Citat:
Ursprungligen postat av
RatsGetFat
Äsch ni hippies är så verklighetsfrånvända. Inte lönt att försöka argumentera mot personer som är knarkare, för de ska alltid försvara sin drog in i det sista.
Det är faktiskt det som jag tycker slutligen avgör om du är en S.k knarkare eller inte. Det finns bruk och det finns missbruk. Jag ägnade väldigt mycket tid åt en jävla massa droger för 2 år sedan. Men aldrig, inte en endaste gång förde jag mig själv bakom ljuset. Jag visste hur fel det var, hur destruktivt det var, och någon gång så trodde jag att jag blev smartare av det. Men i nyktert tillstånd använde jag mig av en analysmetod, jag plockade ihop olika delar och aspekter för att se hur jag kunde tro att jag blev smartare. Så här såg min analys ut: (No bullshitting)
Beståndsdelar: Hög, tänker inte som jag brukar, varför tänker jag ens på att jag har blivit smartare?
Nästa del: Varför tänker jag ens på att jag har blivit smartare? - följdfråga: De är de smarta som inte går hybris eller hittar sin smarthet, utan den är helt enkelt där innan du börjar punda.
Hur kommer det sig att jag tänkte så här då? Vad gjorde att jag "kände mig smartare"?
: Eftersom att jag rökte en hel del och tog rätt salig blandning droger så blev jag helt enkelt mer korkad, jag fick sämre minne, min hjärna jobbade sig från a till c för att sedan gå till b direkt istället. Men allt detta märkte jag konstigt nog av när jag var i nyktert tillstånd.
Alltså insåg jag att jag kanske inte kände mig varken beroende eller ens visade tendenser på det rent fysiskt, men jag vågade säga psykiskt omedvetet. Och då slog tanken mig, vad håller jag på med? Efter lite grubblande och analytiska bestyckningar om diverse saker så stod det blixtklart. Detta är inte jag. Eller jag vill inte vara så här. Och så var det med de, den dagen slutade jag.
Förlåt för wall of text i ett citat. Ville bara dela med mig. Att man får se saker på pappret gör det mycket mer klarare vad man egentligen sysslar med.
F.Ö ts, sluta ta droger. Att du ens har denna tankeloop visar bara hur du skulle kunna stycka ner din historia och känslor i beståndsdelar, leta sedan reda på alla källor till det mesta. Dra sedan en hypotes, men testa den efteråt. Förmodligen kommer du misslyckades i början, men efter ett tag kommer du inse ett och annat. Peace