2013-08-27, 00:18
Medlem
Deftoneds avatar
Jag var rätt krallig men var tvungen att lägga av med steroiderna för att jag blev häktad.
6 månader senare hade jag totalt gått ner från 93-75, jag var tillbaka på ruta ett. Sen hamna jag på kontraktsvård och var rätt deprimerad pga mina låga testovärden så jag åt väldigt mycket godis och skit.

Jag gick upp till 89kg å blev lite svullen.

Nu e det så här att jag kom igång igen med träningen och jag har nu tränat i 6 veckor. 250mg testo i veckan, underskott för att bli av med fettet, sen har jag även muskelminne.

har nu gått ner 3kg, började reppa på 20kgs hantlarna i plan hantelpress (fick börja om helt och hållet), nu 6v senare kan jag reppa på 30kg, detta fortfarande på underskott. Så styrka kan jag ju iaf få men volymen vet jag inte.

Så kan man bygga VOLYM med muskelminnet/lite testo på ett kcal underskott?
Citera
2013-08-27, 00:26
Medlem
sedans avatar
Som otränad kan du med enkelhet bygga muskler på underskott helt ren. Det mytomspunna muskelminnet gör det mycket lättare. Lägg då till lite steroider så blir det en cakewalk.
Citera
2013-08-27, 00:28
Medlem
chebmamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deftoned
Jag var rätt krallig men var tvungen att lägga av med steroiderna för att jag blev häktad.
6 månader senare hade jag totalt gått ner från 93-75, jag var tillbaka på ruta ett. Sen hamna jag på kontraktsvård och var rätt deprimerad pga mina låga testovärden så jag åt väldigt mycket godis och skit.

Jag gick upp till 89kg å blev lite svullen.

Nu e det så här att jag kom igång igen med träningen och jag har nu tränat i 6 veckor. 250mg testo i veckan, underskott för att bli av med fettet, sen har jag även muskelminne.

har nu gått ner 3kg, började reppa på 20kgs hantlarna i plan hantelpress (fick börja om helt och hållet), nu 6v senare kan jag reppa på 30kg, detta fortfarande på underskott. Så styrka kan jag ju iaf få men volymen vet jag inte.

Så kan man bygga VOLYM med muskelminnet/lite testo på ett kcal underskott?

Klart som fan du kan det, du kan tom bygga volym på underskott utan AAS, SPECIELLT med muskelminne där du inte tränat på ett tag.

Sköt kosten exemplariskt och ditt muskleminne+AAS borde ge dig en riktigt bra deff.
Citera
2013-08-27, 09:47
Medlem
Deftoneds avatar
Underbart Då ska jag passa på att deffa nu under muskelminnet, när jag märker att jag börjar stanna upp över en tid då lägger jag mig på överskott igen
Citera
2013-08-27, 10:17
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Underbart Då ska jag passa på att deffa nu under muskelminnet, när jag märker att jag börjar stanna upp över en tid då lägger jag mig på överskott igen

Bara en enkel fråga, om du har gått upp 20 kilo i hantelpress, tror du att du har gjort detta utan volymökning? Blir du starkare så blir du (muskulärt) större.
Citera
2013-08-27, 11:21
Medlem
Deftoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Bara en enkel fråga, om du har gått upp 20 kilo i hantelpress, tror du att du har gjort detta utan volymökning? Blir du starkare så blir du (muskulärt) större.

10kg, eller du kanske räknar båda hantlarna hehe. Asså jag har alltid väldigt svårt att se om musklerna växer eller inte. Trodde man kunde lägga på sig lite styrka utan att lägga på sig något nämnvärt i massa.

Men tydligen hade jag fel

mvh
Citera
2013-08-27, 11:26
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
10kg, eller du kanske räknar båda hantlarna hehe. Asså jag har alltid väldigt svårt att se om musklerna växer eller inte. Trodde man kunde lägga på sig lite styrka utan att lägga på sig något nämnvärt i massa.

Men tydligen hade jag fel

mvh

Lite styrka kan du fixa genom att ha kolhydratladdat eller ha tagit något prestationshöjande, men generellt sätt är en starkare muskel större. 20 kilo (eller 10 per bröst om du hellre vill det) är en bra höjning, så du har med största sannolikhet lagt på dig muskler trots underskott.
Citera
2013-08-27, 18:07
Medlem
MKMF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Lite styrka kan du fixa genom att ha kolhydratladdat eller ha tagit något prestationshöjande, men generellt sätt är en starkare muskel större. 20 kilo (eller 10 per bröst om du hellre vill det) är en bra höjning, så du har med största sannolikhet lagt på dig muskler trots underskott.

Styrka och volum är inte alltid linjert (tyvärr).
Citera
2013-08-27, 19:20
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKMF12
Styrka och volum är inte alltid linjert (tyvärr).

Nej, men rent generellt sätt ÄR en större muskel också starkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in