Citat:
Ursprungligen postat av
kanelbullen1
finns ngra problem med din while-sats, du har fr det frsta gjort s att den yttersta while-satsen enbart kommer kras 1 gng d den enbart krs d n=20 vilket den inte r nsta "runda" d du i slutet skriver "n= n + 1" d blir n = 21 och inget mer krs.
I din innersta while-sats s skriver du villkoret "i == -20" du deklarerar "i" som en lista men "-20" r en int.. s denna stmmer aldrig och kommer dr med aldrig kras.
hur lnge vill du att din yttersta while-sats skall kras? hngde inte med i din frklaring

D mste jag ha ftt det hr med while loop lite om bakfoten...
Det jag vill stadkomma med while loopen r att den ska kolla fr varje ord n om ordet upprepar sig 20 ord innan och 20 ord efter. Drfr har i intervallet -20 till 20. Men jag vill att n ska ha lika stor intervall som antal ord i SplitText fast det ska brja med det 20e ordet. Kanske blev det tydligare kring vad jag frsker gra?!
Min tanke va att n (den yttersta while loopen) ska brja med 20 och sedan ska den plussas p med ett fr varje runda tills SplitText tar slut, dvs ska bero p antal ord i listan SplitText.
Fr att i ska f SIFFRAN 20, ska jag d identifiera den som i=-20, men d mste jag vl identifiera n=20?! Eller r jag helt ute o cyklar igen?