• 1
  • 2
2020-07-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammy.nevermind
Kan en inte lika gärna äta grapefrukten? Eller är det ngt särskilt med att det ska vara just juice?
Går förmodligen bättre att äta det, så man är säker att dom inte extraherat ut enzymen
Citera
2020-07-07, 19:15
Medlem
Sammy.neverminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Går förmodligen bättre att äta det, så man är säker att dom inte extraherat ut enzymen

Perfekt! Grapefrukt, tram och kaffe till frukost då.
Citera
2020-07-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammy.nevermind
Perfekt! Grapefrukt, tram och kaffe till frukost då.
Det blir nog perfekt!
Citera
2023-07-21, 07:24
Medlem
wes420s avatar
golden grape fungerar bäst. både som frukt och som juice.
effekten håller längre och blir något starkare.
detta gäller alla opioider, OAVSETT hur man intar dessa.
jag rökte och drog rövpannor.
gick senare över till sprutor men är nu ren.
sug på den.
Citera
2024-10-26, 21:27
Medlem
Trolletivarmlands avatar
Någon som testat detta med subuxone?
Även hört att zopiklon ska funka bättre med grape, många påstår dock att det är tvärtom.
Citera
2024-12-06, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverlood
Ta mig inte för mitt ord då jag absolut itne är nån expert ^^ Men av min erfarenhet att döma tycker jag grape funkar fint för att få lite extra edge på vissa saker. Jag har egentligen nästan enbart använt grape för att boosta kodein.

Lite förenklat så har jag fått förstått att det som händer när man blandar grapefrukt med kodein är att grapefrukten hämmar ett enzym i magen (kodein blir f.ö morfin i magen) vilket tillåter att mer morfin frisläpps istället för något annat ämne som också bildas i magen när man äter kodein. Men jag har ingen källa på det, lärde mig det för massa år sen och har bara kört på.

Sen som sagt står det på FASS att VÄLDIGT många mediciner påverkas av just grape. Men eftersom alla är olika och eftersom placebo säkert har ett finger i spelet är det skitsvårt att ge nått mått på hur mkt grape boostar ett läkemedel. Du får prova dig fram Men står det att det förstärker så är det säkert så!

(Btw, köp riktig färskpressad juice med kött) Lycka till! ^^

Vilket märke köper du exakt? Har du bild?
Citera
2024-12-06, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
golden grape fungerar bäst. både som frukt och som juice.
effekten håller längre och blir något starkare.
detta gäller alla opioider, OAVSETT hur man intar dessa.
jag rökte och drog rövpannor.
gick senare över till sprutor men är nu ren.
sug på den.

Vad är golden grape
Citera
2024-12-07, 07:21
Medlem
SNABB-O-FARLIGs avatar
Det funkar, blir inte starkare rus men längre på oxy som jag provat.
Självklart att det gäller både för oralt och nasalt, då det bryts ner i levern men långsammare av grape.
Citera
2024-12-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDolving
https://www.flashback.org/t792273

Fanns en ganska bra tråd redan! Någon skrev att det kunde boosta med 20-30 procent, och det är fan inte dåligt

Imorgon köper jag 1 lite grapefruktjuice. Det ska tydligen tas 30-60 minuter innan intag. Wish me luck!

Och ja.. Det verkar gälla även för Tramadol och Subutex. Angående sniffningen, så går ju en hel del ner i magen sedan, men som jag förstod det, så var det någon enzym i tarmarna eller magen (?) som boostade, så att ta drogen oralt är nog att föredra, enligt min egna slutsats

Hur gick det
Citera
2024-12-22, 15:29
Medlem
Jag har intagit oxy samt grape i över 7 år och det blir liksom en längre mysig feeling och skulle uppskatta 20-30%.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in