Citat:
Ursprungligen postat av
.Neo
Ja kör nolva utan AI på mina kurer för kraschar mitt östro för lätt och mår bra med högt östro, inga problem.
Kan ta AI om jag vill få bättre libido o fixa välmående och vätskan osv, men tar nolva just för att slippa tänka på gyno.
När jag körde AI förut så krascha jag antingen eller så.kliade brösten, skit svårt för mig att få i. Rätt dos.
Rekommenderar att köra nolvan bara för o skydda så du inte utvecklar gyno om du nu ska lägga in AI också under tiden du justerar AIn.
Jag körde min första kur nu tidigare i sommar och är inne på min PCT nu och min erfarenhet är exakt det du beskriver, om jag inte kraschar östrot så kliar istället brösten. Det kändes omöjligt att hitta en balans.
Däremot Nolvadex, som flera menar är sämre för kroppen än AI:n, visade sig vara hur bra som helst nu när jag kör den under PCT:n. Kände genast en förbättring i välmåendet och att känningarna i brösten som fortsatte även efter sista sticket, försvann. Helt utan biverkningar dessutom. Vet inte om biverkningar kommer mer ju längre man tar nolva, men från vad jag har läst här verkar många beskriva det som att antingen är du den typen som får biverkningar och märker det omedelbart, eller så är du inte det.
Jag tänkte göra som du på min nästa kur, bara köra nolva under kuren. Men vad är egentligen problemet med att ha högt östro under kuren? Får du bara vätska och minskad libido eller får du även problem med annat? Vilka doser kör du på preparaten (ungefär) och nolva under kur?
För jag kan absolut stå ut med vätska och minskad libido, det är dans på rosor jämfört med lågt eller nollat östro.