Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-26, 23:37
  #1
Medlem
Jag är en kille på 90 kg men när jag frågar mina vänner så säger de att jag ser ut att vara 70kg.
Jag kan nog säga att jag är relativt smal(inte för tjock inte för smal) och det jag vill veta är att om jag skulle gå ner i vikt typ 10 kg till 80kg . Kommer jag bli sjuk eller nåt sånt eller kommer allt att gå fint? Jag är 27 år! Mitt BMI ligger över 25 då jag är 179 cm lång.
__________________
Senast redigerad av mattinjeddi 2013-08-26 kl. 23:45.
Citera
2013-08-26, 23:40
  #2
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattinjeddi
Jag är en kille på 90 kg men när jag frågar mina vänner så säger de att jag ser ut att vara 70kg.
Jag kan nog säga att jag är relativt smal(inte för tjock inte för smal) och det jag vill veta är att om jag skulle gå ner i vikt typ 10 kg till 80kg . Kommer jag bli sjuk eller nåt sånt eller kommer allt att gå fint? Jag är 17 år! Mitt BMI ligger över 25 då jag är 179 cm lång.

Är ingen expert på ämnet, men gissar på att dina kompisar säger så för att vara snälla. Du skulle säkert må bra av att gå ner 10 kg!

För övrigt är det 18-årsgräns här.
Citera
2013-08-26, 23:43
  #3
Medlem
erland90s avatar
Ser inga anledningar varför du skulle bli sjuk? Sköt bra kost och tränar rätt, så kommer du bara må bättre. Ifall du bara vill gå ner i vikt så är konditions träning att rekomendera.
Citera
2013-08-26, 23:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Är ingen expert på ämnet, men gissar på att dina kompisar säger så för att vara snälla. Du skulle säkert må bra av att gå ner 10 kg!

För övrigt är det 18-årsgräns här.

Kan du inte se att det står 27 år ?
Och nej jag tycker själv att jag ser ut att vara 70 kg också då min kropp ser ut såhär http://news.menshealth.com/your-hidd...at/2012/09/10/
Citera
2013-08-26, 23:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erland90
Ser inga anledningar varför du skulle bli sjuk? Sköt bra kost och tränar rätt, så kommer du bara må bättre. Ifall du bara vill gå ner i vikt så är konditions träning att rekomendera.

Så vad skulle vara en rimlig vikt för en 179 cms kille?
Citera
2013-08-26, 23:49
  #6
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattinjeddi
Så vad skulle vara en rimlig vikt för en 179 cms kille?

~80kg är väl rätt standard beroende på hur tränad man är
Citera
2013-08-26, 23:51
  #7
Medlem
Jag är 180 cm och väger 85 kg.
Är väl lite muskler men måste väl tyvärr säga att jag har lite mage också...
Citera
2013-08-27, 00:32
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Baby.I
Jag är 180 cm och väger 85 kg.
Är väl lite muskler men måste väl tyvärr säga att jag har lite mage också...

Lite mage? Sluta lipa ditt jävla fetto, börja bränna fett istället.

TS, ingen bryr sig egentligen, om du inte är brutalt överviktig (vilket du inte är) så är det bara du själv som bryr dig. YOLO. Haters gonna hate.
Citera
2013-08-27, 01:06
  #9
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattinjeddi
Kan du inte se att det står 27 år ?
Och nej jag tycker själv att jag ser ut att vara 70 kg också då min kropp ser ut såhär http://news.menshealth.com/your-hidd...at/2012/09/10/

Det stod 17 år, annars hade det inte stått 17 i mitt citat från ditt inlägg, att du själv sen har editerat det för att inte bli bannad kan jag dock inte rå för.

Men om du själv också tycker du ser ut som 70 kg, vad är då problemet? Varför har du då startat en tråd om detta i forumsdelen psykisk hälsa?
Citera
2013-08-27, 12:26
  #10
Medlem
Carelesss avatar
Vore ju fantastisk om folk kunde rapportera felplacerade trådstarter istället för att bara klaga i tråden.

Psykisk hälsa --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2013-08-27, 15:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Det stod 17 år, annars hade det inte stått 17 i mitt citat från ditt inlägg, att du själv sen har editerat det för att inte bli bannad kan jag dock inte rå för.

Men om du själv också tycker du ser ut som 70 kg, vad är då problemet? Varför har du då startat en tråd om detta i forumsdelen psykisk hälsa?

Ja jag ser ut och vara 70kg, problemet är att jag har muskler och om jag då skulle gå ner 10Kg skulle mina muskler minska ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback