• 3
  • 4
2013-09-15, 19:16
Medlem
Zoms avatar
Eftersom den här trådstarten är utförlig gör jag ett undantag och flyttar den rätt. Läs riktlinjerna nästa gång.

Psykologi: allmänt → Psykisk hälsa

/mod
Citera
2013-09-16, 07:25
Medlem
Som många skriver är det klart att självsäkerhet spelar väldigt stor roll, i utstrålning och approach. Men det är inte så lätt att bara gå och skaffa självsäkerhet så där hux flux när man blir kallad dvärg ofta. Mina vänner får ofta ligga och ser bra ut och är långa. Själv var det många år sedan. Flera år sen jag ens hånglade med en tjej. Därför känns det tufft när man ör omgiven av bönner som hela tiden lyckas medan jag står på mina två korta ben och ser upp på dem. Tack för alla uppmuntrande svar och tips, jag ska försöka ta åt mig dem så gott jag kan och arbeta på min självkänsla, hur man nu gör det.
Citera
2014-07-19, 00:11
Medlem
hmm har du kollat på "dog whisperer" du vet killen som är magisk med hundar, ceasar milan,
den killen är inte lång men har sjuk manlig karisma.

Rekomenderar dig att se några avsnitt.... karisma mässigt en bra förebild.

På dejting sajter när tjejerna typ tror att de väljer från ellos katalogen kan koer längd vara negativt.
Men det är ändo rätt relaxat i Sverige

Jag har haft tjejer som är längre än mig vid ett par tillfällen, inget som jag tänkte på, det kom inte ens upp som diskussion.

Men men du är 1.64 bvad kan du göra?

1. Klä dig snyggt, stilrent, jobba på detta, lär dig vilka färgnyanser som passar dig.

2.
Citera
2014-07-21, 15:08
Medlem
ztrykjerns avatar
Hej.

Jag är själv en kort man, 24 år och 170cm. Jag mår dåligt av det men inte alls i samma utsträckning som för bara några år sedan. Som många säger så är självkänsla och självförtroende väldigt viktigt.
Börja styrketräna om du inte redan gör det. Det ger självförtroende, och att sen se resultat ger ännu mer. För mig hjälper det även otroligt mycket mot ångest.

Sen måste du vara aggressiv. Man måste hävda sig dubbelt så mycket som en "normallång" för att få samma respekt. En kortväxt man får bara inte lika mycket respekt som en medellång. Folk får ju för sig att man kan trampa på kortväxta lite hur man vill. Det kan man inte. Genom att vara aggressiv och hävdande så visar du att det inte är okej att köra över dig, och att du kräver en acceptabel nivå av respekt.

Detta är de bästa tipsen jag kan ge. Skit i allt vad normer och fördommar innebär (ja, det är svårt men gör det ändå). Bli arg som fan, börja träna, bli glad och energisk. Bli passionerad i ett intresse, bli bäst, bli självsäker. Andas djupt. Behandla andra som de behandlar dig. Älska dig själv. Ge längddiskrimineringen på käften. Njut av livet.

Lycka till.
Senast redigerad av ztrykjern 2014-07-21 kl. 15:13.
Citera
2014-07-22, 16:12
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztrykjern
Hej.

Jag är själv en kort man, 24 år och 170cm. Jag mår dåligt av det men inte alls i samma utsträckning som för bara några år sedan. Som många säger så är självkänsla och självförtroende väldigt viktigt.
Börja styrketräna om du inte redan gör det. Det ger självförtroende, och att sen se resultat ger ännu mer. För mig hjälper det även otroligt mycket mot ångest.

Sen måste du vara aggressiv. Man måste hävda sig dubbelt så mycket som en "normallång" för att få samma respekt. En kortväxt man får bara inte lika mycket respekt som en medellång. Folk får ju för sig att man kan trampa på kortväxta lite hur man vill. Det kan man inte. Genom att vara aggressiv och hävdande så visar du att det inte är okej att köra över dig, och att du kräver en acceptabel nivå av respekt.

Detta är de bästa tipsen jag kan ge. Skit i allt vad normer och fördommar innebär (ja, det är svårt men gör det ändå). Bli arg som fan, börja träna, bli glad och energisk. Bli passionerad i ett intresse, bli bäst, bli självsäker. Andas djupt. Behandla andra som de behandlar dig. Älska dig själv. Ge längddiskrimineringen på käften. Njut av livet.

