2013-08-13, 22:33
Medlem
DagFires avatar
Har upptäckt att det den senast tiden blivit mer och mer vanligt att folk använder hampatråd (hemp wick) istället för tändare när det ska rökas med bong eller pipa. Detta ses som ett hälsosammare alternativ och många verkar uppleva att det smakar bättre. Dessutom så upplever jag att det inte heller känns lika "pundigt" (sorry bästa sättet jag kan beskriva känslan).

Därför undrar jag om det finns någon här i Sverige här som har anammat detta? Går det att använda vanlig hampatråd som finns att köpa i närmsta matbutik, eller innehåller dessa onödiga kemikalier? Om så fallet, finns det någon inrikesshop som säljer detta?
Citera
2013-08-13, 22:53
Medlem
x0ms avatar
Jag såg det för nån dag sen i nån butik som säljer röktillbehör, ska söka lite. Återkommer.

EDiT: ickysticky har det här. Finns en mindre med för 19:-
Senast redigerad av x0m 2013-08-13 kl. 22:56.
Citera
2013-08-13, 23:16
Medlem
Tändstickor måste väl ändå kunna användas utan att man får i sig oönskade ämnen?
Citera
2013-08-13, 23:40
Medlem
DagFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Jag såg det för nån dag sen i nån butik som säljer röktillbehör, ska söka lite. Återkommer.

EDiT: ickysticky har det här. Finns en mindre med för 19:-

Tackar, blir att beställa

Citat:
Ursprungligen postat av herminator87
Tändstickor måste väl ändå kunna användas utan att man får i sig oönskade ämnen?

Osäker hur det är med ämnen som avges, men smaken ändras av dem och tar tyvärr över mycket av rökasmaken
Citera
2013-08-13, 23:48
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagFire
Har upptäckt att det den senast tiden blivit mer och mer vanligt att folk använder hampatråd (hemp wick) istället för tändare när det ska rökas med bong eller pipa. Detta ses som ett hälsosammare alternativ och många verkar uppleva att det smakar bättre. Dessutom så upplever jag att det inte heller känns lika "pundigt" (sorry bästa sättet jag kan beskriva känslan).

Därför undrar jag om det finns någon här i Sverige här som har anammat detta? Går det att använda vanlig hampatråd som finns att köpa i närmsta matbutik, eller innehåller dessa onödiga kemikalier? Om så fallet, finns det någon inrikesshop som säljer detta?
Jag såg i någon dokumentär och läste lite om hemp wick, tycker verkligen det ser riktigt pundigt ut!
Skulle inte palla tända ett snöre mellan varje hit istället för att bara tända direkt på, tycker inte det smakar illa.
Citera
2013-08-13, 23:52
Medlem
Idiocracys avatar
finns en evig eld bakom mormors bageri där man kan tända holk gratis
Citera
2013-08-14, 00:14
Medlem
blodes avatar
Jag var utomlands för ett tag sedan och köpte lite pipor och sådant i ett headshop, och då slängde killen i kassan med ett paket hemp wick. Det smakar faktiskt bättre men det är lite drygt att hålla på och tilta snöret så att lågan blir större när man ska dra en hit, så det har blivit att snöret ligger och skräpar i en låda medans tändaren är framme!

Det är lite roligt i början, men man tröttnar fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in