Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-25, 20:18
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Funderar p att g tillbaka i tiden och farma lite elvels ocks eftersom att han r 4-6 levels ver mig.

Jag skulle gra det men hundjklen dk aldrig upp fren efter jag klarat spelet
Citera
2017-01-26, 07:29
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheiiZu

Japp, det fanns dr., Kpte ngra bracers och ngra vapenuppgraderingar.

Nu fr man istllet toksp av level 84-monster
Knns som att man brjar nrma sig slutet.
Citera
2017-01-26, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Japp, det fanns dr., Kpte ngra bracers och ngra vapenuppgraderingar.

Nu fr man istllet toksp av level 84-monster
Knns som att man brjar nrma sig slutet.

Sprang bara frbi dem.

Enklast s, s slapp man slsa resurser p snt.
Citera
2017-01-27, 12:41
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Sprang bara frbi dem.

Enklast s, s slapp man slsa resurser p snt.
Gjorde samma sak. Dom var fr vrigt till och med svrare n sista bossen
Citera
2017-02-28, 23:54
Medlem
boonies avatar
Sdr ja platinum fixat tog 82timmar
Citera
2017-03-07, 11:20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Om ngon missat det har square enix slppt a kings tale helt gratis nu. Var tydligen exklusivt fr collectors edition men finns allts helt gratis att ladda ned nu. Lirade lite igr. 2d hacknslash. Inget speciellt men gratis r ju aldrig fel
Citera
2017-03-21, 09:47
Medlem
elephantstones avatar
Ni ser som har spelat tidigare delar av serien, vad tycker ni om XV? Jag blir inte klok p de lnga transportstrckorna och alla landskap mellan stderna. Det knns som att vrldskartan r substansls och i det avseendet alldeles fr stor fr sitt eget bsta. Visst, det finns olika monster utplacerade och terkommande uppdrag i form av att hjlpa mnniskor med deras bilbekymmer, men varken det eller vackra vyer frndrar det faktum att det r oerhrt trkigt att rra sig mellan uppdragen.

Storyn r efter 20h ointressant och karaktrerna knns som parodier p urholkade stereotyper. "A Final Fantasy for fans and first timer", knappast!
Citera
2017-03-21, 11:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Ni ser som har spelat tidigare delar av serien, vad tycker ni om XV? !
Just detta som gr spelet till lite av en besvikelse fr mig. Som ett rpg spel betecknat gillar jag verkligen FFXV. Hade inga problem med transportstrckorna utan uppskattade dem d spelet var vldigt estetiskt vackert och musiken s bra. Striderna var kul ven om jag saknar turn based lite grann nd. Men spelet saknade den dr magiska knslan som VI-X gav tycker jag. Och framfrallt gller det storyn. Karaktrerna var totalt ointressanta som du sger. Spelet var fr mycket W-RPG. Med en massa trtta och trkiga side quests och karaktrer som man inte riktigt brydde sig om annat t xp eller andra belningar.

Som ett rpg i mngden hller jag det nd hgt. 9/10 typ men i jmfrelse med tidigare delarna kanske en 6. Kul men inget minnesvrt p det sttet.
Citera
2017-03-21, 13:38
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Just detta som gr spelet till lite av en besvikelse fr mig. Som ett rpg spel betecknat gillar jag verkligen FFXV. Hade inga problem med transportstrckorna utan uppskattade dem d spelet var vldigt estetiskt vackert och musiken s bra. Striderna var kul ven om jag saknar turn based lite grann nd. Men spelet saknade den dr magiska knslan som VI-X gav tycker jag. Och framfrallt gller det storyn. Karaktrerna var totalt ointressanta som du sger. Spelet var fr mycket W-RPG. Med en massa trtta och trkiga side quests och karaktrer som man inte riktigt brydde sig om annat t xp eller andra belningar.

Som ett rpg i mngden hller jag det nd hgt. 9/10 typ men i jmfrelse med tidigare delarna kanske en 6. Kul men inget minnesvrt p det sttet.

Sknt att du instmmer till en del, fr visst knns det nd som att hyllningskren r stor? ven om turn base-systemet r pensionerat sedan lnge r det fortfarande frknippat med hela genren fr min del och drfr hade jag grna sett det i en annan form idag. Hller med om miljerna och musiken som faktiskt fick mig att vilja spela spelet frn brjan, men det lr inte hlla mer fr min del. D stter jag mig hellre med ett tidigare spel i serien.
Citera
2022-07-07, 13:04
Medlem
Jag hr till dem som gillar spelet, ven om jag nog fredrar FFXIII. En frga till er som testat att spela multiplayer-tillgget Comrades, vad tycker ni om det?

Jag har bara spelat ngra f timmar, men r inte helt sld nnu. Knns vldigt annorlunda mot huvudspelet, och inte ndvndigtvis p ett bra stt. Ngra frgor:

1. Det r vldigt lst vilka delar p kartan man kan beska. Kommer det att frbli s, eller lser man s smningom upp s att hela kartan frn huvudspelet blir tillgngligt?

2. Hur funkar det med maten? Det r allts inte som i huvudspelet att man samlar ingredienser och utifrn det kan vlja vilken matrtt man tillagar.

Jag har letat efter ngon bra tutorial p ntet men tyvrr inte hittat ngon. Har inte riktigt bestmt mig om jag ska fortstta eller inte, r det vrt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in