Lycka till.

..och dær bekræftar du "Short Man Syndrome"
Citera
2014-07-22, 18:03
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Kanske därför små hundar är så jävliga också.
Citera
2014-07-22, 21:58
Medlem
eller så kan du göra som fullmetal alchemist och rage tillbaka. nåt i stil med "vem sa du var så liten att man inte ens kunde se med ett mikroskop?"

funkar iaf i animen haha

men jo börja styrketräna. korta killar med mycket muskler tycker tjejer om iaf. annars kan du flytta till kina. medellängden där är typ 150cm.
Citera
2014-07-24, 15:42
Medlem
ztrykjerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic

Jaha..? Ja, det är ju ett resultat av att längddiskriminering är socialt accepterat. Eller vad tycker du kortväxta bör göra? Infinna sig i diskriminering?
Citera
2014-07-24, 19:54
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztrykjern
Jaha..? Ja, det är ju ett resultat av att längddiskriminering är socialt accepterat. Eller vad tycker du kortväxta bör göra? Infinna sig i diskriminering?

Nej, men man behöver ju inte uppföra sig som en idiot bara för att man upplever att man blir diskriminerad.
Citera
2014-07-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Nästa gång någon säger något om din korthet, säg helt enkelt följande:

Hora: Hörru du lilleman
TS: Är det mig du menar?
Hora: Ja.
TS: Varför kallar du mig lilleman?
Hora: Du är ju kort.
TS: Jaha, men det är inget jag kan göra något åt, Precis på samma sätt som du inte kan göra något åt att jag slår dig på käften nu!.

Skämt&sido, TS hitta en hobby jobba på din självkänsla. Det är mer oattraktivt att ha kass självkänsla än att vara kort
Citera
2024-12-31, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albatrossus
Som många skriver är det klart att självsäkerhet spelar väldigt stor roll, i utstrålning och approach. Men det är inte så lätt att bara gå och skaffa självsäkerhet så där hux flux när man blir kallad dvärg ofta. Mina vänner får ofta ligga och ser bra ut och är långa. Själv var det många år sedan. Flera år sen jag ens hånglade med en tjej. Därför känns det tufft när man ör omgiven av bönner som hela tiden lyckas medan jag står på mina två korta ben och ser upp på dem. Tack för alla uppmuntrande svar och tips, jag ska försöka ta åt mig dem så gott jag kan och arbeta på min självkänsla, hur man nu gör det.

Du kan va hur självsäker du vill, du kommer ändå vara kort och oattraktiv rent fysiskt.

Att vara kort kille är som att vara fet och ful som tjej.
Vill du verkligen knulla 100 kilos anna bara för att hon har utstrålning och är självsäker? De flesta män säger nej där.

Jag är 174 och är inte jättefort men heller inte lång.
Går jag på stan så skulle jag säga att 60-70% av alla killar i 18-30 års åldern är längre än mig, så det är inte jätteilla men det är heller inte bra.

Jag har haft en del komplex över detta, speciellt mot andra män och killar som inte respekterar mon fysiska närvaro.
Tex när jag gick I skolan så var det rätt få killar som vek undan när vi möttes i en korridor, dom ser en som ett litet barn och tänker " han är så liten så han behöver jag inte va rädd för eller vika undan för.

Har upplevt det med tjejer också men då jag trots allt är längre än många tjejer så har jag fått mer respekt där, men det är på gränsen faktiskt.
Om jag visar lite svaghet och inte har en tuffare gångstil så dom ser att jag inte kommer vika, då ser dom mig som en sexåring och viker inte heller.
Viktigt att en tjej respekterar dig fysiskt är min åsikt, om hon tror hon kan spöa dig eller inte behöver va rädd för dig så är du körd.

Däremot har jag upplevt att mina längd och oskylldighet har gjort det lättare att prata med tjejer på ett vänskapligt sätt och jag hade inga problem att få tjejkompisar under skoltiden.

.En lösning på problemets för mig varit att ha inlägg i skorna och även speciella skor så man blir 3 cm längre.
Tyxker
Det hjälper nåt otroligt nät man går på stan och folk respekterar en och flyttar på sig betydligt mer.
Tråkigt att det är så men men, störst går först har det väl alltid varit
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in