Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-16, 03:44
Medlem
Hejsan gott folk!

jag vill påbörja inlägget med att inte gå ut med för mycket detaljer om vem jag är men kan stolt berätta att dem kallar mig Greven.

Faktum är att jag har ett överflöd med pengar och tänkte berätta lite om vad jag gör osv och hur man går tillväga för att komma fram till min nivå.
Först och främst bör man lära sig att stryka skjortan på rätt sätt, har man en massa t-shirts osv så är det bara att kasta dem. Kläder är väldigt viktigt då det skapar en slags av image av vem du är. Kan tillägga att jag är delägare i några Armani affärer världen runt så det är väll det minsta problemet för mig.
När jag ska gå ut på klubbar i Stockholm är Stureplan något som fungerar då V på Compagniet är en självklarhet samt att hyra stället till mina andra rika vänner, då inkluderas självklart vaskning på mycket hög nivå, pengar flödar osv. Men det är något som är standard till skillnad mot när vi jobbar på duktigt i franska rivieran på yachten som står i Monaco vilket är mer eller mindre skattefritt. Kan tillägga att jag brukar delvis ta privat planet dit då det går snabbast men har även tillgång till helikopter osv, men privat ska det vara. Där har vi fina klubbar men ingen speciell som jag fastnat på då vi brukar dra till Nikki Beach i St.tropez några timmar från Monaco. Och då ska jag tala om för er att då är sprut med champagne ett faktum. Självklart finns det många som vill åt dina pengar vilket är betydligt vidrigt, klass är något man föds med som sagt, brukar vara mitt motto.
Folk jobbar vardagligen för mig samt andra och det är väll dem jag kan säga har lyckats, här är det inget rövslickande för att få en månadslön som man "köper öl för och super med en vidrig standard framför tvn" men många förstår liksom inte grejen i det hela och är mer eller mindre fast i en liten ond cirkel vilket är oerhört sorgligt, eftersom vi är dem som får den stora biten av kakan.
Brukar även käka riktigt god mat på några av Italiens bästa restauranger då Italiens vit tryffel på det vällagade köttet är en självklarhet. Kan tillägga att det är den dyraste och att det finns olika typer av tryffelsvamp med olika standarder. Damer finns det gott om, allt från modeller och mycket prostituerade självklart då man bör vara vaksam och skydda sig om man nu har pengarna till ett kvalitativt ligg så att säga. Kan tillägga att kubanska cigarrer brukar jag även börja dagen med, 1 bloss eller 2 av märket Cohiba som är min favorit just nu.
Ett Ae kort "Americanexpress" är något som jag använder mig ut av har väll även några andra av den billigare varianten som ligger hemma och skräpar någonstans, men ska du ut på privata fester i st.tropez osv så bör man vara säker på att man har med sig det svarta kortet, då det skapar där igen en image.
När det kommer till att vaska champagne osv tycker jag det är väldigt 1900 talet då jag själv kör med sabrering vilket jag tycker är en självklarhet om man nu lever under det moderna 2000 talet, och det är faktiskt 2013 till dem som hamnat en bit efter.
För att komma upp till den nivå som jag är i krävs tålamod och vilja i ett arbete som man är säker på kan leda till framgång inom en minimum på 5 år då du bör få in inkomster på en ungefärlig summa 5 till 10 miljoner svenska kronor då privata affärer är inkluderat. Faktum är att många tror att dem blir rika på att lägga in pengar på banken och tillåter sig själva att gå på denna typ av skam vilket jag då tycker man får skylla sig själv då det tyder på en hög nivå av ointelligens, vilket borde vara logiskt att om man satsar en viss summa på t.ex. en fastighet så lär den gå upp 10 gånger mer än om du har pengarna på banken och lägger ditt förtroende för så kallad "ränta" osv. Hur som helst så lever jag ett oerhört bra liv, mår mycket bra och tänkte att jag för en gångs skull bjuda lite på mig själv, vilket var syftet med detta inlägg.
Önskar er lycka till och våga tro på er själva!

Klass är något man föds med!

Mvh Greven!
Citera
2013-08-16, 04:07
Medlem
K0d3Xs avatar
[quote=Fllushy|44801545]Hejsan gott folk!

