• 2
  • 3
2013-09-04, 20:39
Medlem
Unbalanceds avatar
Det gäller all typ utav hantering av sprutor och kanyler. Ska du använda verktyget så gör det direkt efter du har tagit ut pumpen och kanylen ur de sterila förpackningarna.

Spara inte verktyg speciellt inte fylda med substans för som många redan påpekat så kommer bakterier frodas som kan åka med in i kroppen och orsaka potentiellt livsfarliga infektioner.

Var sanitär, så jävla jobbigt är det inte.
Citera
2013-09-05, 13:39
Medlem
Ishackors avatar
Så lång tid tar det inte att suga upp lite göttigt var femte dag Köp gröna nålar då och ha som uppsugningsnålar, finns på apoteket för 46,50 st hundrapacket Säger dom nej förfalskar du ett anställningsavtal som bonde eller privatläkare
Citera
2013-09-07, 11:45
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishackor
Så lång tid tar det inte att suga upp lite göttigt var femte dag Köp gröna nålar då och ha som uppsugningsnålar, finns på apoteket för 46,50 st hundrapacket Säger dom nej förfalskar du ett anställningsavtal som bonde eller privatläkare

Vem har sagt något om e5d? Är minst 2 stick ed.

Förfalska anställningsavtal? Pajas, om man inte lyckas få ut verktyg från apoteket utan att fiffla så ska man inte handskas med det över huvud taget.

Tanken är/var, att förbreda ca en halv veckas verktyg på en och samma gång. Menar inte att jag skulle tjäna tid eller liknande på det, men vore skönt att göra klart allt när man har tid och ork för att sedan bara kunna hugga rätt set för rätt dag.

Självklart nya pumpar och nya kanyler för varje gång, inget återanvänds utan 1 stick/set sen ny omgång. Går ju åt bra mycket mer verktyg på så sätt men inget som spelar någon roll.

Hurvida det är jobbigt eller inte att göra detta ed låter jag vara osakt, är bara ett förslag ang så smidig vardag som möjligt.
Citera
2013-09-07, 17:47
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk

Förfalska anställningsavtal? Pajas, om man inte lyckas få ut verktyg från apoteket utan att fiffla så ska man inte handskas med det över huvud taget.

Tanken är/var, att förbreda ca en halv veckas verktyg på en och samma gång. Menar inte att jag skulle tjäna tid eller liknande på det, men vore skönt att göra klart allt när man har tid och ork för att sedan bara kunna hugga rätt set för rätt dag.

Självklart nya pumpar och nya kanyler för varje gång, inget återanvänds utan 1 stick/set sen ny omgång. Går ju åt bra mycket mer verktyg på så sätt men inget som spelar någon roll.

Hurvida det är jobbigt eller inte att göra detta ed låter jag vara osakt, är bara ett förslag ang så smidig vardag som möjligt.

Isåfall skulle jag dra upp för dagens och morgondagens stick bara. En natt i kylen är lugnt och då drar man ner tiden lite Iaf.
Citera
2013-09-07, 23:03
Medlem
Realityjunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk

Men det tar ju typ 5 minuter att suga upp/byta nål/sticka/aspirera och skjuta in? Är detta verkligen ett problem? o,O 5 ynka minuter har vem som helst!?
Citera
2013-09-08, 10:49
Medlem
Tänkte fråga någon kunnig angående om det går att tex använda nål flera gånger vid endast för uppsug av oljan, sen byter till sticknålen?. Mvh
Citera
2013-09-08, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultras07
Tänkte fråga någon kunnig angående om det går att tex använda nål flera gånger vid endast för uppsug av oljan, sen byter till sticknålen?. Mvh
Hur tänker du förvara nålen mellan uppsugen?
Citera
2013-09-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Hur tänker du förvara nålen mellan uppsugen?
Förara den i locket samt rengöra nålen med cutsoft om det behövs?
Citera
2013-09-08, 19:39
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultras07
Förara den i locket samt rengöra nålen med cutsoft om det behövs?

Det går men snåla inte in på nålar. Du måste rengöra nålen innan varje användning då... både utsidan och insidan av nålen. Då skulle jag hellre använda samma nål till uppsug och inj.
Citera
2013-09-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fez
Det går men snåla inte in på nålar. Du måste rengöra nålen innan varje användning då... både utsidan och insidan av nålen. Då skulle jag hellre använda samma nål till uppsug och inj.

Nej med tanke på det kostar cirka 2kr/nål
Sticker du EOD ett helt år så är detta 1kr extra om dagen. Det tror jag vi alla kan lägga för att minska risken för infektion
Citera
2013-09-09, 08:09
Medlem
Pounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realityjunkie
Men det tar ju typ 5 minuter att suga upp/byta nål/sticka/aspirera och skjuta in? Är detta verkligen ett problem? o,O 5 ynka minuter har vem som helst!?

Han kanske förvarar grejerna borta från hemmet och kanske inte vill ha vialer nålar och pumpar liggandes och drälla hemma.

Att fylla två tre pumpar och ha hemma kan ju vara smidigt eller om man ska på resa.

Men jag skulle inte fylla och låta ligga..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in