Citat:
Ursprungligen postat av
Albatrossus
Som många skriver är det klart att självsäkerhet spelar väldigt stor roll, i utstrålning och approach. Men det är inte så lätt att bara gå och skaffa självsäkerhet så där hux flux när man blir kallad dvärg ofta. Mina vänner får ofta ligga och ser bra ut och är långa. Själv var det många år sedan. Flera år sen jag ens hånglade med en tjej. Därför känns det tufft när man ör omgiven av bönner som hela tiden lyckas medan jag står på mina två korta ben och ser upp på dem. Tack för alla uppmuntrande svar och tips, jag ska försöka ta åt mig dem så gott jag kan och arbeta på min självkänsla, hur man nu gör det.
Du kan va hur självsäker du vill, du kommer ändå vara kort och oattraktiv rent fysiskt.
Att vara kort kille är som att vara fet och ful som tjej.
Vill du verkligen knulla 100 kilos anna bara för att hon har utstrålning och är självsäker? De flesta män säger nej där.
Jag är 174 och är inte jättefort men heller inte lång.
Går jag på stan så skulle jag säga att 60-70% av alla killar i 18-30 års åldern är längre än mig, så det är inte jätteilla men det är heller inte bra.
Jag har haft en del komplex över detta, speciellt mot andra män och killar som inte respekterar mon fysiska närvaro.
Tex när jag gick I skolan så var det rätt få killar som vek undan när vi möttes i en korridor, dom ser en som ett litet barn och tänker " han är så liten så han behöver jag inte va rädd för eller vika undan för.
Har upplevt det med tjejer också men då jag trots allt är längre än många tjejer så har jag fått mer respekt där, men det är på gränsen faktiskt.
Om jag visar lite svaghet och inte har en tuffare gångstil så dom ser att jag inte kommer vika, då ser dom mig som en sexåring och viker inte heller.
Viktigt att en tjej respekterar dig fysiskt är min åsikt, om hon tror hon kan spöa dig eller inte behöver va rädd för dig så är du körd.
Däremot har jag upplevt att mina längd och oskylldighet har gjort det lättare att prata med tjejer på ett vänskapligt sätt och jag hade inga problem att få tjejkompisar under skoltiden.
.En lösning på problemets för mig varit att ha inlägg i skorna och även speciella skor så man blir 3 cm längre.
Tyxker
Det hjälper nåt otroligt nät man går på stan och folk respekterar en och flyttar på sig betydligt mer.
Tråkigt att det är så men men, störst går först har det väl alltid varit