• 2
  • 3
2014-01-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
nog har jag rökt i många år, men om du inte såg mitt andra jag skrev att dom borde bara göra alla nya syntetiska chemicals olagliga tills läkemedelsverket och fhi har gjort en utredning på dom dom anser ska ha en utredning på så sätt hade alla era syntetiska varit olagliga och på så vis strypt marknaden offantligt om man samtidigt skulle legalisera cannabis, jag tycker självmant att alla droger borde vara lagliga och kontrollerade av staten bättre att få skatt på allt skit, vill folk knarka ihjäl sig så gör det men få in dom få skattepengar man kan på varje individ sålänge dom är vid liv är relativt viktigt för att ett land inte ska kunna gå minus på någon, annars kommer man inte till att bli en top nation.

Det går inte att strypa en marknad som denna och hålla den olaglig. Det finns fortfarande, ja iallafall en 700-800 olika cannabinoider som är okända för den öppna marknaden. Och så som systemet fungerar idag finns det inga möjligheter att klassa något som än inte drabbat marknaden.

Citera
2014-01-16, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
Det går inte att strypa en marknad som denna och hålla den olaglig. Det finns fortfarande, ja iallafall en 700-800 olika cannabinoider som är okända för den öppna marknaden. Och så som systemet fungerar idag finns det inga möjligheter att klassa något som än inte drabbat marknaden.

finns många sätt att få bort dom på. att illegalisera alla nya chemicalier som kommer på marknaden tills läkemedelsverket och fhi har sagt något annat. då vänder man på steken och alla som kommer oavsett nya som gamla blir helt olagliga

samt att dom nya medicinerna skulle bli lagliga då fhi och läkemedelsverket bestämmer det.
Citera
2014-01-16, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
finns många sätt att få bort dom på. att illegalisera alla nya chemicalier som kommer på marknaden tills läkemedelsverket och fhi har sagt något annat. då vänder man på steken och alla som kommer oavsett nya som gamla blir helt olagliga

samt att dom nya medicinerna skulle bli lagliga då fhi och läkemedelsverket bestämmer det.

Saken är ju den att man kan inte bara "göra" saker olagliga. Iallafall inte som systemet fungerar nu.

Det finns dock ett sätt att göra "allt" olagligt som du säger. Då gäller det att sätta en analog lag, som klassar alla derivater och analoger. Detta funkar i Norge, Noider finns inte alls där. I någon utsträckning alls, förutom vissa som beställer hem och röker. Ingen marknad för det = Straff.

Dock tror jag inte att en analog-lag skulle fungera heller. Om man nu inte kan klassa alla Cannabinoider direkt då, men det tror jag inte. Analog = släkte (typ), så det är ju endast kemikalier med liknande uppsättning i sig som blir bannade. Dock ser ju nästan alla noider likadan ut med samma ingredientser.
Citera
2014-01-18, 16:44
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoxxy
Ok, provade för 2 dagar sedan att beställa 1g AB-FUBINACA från RClab, fick detta idag:
http://i.imgur.com/VntF0Ew.jpg

Haha klagar inte, men vad hände där???

kan ju ha o göra me att du gungar påsen oxå? -.-
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in