Citat:
Ursprungligen postat av
AristoMarie
Nej du har helt rätt i det. Frågan är då om jag har fel i hur han mådde vid tillfället. Han kanske mådde psykiskt bra och var i bästa tänkbara psykiska balans. Kanske det. Inbillade mig att han fått ett psykbryt, som kan ta ett tag att hitta upp ifrån om man inte får omedelbar hjälp.
Han har i vilket fall som helst suttit av sitt straff och man kan åtminstone tänka på hans närstående, tycker jag.
Det finns nog ingen här som tror att han var i bästa tänkbara psykiska balans när han gjorde det han gjorde. Men likafullt var det ett planerat mord, och som det står i artikeln så hade han ju kunnat avbryta efter första skottet om han hade velat.
Men jag tycker fortfarande att MPS ska genomföra skallgången. Sönerna behöver ett avslut, både känslomässigt och med det rent praktiska. Dock så anser jag att de som vill delta bör informeras om mordet, så att de kan välja att dra sig ur. Oavsett om det är av ideologiska skäl, eller för att de faktiskt är rädda för att han ska ligga och trycka med en bössa ute i skogen...