Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-20, 22:53
  #1
Medlem
Med jämna mellanrum spelas någon minut reklam upp, och när reklamen är slut är det en reklambanner som inte försvinner och lägger sig över själva bilden. Ett riktigt helvete! En gång kan jag trycka "pop-up" för att flytta ut videon i ett nytt fönster, men nästa gång återstår inget annat än att ladda om fliken. Och idiotiskt som sidan är uppbyggd måste man kolla igenom den förbannade reklamen igen, och då KANSKE man har tur och slipper att reklambannern fastnar.


Har en Chromebook men tror inte att det är anledningen. Märker någon annan av detta?
Citera
2013-09-20, 23:12
  #2
Medlem
Adblock Plus är din vän

edit: Tror jag? Har själv problem nu när jag testar..
__________________
Senast redigerad av limo4 2013-09-20 kl. 23:16.
Citera
2013-09-20, 23:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sour-appl
Med jämna mellanrum spelas någon minut reklam upp, och när reklamen är slut är det en reklambanner som inte försvinner och lägger sig över själva bilden. Ett riktigt helvete! En gång kan jag trycka "pop-up" för att flytta ut videon i ett nytt fönster, men nästa gång återstår inget annat än att ladda om fliken. Och idiotiskt som sidan är uppbyggd måste man kolla igenom den förbannade reklamen igen, och då KANSKE man har tur och slipper att reklambannern fastnar.


Har en Chromebook men tror inte att det är anledningen. Märker någon annan av detta?

Kör själv Firefox och har blockerat reklam:en via Adblock Plus så har inga reklam-pauser alls.
Kan ju kanske vara ett alternativ att trixa med nåt tillägg
Citera
2013-09-21, 14:16
  #4
Medlem
Som sagt, kör ju Chrome där jag använder "Adblock". När ni skriver "Adblock plus", är det något annat?

Mina reklampauser försvinner dock inte!
Citera
2013-10-08, 23:31
  #5
Moderator
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Kör själv Firefox och har blockerat reklam:en via Adblock Plus så har inga reklam-pauser alls.
Kan ju kanske vara ett alternativ att trixa med nåt tillägg

+1

Commercials är ingenting att ha.....
Citera
2016-09-20, 22:38
  #6
Medlem
E-sparres avatar
Tänkte se på ishockeyn SWE FIN hos grannen i kväll. Att man kan trasa sönder perioden så fullkomligt med en jävla massa reklam helt obegripligt
Tur att man sålt tv:n för sådant skit är inte värt att betala licens för
Citera
2016-09-21, 07:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-sparre
Tänkte se på ishockeyn SWE FIN hos grannen i kväll. Att man kan trasa sönder perioden så fullkomligt med en jävla massa reklam helt obegripligt
Tur att man sålt tv:n för sådant skit är inte värt att betala licens för
Du betalar licens för att slippa reklam på SVT's kanaler, alla andra kanaler ÄR reklamfinansierade...
Citera
2016-09-25, 20:47
  #8
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback