Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2013-11-28, 10:38
  #73
Medlem
yussufs avatar
Tröttsamt med sån här skit. Jag smällde ihop ett litet hack som dunkar in en drös med helt genererade (och därmed ogiltiga) kreditkortsuppgifter. En av dessa bedragare fick 40000 st nya fina fejkade kreditkort att testköpa med i förrgår och just nu dunkar jag in 20000 st till på en annan URL.
(man kan ju hoppas på att varje nytt kreditkort genererar ett SMS till bedragarens mobil, ja eller ett mail )

Någon som är sugen på att hjälpa till så kan jag lägga upp programmet för nedladdning.

OBS! Beroende på vilket antivirusprogram som du använder så kan det komma att meddela att programmet är ett virus, men det stämmer inte. Programmet använder ett lib/en resurs som vissa crackers ibland använder sig av, men det betyder inte att mitt program är något virus. Känner du inte att du kan lita på mina nobla avsikter (och varför skulle du göra det egentligen?) så ska du självklart inte ladda ner det.

För den mer tekniskt insatte så kan jag berätta att man kan välja hur många fejkade kreditkort som man vill generera uppgifter för, man kan välja hur snabbt det ska gå genom hur många trådar du vill köra, man kan skicka in ett meddelande till scammern (i det fält där de efterfrågar ett lösenord) och man kan välja vilken av hittills kända bedragares URL:er som man vill jobba mot. Det är gjort i .Net så man kan ju kolla källkoden genom att göra decompile på den.

Fyra trådar är rätt lagom för en normalstor burk. Det räcker, åtta trådar går inte mycket snabbare och det tar så mycket minne också. Man kan dock välja upp till 16 trådar.


Varför göra detta? För att hjälpa de idioter som faktiskt har knappat in sina kreditkortsuppgifter i formulären och inte minst äldre som heller inte förstår. Genom att bedragaren får ytterligare 1000 upp till 1 miljon extra kreditkortsuppgifter så kommer de riktiga uppgifterna, från sådana som likt TS går på niten, att drunka bland alla de andra som är ren fejk.

Idag, sedan c:a 40 min tillbaka så har jag dunkat in ytterligare 6000 st fejkade uppgifter. Sen om det har någon verklig effekt, dvs om det blir besvärligare för skurkarna, har jag ingen aning om. Det kan mao vara ett slag i luften. Programmet sköter sig själv så det kan lika gärna stå och puttra medan jag gör annat.
__________________
Senast redigerad av yussuf 2013-11-28 kl. 10:45.
Citera
2013-11-29, 08:58
  #74
Medlem
yussufs avatar
Gött! Mina "små" körningar tycks hjälpa, eller i alla fall stjälpa (bedragaren då alltså). Sedan jag började med att dunka in genererade uppgifter så har de varit tvungna att skicka om sina utskick ett par ggr.
Alltid något.

Nu ska de få 50000 nya fin-fina fejkade kreditkortsuppgifter.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback