2013-09-16, 21:21
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ah, det verkar logiskt sett till Blåvitts spelschema.

Även om jag själv anser Mjällby borta vara jobbigare.

Hehe ja, nu koncentrerar vi oss på Göteborg!
2013-09-16, 21:47
Medlem
Mullrets avatar
Grattis dif från Helsingborg.
2013-09-16, 22:05
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelsblått
För en som bara ser Dif när de möter Mff så är det förbryllande minst sagt. Amartey är riktigt duktig för sin ålder och lär ju inte vara långvarig om han fortsätter som han gör. Allsvenskan måste vara en av de jämnaste ligorna i världen.
Om man frågar Patrick Mörk så är ju Amartey bland de bästa mittfältarna i Sverige (världen?).
Men ja, duktig är han. Man hamnar alltid i tänket "justja, 18..."

Tänk vad skönt om DIF lyckas behålla Högmo och säkra Jawo till nästa säsong...
2013-09-16, 22:06
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Om man frågar Patrick Mörk så är ju Amartey bland de bästa mittfältarna i Sverige (världen?).
Men ja, duktig är han. Man hamnar alltid i tänket "justja, 18..."

Tänk vad skönt om DIF lyckas behålla Högmo och säkra Jawo till nästa säsong...
Glöm & dröm, som man sa på skolgården. Jag är redan mentalt inställd på att Doktorn, Jawo och Amartey försvinner i fönstret.
2013-09-16, 22:08
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Glöm & dröm, som man sa på skolgården. Jag är redan mentalt inställd på att Doktorn, Jawo och Amartey försvinner i fönstret.
Doktor Jones har redan slutat.

Tyvärr har du väl förmodligen rätt. Men det hade varit SÅ skönt att ha dem kvar. Alternativet är ju att man sitter där på försäsongen med typ Broberg, Erton och varför inte Jeppe Blomqvist som tränare?
2013-09-16, 22:11
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Doktor Jones har redan slutat.

Tyvärr har du väl förmodligen rätt. Men det hade varit SÅ skönt att ha dem kvar. Alternativet är ju att man sitter där på försäsongen med typ Broberg, Erton och varför inte Jeppe Blomqvist som tränare?
Amartey är jag kluven till. Han är jävligt bra för oss, men samtidigt är inte vi tillräckligt bra för honom sett till hans potential. Vore synd att hindra hans utveckling genom att hålla kvar honom i Sverige.

Men Jawo, fy fan vad tungt att tappa en sån krigare som verkligen verkar trivas hos oss.
2013-09-16, 22:19
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Amartey är jag kluven till. Han är jävligt bra för oss, men samtidigt är inte vi tillräckligt bra för honom sett till hans potential. Vore synd att hindra hans utveckling genom att hålla kvar honom i Sverige.

Men Jawo, fy fan vad tungt att tappa en sån krigare som verkligen verkar trivas hos oss.

Äh, var inte så jävla korrekt nu! Amartey kan gott stanna ett år till, han har fortfarande mer att uträtta innan han är "för bra". Däremot blir han såld innan nästa höst, men ju bättre han hinner bli - desto mer slantar.

Jawo håller på DIF, han kämpar, och han är en av få som faktiskt låter vettig i intervjuer. Och så gör han alla våra mål. Vi får hoppas på Godsway som backup - nye Doktor Jones?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in