Tjenare Greven. Vi kan börja såhär...

Du är INTE överklass. Du är rik.

Överklassen brukar inte alls visa alla sina pengar eller vad dom äger/har. Inga flashiga bilar eller dylikt.
Dom har ett eget sätt att uppföra sig på, dvs att man kan skilja väldigt snabbt på överklassen och vanligt folk om man nu får säga så. Det ska vara diskret och INTE skrytsamt.

Du är helt enkelt en vanlig jävla pajas som särskriver som en gud och har mycket pengar och tror att du är någon...

Jag själv har ett välbetalt jobb men har prioriteringar i livet så som att spendera det på dom som betyder något för mig.

Ditt snortande av kokain som ni säkert brukar göra och ert festande kommer lida mot sitt slut och så sitter du där, förstörd och ensam.

Skärpning

Våga tro på dig själv.

Mvh han som förstörde din fina guide till överklassen som du inte har en susning om vad det är.

Puss
Citera
2013-08-16, 04:13
Medlem
k4les avatar
Hur mycket brukar du betala för köpetöserna du bestiger
Citera
2013-08-16, 04:22
Medlem
Impossible.Ms avatar
Det låter mer som att du skryter om hur rik du är
Citera
2013-08-16, 04:40
Medlem
05.30s avatar
Fy fan vad riktigt värdelös och dålig du är.

1. Man stryker inte sina egna skjortjävlar.
2. Vem med stil bryr sig öht om Armani än mindre äga butiker?
Citera
2013-08-16, 06:30
Medlem
wilts avatar
Den som dör med mest vinner. Självklart. Märkligt att jag glömmer bort detta med jämna mellanrum.

Vem bryr sig...
Citera
2013-08-16, 06:50
Medlem
.Chloes avatar
Roligt att TS nämner omoderna ting när TS själv skryter om hur mycket pengar TS äger

Det är bra jävla 1920-tal.
Citera
2013-08-16, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fllushy
Hejsan gott folk!

jag vill påbörja inlägget med att inte gå ut med för mycket detaljer om vem jag är men kan stolt berätta att dem kallar mig Greven.

Faktum är att jag har ett överflöd med pengar och tänkte berätta lite om vad jag gör osv och hur man går tillväga för att komma fram till min nivå.
Först och främst bör man lära sig att stryka skjortan på rätt sätt, har man en massa t-shirts osv så är det bara att kasta dem. Kläder är väldigt viktigt då det skapar en slags av image av vem du är. Kan tillägga att jag är delägare i några Armani affärer världen runt så det är väll det minsta problemet för mig.
När jag ska gå ut på klubbar i Stockholm är Stureplan något som fungerar då V på Compagniet är en självklarhet samt att hyra stället till mina andra rika vänner, då inkluderas självklart vaskning på mycket hög nivå, pengar flödar osv. Men det är något som är standard till skillnad mot när vi jobbar på duktigt i franska rivieran på yachten som står i Monaco vilket är mer eller mindre skattefritt. Kan tillägga att jag brukar delvis ta privat planet dit då det går snabbast men har även tillgång till helikopter osv, men privat ska det vara. Där har vi fina klubbar men ingen speciell som jag fastnat på då vi brukar dra till Nikki Beach i St.tropez några timmar från Monaco. Och då ska jag tala om för er att då är sprut med champagne ett faktum. Självklart finns det många som vill åt dina pengar vilket är betydligt vidrigt, klass är något man föds med som sagt, brukar vara mitt motto.
Folk jobbar vardagligen för mig samt andra och det är väll dem jag kan säga har lyckats, här är det inget rövslickande för att få en månadslön som man "köper öl för och super med en vidrig standard framför tvn" men många förstår liksom inte grejen i det hela och är mer eller mindre fast i en liten ond cirkel vilket är oerhört sorgligt, eftersom vi är dem som får den stora biten av kakan.
Brukar även käka riktigt god mat på några av Italiens bästa restauranger då Italiens vit tryffel på det vällagade köttet är en självklarhet. Kan tillägga att det är den dyraste och att det finns olika typer av tryffelsvamp med olika standarder. Damer finns det gott om, allt från modeller och mycket prostituerade självklart då man bör vara vaksam och skydda sig om man nu har pengarna till ett kvalitativt ligg så att säga. Kan tillägga att kubanska cigarrer brukar jag även börja dagen med, 1 bloss eller 2 av märket Cohiba som är min favorit just nu.
Ett Ae kort "Americanexpress" är något som jag använder mig ut av har väll även några andra av den billigare varianten som ligger hemma och skräpar någonstans, men ska du ut på privata fester i st.tropez osv så bör man vara säker på att man har med sig det svarta kortet, då det skapar där igen en image.
När det kommer till att vaska champagne osv tycker jag det är väldigt 1900 talet då jag själv kör med sabrering vilket jag tycker är en självklarhet om man nu lever under det moderna 2000 talet, och det är faktiskt 2013 till dem som hamnat en bit efter.
För att komma upp till den nivå som jag är i krävs tålamod och vilja i ett arbete som man är säker på kan leda till framgång inom en minimum på 5 år då du bör få in inkomster på en ungefärlig summa 5 till 10 miljoner svenska kronor då privata affärer är inkluderat. Faktum är att många tror att dem blir rika på att lägga in pengar på banken och tillåter sig själva att gå på denna typ av skam vilket jag då tycker man får skylla sig själv då det tyder på en hög nivå av ointelligens, vilket borde vara logiskt att om man satsar en viss summa på t.ex. en fastighet så lär den gå upp 10 gånger mer än om du har pengarna på banken och lägger ditt förtroende för så kallad "ränta" osv. Hur som helst så lever jag ett oerhört bra liv, mår mycket bra och tänkte att jag för en gångs skull bjuda lite på mig själv, vilket var syftet med detta inlägg.
Önskar er lycka till och våga tro på er själva!

