• 3
  • 4
2013-08-12, 17:18
Medlem
RatsGetFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraeHitler
Nehe det är du som är sorglig!

Så vem vinner nu? Skärp dig.

Äsch ni hippies är så verklighetsfrånvända. Inte lönt att försöka argumentera mot personer som är knarkare, för de ska alltid försvara sin drog in i det sista.
Senast redigerad av RatsGetFat 2013-08-12 kl. 17:22.
Citera
2013-08-12, 18:18
Medlem
Jag kommer typ på oändligt med idéer som du kan utföra..

Sluta i en vecka och se hur du mår då?

Börja baka istället för att röka om du är så nojig?

Trappa ner och rök inte så ofta?

Om du endast tar med dig en spliff ut och går till ett megasafe ställe, samt använder dig av cleareyes och lämnar allt annat hemma har du ingenting att oroa dig över ändå.
Citera
2013-08-12, 18:19
Medlem
Så du mår dåligt och får noja av att röka, men undrar om du ska röka?

Ptja, vill du må dåligt och noja? Eller vill du slippa? Det är ju upp till dig.
Citera
2013-08-12, 18:26
Medlem
Fattar inte varför du blir nojig nu om du rökt i 6 år?

Rök och var glad

Edit: polisen bryr sig inte så mycket om såna samtal som man kan tro, om du nu inte bor i en håla där snuten inte har något att göra. Det skulle varit skillnad om du var under 18
Senast redigerad av bokstavskillen 2013-08-12 kl. 18:33.
Citera
2013-08-12, 18:48
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatsGetFat
Äsch ni hippies är så verklighetsfrånvända. Inte lönt att försöka argumentera mot personer som är knarkare, för de ska alltid försvara sin drog in i det sista.
ä

Lägg ner. Får alltid höra detta från icke rökare och jag är så jävla trött på okunnighet och generaliserande
Citera
2013-08-12, 19:01
Medlem
Autokinetisks avatar
Citat:

Det är faktiskt det som jag tycker slutligen avgör om du är en S.k knarkare eller inte. Det finns bruk och det finns missbruk. Jag ägnade väldigt mycket tid åt en jävla massa droger för 2 år sedan. Men aldrig, inte en endaste gång förde jag mig själv bakom ljuset. Jag visste hur fel det var, hur destruktivt det var, och någon gång så trodde jag att jag blev smartare av det. Men i nyktert tillstånd använde jag mig av en analysmetod, jag plockade ihop olika delar och aspekter för att se hur jag kunde tro att jag blev smartare. Så här såg min analys ut: (No bullshitting)

Beståndsdelar: Hög, tänker inte som jag brukar, varför tänker jag ens på att jag har blivit smartare?

Nästa del: Varför tänker jag ens på att jag har blivit smartare? - följdfråga: De är de smarta som inte går hybris eller hittar sin smarthet, utan den är helt enkelt där innan du börjar punda.

Hur kommer det sig att jag tänkte så här då? Vad gjorde att jag "kände mig smartare"?
: Eftersom att jag rökte en hel del och tog rätt salig blandning droger så blev jag helt enkelt mer korkad, jag fick sämre minne, min hjärna jobbade sig från a till c för att sedan gå till b direkt istället. Men allt detta märkte jag konstigt nog av när jag var i nyktert tillstånd.

Alltså insåg jag att jag kanske inte kände mig varken beroende eller ens visade tendenser på det rent fysiskt, men jag vågade säga psykiskt omedvetet. Och då slog tanken mig, vad håller jag på med? Efter lite grubblande och analytiska bestyckningar om diverse saker så stod det blixtklart. Detta är inte jag. Eller jag vill inte vara så här. Och så var det med de, den dagen slutade jag.

Förlåt för wall of text i ett citat. Ville bara dela med mig. Att man får se saker på pappret gör det mycket mer klarare vad man egentligen sysslar med.

F.Ö ts, sluta ta droger. Att du ens har denna tankeloop visar bara hur du skulle kunna stycka ner din historia och känslor i beståndsdelar, leta sedan reda på alla källor till det mesta. Dra sedan en hypotes, men testa den efteråt. Förmodligen kommer du misslyckades i början, men efter ett tag kommer du inse ett och annat. Peace
Citera
2013-08-12, 19:21
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:

Ditt hyckleri får mig att tappa tron på mänskligheten.
Citera
2013-08-13, 11:42
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraeHitler
Ditt hyckleri får mig att tappa tron på mänskligheten.

Det är lite pinsamt när man som icke rökare drar slutsatsen att samtliga som röker är arbetslösa och tröga i skallen. Det tyder på en okunnighet inom området och jag ser ingen som helst anledning till att ge sig in i diskussioner utan att ha något på fötterna, förutom fördomar baserade på någon slags skrämselpropaganda.

Att röka funkar för mig, jag har valt bort saker som sprit, antidepp och andra lagliga men kemiska preparat för att jag väljer att tro på naturlig medicinering. Frågade RatsGetFat om hans åsikter kring laglig medicinering men fick inget svar.
Citera
2013-08-13, 12:01
Medlem
mak1s avatar
Citat:

Vad fan förväntar du dig när du besöker cannabisdelen på Flashback och kritiserar folk som använder cannabis? Precis som att gå in på ett slakteri och börja yla om att alla ickeveganer är dumma i huvudet.

Till TS, följer du detta råd kommer det gå så mycket bättre:

1. Skaffa en BRA vaporizer. Läs recensioner på olika hemsidor. Kan rekommendera PAX eller Da Vinci.
2. Skaffa en aromalampa.
3. Skaffa ett BRA doftljus i den högre prisklassen som du tycker om.
4. Försök få tag på gräs med jämn balans av CBD och THC.

Nu till hur du skall göra:

Ta en liten bit av doftljuset och lägg i skålen på aromalampan. Tänd därefter lampan.
Anledningen till att du skall ha en aromalampa är för att du dels sprider doften väldigt snabbt och effektivt och dels för att ditt doftljus kommer räcka såååå mycket längre.

Grinda sedan ditt gräs och vapa det i din fina vaporizer, inomhus, med stängda dörrar och fönster.

Detta kommer dölja doft grymt bra, du kommer få ett mindre nojjigt rus och spara på hälsa och pengar.

Förresten, jag glömde en sak: vapa bara på helger, aldrig på en vardag.

Lycka till.
Senast redigerad av mak1 2013-08-13 kl. 12:04.
Citera
2013-08-13, 12:02
Medlem
Tack för alla bra tips och svar, och även alla dåliga svar....
Jag med lite fin musik åkte ut till skogen med en god kall läsk och tände en spliff att tänka över,
Det jag har kommit fram till är att varför skulle jag bli mer uppmärksammad för att jag har rökt? Haft ett uppehåll i några dagar, men efter denna spliff så kände jag hur allt bara öppnade upp sig, precis som någon annan skrivit har jag vart mycket lättstörlig och stört mig på andra samt att jag inte haft samma kreativitet så som att vilja rita och lyssna på musik , hitta inspiration. Igår efter min "nattliga promenad" så gick jag hem och la mig o sov, vaknade idag mer utvilad än någonsin kändes det som, nu ska jag snart sätta mig ute med en fint rullad gås och bara vara. Tror det är viktigt att tänka typ "jag lever bara en gång, ta vara på det." Eller att ingen kommer ringa för du röker, plus att man ska tänka att man inte e Nojig när man är nykter, så varför noja när du är bäng? Hjälper faktiskt. Och hela världen går inte under om någon kommer på mig. Fortsatt gärna diskutera och jag kommer vara med. Let da spliffa make da silencea!!!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in