• 1
  • 2
2013-08-10, 06:10
Medlem
strykn1ns avatar
Googla: mind and setting.. Har du dåliga erfarenheter av att röka så lovar jag att du nojjar upp dig innan, medvetet eller omedvetet. Sedan förstärker cannabiset den känslan. Håller även med föregående talare angående indica istället för sativa.
Citera
2013-08-10, 06:59
Medlem
Eys avatar
Jag hamnade i en slogs Haschpsykos eller om man kan kallade för några månader sedan i påskas. Hade rökt regelbundet i tonåren och sen till och från den sista tiden.
Men efter att jag hade varit ute och festas loss och druckit i tre veckor så hamnade vi hemma hos en kompis där jag tyckte inte att det var någon större deal att röka med dem andra, fel hade jag.

Jag lyckades trigga igång panikångest och haft det hyfsat jobbigt med tankar som tex " om detta inte är verkligt, va fan är det då jag lever i" m.m som jag än i dag har lite problem med.

Jag tror ju identitet inte att cannabisen var problem men det var absolut en lösande faktor.

Sen OnT: Jag har aldrig gillat röka och det är mycket vanliga att dem som inte gör det får något slags problem av det så mitt råd är rök bara när du är i hyfsat stabilt psyke Och överdrev inte rökande
Citera
2013-08-10, 10:26
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ey
Jag hamnade i en slogs Haschpsykos eller om man kan kallade för några månader sedan i påskas. Hade rökt regelbundet i tonåren och sen till och från den sista tiden.
Men efter att jag hade varit ute och festas loss och druckit i tre veckor så hamnade vi hemma hos en kompis där jag tyckte inte att det var någon större deal att röka med dem andra, fel hade jag.

Jag lyckades trigga igång panikångest och haft det hyfsat jobbigt med tankar som tex " om detta inte är verkligt, va fan är det då jag lever i" m.m som jag än i dag har lite problem med.

Jag tror ju identitet inte att cannabisen var problem men det var absolut en lösande faktor.

Sen OnT: Jag har aldrig gillat röka och det är mycket vanliga att dem som inte gör det får något slags problem av det så mitt råd är rök bara när du är i hyfsat stabilt psyke Och överdrev inte rökande

Hur länge satt det i? Försvann det när rökat gick ur kroppen? När du upplevde att någonting var fel, och fick overklighetskänslorna, hur upplevde du det då?

Själv så kan jag bli nojig om jag rökt för mycket. Jag oroar mig så mycket för psykos då att det i sin tur skapar en oro. Som ett kretslopp. Dock har det aldrig varit någon fara.
Citera
2013-08-10, 10:29
Medlem
Snoddlans avatar
Vi körde med tobak i och lite långsamt (min första gång igår ) alltså det tog lååång tid för mig att känna något för jag var så försiktig, men så gick inget snett heller
Citera
2013-08-10, 12:31
Medlem
ToConfuseds avatar
Jag vill bara påpeka att indica automatiskt inte kommer att lösa TS problem. Först och främst så är säkert 90% av det som säljs och köps på gatan/silkroad mer eller mindre hybrider, oftast indica dominerande. Men om TS upplever ångest, lätta hallicunationer och till och med röster på 0.1 - 0.2 så tror jag inte cannabis är hans grej.

Sen om du ändå envisas med att testa, så skulle jag tipsa dig om att kanske bara vara du och en vän, bara röker en liten nypa sen vänta för att se om det ger samma obehag som innan. För att pressa i sig en 0.5 på ett gäng kan ändå vara rätt mycket om man inte är van. Speciellt om det är potent.
Citera
2013-08-12, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
- mina vänner röker cannabis och mår bra, mkt bra! Men när jag röker så får jag ångest, och blir nästan shizo! Jag hör röster, jag ser det som inte finns osv. Varför???? Jag vill ju må bra oxå!
Jag kan också bli lite orolig men sen när jag är normal så är jag inte orolig för det,ta det lugnt på ruset och kom ihåg det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in