Har väntat med att åka på min första resa för att se hockey. Jag ser verkligen fram emot det och planerar att åka i mars eller april. Har kollat runt lite i tidigare trådar som dock varit inaktiva sedan 2010, och New York verkar ju vara det bästa alternativet. Man har 3 olika lag (Ranger, Islanders, Jersey) att välja på och enorma möjligheter att hitta på under dagarna.
Vad som också verkar bäst är att boka själv så man får det man vill ha, dvs. platser som man känner är bra, hotell som uppfyller ens krav och ligger där man kan tänka sig osv. Men folk som kanske har mer erfarenhet av New York kan väl tipsa om ställe att bo på. Man vill ju bo ganska centralt, men inte svindyrt (tänk på att man tog studenten för 7 månader sen, så kassan är inte allt för grov
).
Planen är att åka t.ex. en onsdag, kolla hockey torsdagen, chilla på stan under fredag och avsluta med hockey på lördag innan man åker hem under söndagen. Någon som kan ge mig en bra gissning kring slutpriset? Vilka flygbolag är bäst och billigast att åka med? Frågorna är många så skulle verkligen uppskatta om ni kunde hjälpa mig att uppfylla en pojkdröm.