Mvh Greven!

Intressant ämne egentligen men orkade inte ens läsa hälften av din ointressanta text. Pratar du lika mycket som du skriver utan att ha något över huvud taget att säga??

Lär dig stava och skilja på de/dem. Och skaffa dig ett liv.
Citera
2013-08-16, 11:16
Medlem
Du är inte greven. Greven har dyselexi och kan inte stava ett enda ord rätt.
Citera
2013-08-16, 11:26
Medlem
Basfrostens avatar
Allt detta började med den där satans boken Snabba cash. Detta är inte ens kul, bara sorgligt.

/Leijonhufvud
Citera
2013-08-16, 11:36
Medlem
A45Bs avatar
Ja, vad ska man säga. Det gick snabbt att komma upp här i världen.

Från student till stekare delux på knappt ett år...

Citat:
Jag ser livet utifrån det perspektiv att vi har en tickande klocka som slutar ticka förr eller senare. Och jag vill ta vara på den tid jag lever och börja bygga karriär men vet inte med vad.
...
Jag studerar Innovationsteknik med inriktning psykologi.
...
Det jag har i mina tankar nu, är att resa runt i världen och samla på mig kunskap tills jag hittar en möjlighet någonstans i världen, men då man behöver en inkomst och måste börja jobba.

(från tråden Studerar,vill nå toppen och börja bygga karriär,vet ej hur och med vad? Hjälp! skapad 2012-08-28)

Nu har jag iofs inte räknat med dina eskapader ifrån oktober 2012.
Anser mig vara Svergies och kanske världens största stekare på heltid! Tips till er!

Skönt att du har lagt ner vanan att vaska skumpa...

Citat:

... som du hängav dig åt förut.

Citat:
Har även ett hus i USA (vill ej gå in på detaljer), men där jag har en pol då jag kan smått skratta för mig själv och säga att jag faktiskt fyllde polen med bubbel av högsta kvalité och då bland annat Brad Pitt, Angelina Jolie kom på besök och tro mig attans om det vaskades ordentligt!

Men jag måste i alla fall ge dig att du kom med något vettigt som avslut på din svada.

Citat:
Citera
2013-08-16, 12:03
Medlem
ArneIIIs avatar
För det första är det en (jävligt dålig) skämttråd och för det andra är du inte ett dugg överklass om det du skriver skulle vara sant. Snarare uppkomling/nyrik. Riktig överklass är inte så ängslig över att göra saker på ett visst sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in