Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Du frsker lra dig Java, och brjar med Android? Tappert, men det rekommenderas ej. Inlrningskurvan blir otroligt mycket brantare. Ditt fel har exempelvis absolut ingenting med Java att gra.
Att anvnda sig av string-resources har en mngd frdelar. Det gr det framfr allt lttare att lgga till nya sprk fr applikationen, men det r ven lttare att gra ndringar i text som visas p skrmen. Det kan tyckas ondigt att sitta och skriva in strings i en separat fil nr man bara har ett par stycken. Men nr antalet strings kar, och nr man vill ha lite lngre text som ska visas, gr det koden mycket mer lsbar om man ser till att separera texten frn resten av programmet (logik, layout, osv).
EDIT: Om jag inte minns fel s har Android Studio ett ganska sknt stt att hantera (skapa och visa?) string resources. Det r fortfarande i utvecklingsstadiet, och kan stlla till med en hel del problem fr nybrjare, men det kan vara vrt att titta p.
Citat:
Hller med Antt, om du ska lra dig Java kan ju alltid kpa ngon simpel bok, kan rekomendera
Java Software Solutions - Foundations of Program Design
av Lewis och Loftus.
Hade denna boken nr jag frst lrde mig java p universitetet, boken innehller en jvla massa exempel och grunderna gs igenom vldigt grundligt, efter varje kapitel finns det vningar och projekt som kan gras vilket kar ens frdjupning. Jag har haft vldigt nytta av denna boken under studierna och det r en av f bcker jag inte har krngt nnu!
Citat:
Det r inget error, men det r en hint om att man inte ska hrdkoda saker och ting.
Gr som du blir tillsagd ;-)
Frdelen r att du kan verstta till olika sprk, teranvnda, och f en allmnt snyggare lsning. Men nej, du mste inte.
Jaa, jag vet att jag kanske avancerar lite, men jag har lite frkunskaper i programmering ( har gtt en kurs fr ngra r sedan p gymnasiet
![Tongue](https://static.flashback.org/img/smilies2/tongue.gif)
)
Okej, jag tyckte bara att det var s konstigt att den programmet inte ville acceptera textrutan helt utan av mig en varning. r det bara fr att jag har en ny version p Eclipse? Fr han som gr videon som jag kollar p fr nmligen ingen varning utan det fungerar felfritt.
Jag har krt vidare nd och har mrkt att det inte har spelat ngon roll, det fungerar iallafall, men det r bara lite strande.
TACK nd fr alla svar!!