2013-07-03, 13:18
Medlem
Nej nu kom jag på att den heter jersey garden
Citera
2013-07-03, 13:20
Medlem
speeeds avatar
Finns en nere vid ground zero som är helt ok, 21st century eller liknande

Annars brukar det alltid komma "pop-up" outlets under sommaren med väldigt bra priser, många får man bara reda på via flyers som delas ut runt times square.
Citera
2013-07-03, 15:23
Medlem
Molly's Pub på 287 3rd Ave har väldigt goda burgare. Sen är puben väldigt trevlig och har en massa hö på golvet.
Citera
2013-07-03, 15:23
Medlem
Så här är dets avatar
Borde inte kläder vara billigare i Pennsylvania där det inte finns någon skatt på kläder? Jag var nyligen på ett par outlets där
Citera
2013-07-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelarge
Nej nu kom jag på att den heter jersey garden
ok tack
Citera
2013-07-03, 18:21
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melospook
Kan ni rekommendera några riktigt bra burgerställen som man inte får missa under en kortare vistelse? Finns det något som klassas som "new yorks bästa"?

Tack
Som vissa nämnt, Shake Shack om du vill ha en enkel men väldigt bra burgare. Om du verkligen letar efter en högklassik burgare så kan jag rekommendera "Black Angus Burger" på Minetta Tavern. Dock så lär du få boka bord där i förväg!
Citera
2013-07-05, 20:08
Medlem
Gantss avatar
Tjena ska åka till New York och ska bo i Manhattan snart och undrar lite grejer om dessa saker:

Kläder:
Vart kan man hitta bra/snygga kläder både kända och okända för en billig peng? Jag har läst att Woodbury är ett bra ställe för shopping, håller ni med?

Håller ni med denna listan angående shopping? http://www.reseguiden.se/reseguider/...-new-york-5565

Elektronik:
Vi har funderat på att köpa en systemkamera där. Vart kan vi hitta en för billig pris med bra kvalitet samt vilket elektronikföretag rekommenderar ni där typ garantin gäller hela världen.

Mat:
Någon hak där ni kan rekommendera båda kött och vegetariskt?
Citera
2013-07-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gants

Elektronik:
Vi har funderat på att köpa en systemkamera där. Vart kan vi hitta en för billig pris med bra kvalitet samt vilket elektronikföretag rekommenderar ni där typ garantin gäller hela världen.

[

Ingen elektronikkedja som jag känner till erbjuder några garantier som är världstäckande. Det är det bara tillverkare som gör så googla på vilka kameratillverkare som erbjuder detta sen är det bara att handla på
Citera
2013-07-05, 23:06
Medlem
Citat:
Tjena ska åka till New York och ska bo i Manhattan snart och undrar lite grejer om dessa saker:

Kläder:
Vart kan man hitta bra/snygga kläder både kända och okända för en billig peng? Jag har läst att Woodbury är ett bra ställe för shopping, håller ni med?

Håller ni med denna listan angående shopping? http://www.reseguiden.se/reseguider/...-new-york-5565

Det beror ju helt på vad ni gillar för kläder.
Men ja, Woodbury är bra. Tänk bara på att outletkläder av stora tillverkare ofta är av sämre kvalité än övriga delar av sortimentet.
Senast redigerad av amandaa- 2013-07-05 kl. 23:11.
Citera
2013-07-05, 23:15
Medlem
SaUrOn81s avatar
Citat:
Elektronik:[/b]

B&H Photo http://www.bhphotovideo.com/ som ligger rätt centralt på Manhattan är världens största fotoaffär och de har riktigt bra priser också så hittar du inget du vill ha där lär du inte hitta det nån annanstans heller.

Tänk på att du måste lämna ifrån dig alla dina shoppingpåsar/väskor mm som ni bär på när ni går in i butiken. Precis som i en garderob på en nattklubb tex.
Citera
2013-07-05, 23:25
Medlem
Gudruns avatar
[quote=Gants|44188567]Tjena ska åka till New York och ska bo i Manhattan snart och undrar lite grejer om dessa saker:

Kläder:
Vart kan man hitta bra/snygga kläder både kända och okända för en billig peng? J

Century 21
Macy´s
Citera
2013-07-06, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Ingen elektronikkedja som jag känner till erbjuder några garantier som är världstäckande. Det är det bara tillverkare som gör så googla på vilka kameratillverkare som erbjuder detta sen är det bara att handla på

fel. alla best buy säljer världsgaranti med tillägg (kostar inte så mkt), köpte en kamera och betalade $30 för 3 års världsgaranti
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f221146

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in