget kvitto, men som sagt garantin borde väl ändå funka ?

Okej.. Jag var tvungen att visa kvitto när jag lämnade in min hos elgiganten iaf.
Du kanske har kvar nå mail från beställningen eller något ?

Men med tanke på att telefonen inte har varit ute 1 år på marknaden ännu så kanske det funkar utan ändå! Annars är det väl bara och ringa och kolla med dem
Citera
2013-08-08, 16:39
Medlem
ambigues avatar
Har du provat att hålla in menyknappen och on/offknappen samtidigt?
Citera
2013-08-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasperisonfire
Yo flashback!

Idag när jag vaknade så var min telefon helt normal. Jag hade ställt alarm som jag stängde av och svarade på ett sms. Jag hade ungefär 44 % batteri på min telefon så jag la den på laddning eftersom jag skulle iväg. Efter att ha ätit frukost så kommer jag tillbaka och då är telefonen helt död. Hela skärmen var svart, jag kan varken starta den och den tar inte på någon sorts laddning.

Jag trodde det skulle gå över efter några timmar så jag väntade. Men jag kollade och det var fortfarande svart.

Någon som har haft liknande problem?? Någon som har några relevanta tips ?

Power & Home button tills den startar, brukar ta 10-20 sek.
Citera
2014-04-15, 13:52
Medlem
BjenSBCs avatar
Tack så jävla mycket min 5s dog helt plötsligt efter jag haft den i 2v och jag tyckte jag testat allt.. Läste tråden och körde meny&power knapparna och så återupplivades den
Tack alla smarta jävlar härinne och hoppas ni har en underbar påsk!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in