2013-09-14, 11:31
Medlem
Urbanfarmers avatar
Hejsan.

Jag undrar ifall någon härute har jobbat säsong i Branäs förr? Börjar tröttna på vintrarna härnere i Skåne och undrar ifall någon sitter på information.

Mvh
Citera
2024-01-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanfarmer
Hejsan.

Jag undrar ifall någon härute har jobbat säsong i Branäs förr? Börjar tröttna på vintrarna härnere i Skåne och undrar ifall någon sitter på information.

Mvh

Enligt min åsikt så är Branäs Sveriges sämsta skidort med otroligt dåligt underhållna backar och dålig afterski. Jag skulle välja Trysil, Hemsedal eller Åre.
Citera
2024-01-18, 21:28
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LypsylKungen
Enligt min åsikt så är Branäs Sveriges sämsta skidort med otroligt dåligt underhållna backar och dålig afterski. Jag skulle välja Trysil, Hemsedal eller Åre.

Nu har nog Urbanfarmer hunnit bli vuxen.

Att backarna skulle vara dåliga i Branäs, tycker jag känns lite orättvist. Det är ju den sydligaste stora skidanläggningen i Sverige, och har väl ingen exceptionell fallhöjd heller.

Branäs konkurrensfördel är att man ligger nära. bara några timmar från Göteborg. Inte särskilt långt från Danmark heller.

Vad gäller afterski, så är Branäs målgrupp barnfamiljer och inte partysugna ungdomar. Flera bra restauranger istället.
Branäs får i stort sett årligen utmärkelse som den mest barnvänliga skidanläggningen i Sverige.

Vad gäller att jobba där, finns både bra och dåliga sidor.

Dåligt betalt, ganska tuffa arbetsvillkor, men å andra sidan får man god utbildning/handledning ordentliga funktionella arbetskläder etc.
Citera
2024-01-19, 06:30
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar

Att backarna skulle vara dåliga i Branäs, tycker jag känns lite orättvist. Det är ju den sydligaste stora skidanläggningen i Sverige, och har väl ingen exceptionell fallhöjd heller.

Branäs konkurrensfördel är att man ligger nära. bara några timmar från Göteborg. Inte särskilt långt från Danmark heller.

Vad gäller afterski, så är Branäs målgrupp barnfamiljer och inte partysugna ungdomar. Flera bra restauranger istället.
Branäs får i stort sett årligen utmärkelse som den mest barnvänliga skidanläggningen i Sverige.

Dåligt betalt, ganska tuffa arbetsvillkor, men å andra sidan får man god utbildning/handledning ordentliga funktionella arbetskläder etc.

Branäs ligger i norra Värmland där har jag varit många gånger å åkt skidor då jag var tonåring. Nu bor jag i Karlstad å jobbar heltid men funderar på att ta några innestående semesterdagar å ta med mig grabben å dra dit. Det var evigheter sen jag var där å min son har varit där men inte med mig dock. Lycka till på jobbet i Branäs.
Citera
2024-01-19, 06:43
Medlem
Onan-erarens avatar
Inser att jag citerade fel person, sitter på bussen på väg till jobbet. Inte lätt tidigt på morgonen 🙈
Citera
2024-01-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar

Finns nog flera som tänker på att säsong i Branäs och bryr sig lika mycket som mig hur gammal TS är.

Har varit i Branäs flera gånger samt många andra skidanlägg och det är faktiskt det sämsta jag varit på.

Finns folk som säsongar hela sitt liv, stora som "små" tror att om man fick vilja tror jag dom flesta väljer anläggningar där det är mer röj och bättre åkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in