Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-31, 01:04
Medlem
Enligt koranen så behöver ju inte ens muslimer äta halalkött utan det behöver bara göras om de kan få tillgång till det. Alltså behöver man inte ha det i skolor, dom kan äta det hemma om de nu måste.
Citera
2013-08-31, 01:06
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Bedövning behöver inte betyda att djuret lider mindre. Sverige är religonsfritt och självklart måste det då erbjudas halal. Förstår inte problemet.

Problemet är att vi släpper efter mer och mer. Ger man muslimer ett finger, tar dom hela handen och är det inte halal, så är det haram.

Vi har gett dom halalslaktat kött i affärerna, nu ska dom ha det i skolorna och på arbetsplatserna. Dom har fått sina moskébyggen och nu vill dom ha böneutrop. Dom får bidrag till sina religiösa samfund och ändå trotsar dom Sveriges lagar när det gäller jämställdhet och propagerar i sina moskéer om att kvinnor inte är lika mycket värda och som en nysvensk Imam sa "kvinnor som inte bär slöja, ber om att bli våldtagna." Man vill absolut inte låta kvinnorna få utbilda sig själva till imamer i koranskolor och man rekommenderar inte muslimska kvinnor som hamnar blir våldtagna/slagna av sina män att polisanmäla dom.

Just nu är 10% av Sveriges befolkning muslimer, dessa förökar sig som flugor och vi har en exponentiell ökning av muslimer som delvis beror på massinvandringen.

Vad vill dom ha härnäst? Muslimska banker finns redan, nu vill dom ha sharialagarna och muslimska domstolar förstås. Så här gick det till i London när muslimerna blev tillräckligt många. http://www.redicecreations.com/ul_im...riasticker.jpg Sådana här affischer sattes upp i flera områden i London med texten "Sharia-law controlled disctrict."

Om du inte tycker att det här är ett problem, så tycker jag faktiskt att du kan flytta till mellanöstern. Jag tänker inte stå ut med detta i mitt egna land. Det är ett problem, ju fler dom blir desto mer tar dom för sig. Och får man inte som man vill, tar man till våld. I mellanöstern smäller det av en självmordsbombar minst 1 gång i veckan och dödar oskyldiga människor bara för muslimer vill att samhället skall styras av "guds lag".

Sen att dom som lämnar Islam skall dömas till döden genom halshuggning, är ingenting du finner som ett problem eller?

Detta är naturligtvis förjävligt, hur lång tid tar det innan vi lever i samma förhållanden som folk i Afghanistan? Där självmordsbombare finns bakom varje gatuhörn och otrogna blir förföljda. Tänk steget längre.

Jag vill inte ha något med den här sortens människor att göra, det kunde lika gärna vara Jehovas och dom är lika korkade dom. Ja visst vi har religionsfrihet, men ärligt talat så skulle jag gärna vilja att den grundlagen försvann eller ändrades till religionsförbud. Vem kunde tro att Nordkoreas grundlag är den bästa världen någonsin har skådat?
Citera
2013-08-31, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Alltså: om vi sänker invandringen så kommer vi få bättre mat i skolorna. Det är invandrarnas fel att vi har undermålig skolmat?

Det är politikernas fel att vi har dålig skolmat. Eller vilka trodde du bestämde över budgeten, föräldrarna?

En budget måsta passa ihop. Man tittar på intäkter kontra utgifter. Vilka utgifter tycker du att vi ska offra för bättre skolmat? Din mammas pension? Det kan vi göra.
Citera
2013-08-31, 02:44
Medlem
Om jag förstått det hela rätt så är halal-slakt att man skär av halsen på djuret? Kan avslöja att ALL kyckling på guldfågeln och kronfågel slaktas på detta sätt, först ett litet bad i vatten med el i så de somnar till och där efter skärs halsen av på dem.

Detta kanske är skrivet innan men jag orkade inte läsa allt
Citera
2013-08-31, 03:25
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du ska bara vara tyst tycker jag!
En idiot som dig vilken viker ner sig totalt för ett främmande folkslag och religion bör väl misstänkas vara kastrerad?

Om det ska vara djurplågat kött så får både muslimer och judar befinna sig på annan plats än Sverige!

För annars kommer du bitcha anonymt på internet och skapa rubriker i avpixlat..
Citera
2013-08-31, 03:32
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Om jag förstått det hela rätt så är halal-slakt att man skär av halsen på djuret? Kan avslöja att ALL kyckling på guldfågeln och kronfågel slaktas på detta sätt, först ett litet bad i vatten med el i så de somnar till och där efter skärs halsen av på dem.

Detta kanske är skrivet innan men jag orkade inte läsa allt

Men sluta, det viktiga är att rasa mot folk som inte är vita eller kristna.
Citera
2013-08-31, 03:33
Medlem
UffeEsss avatar
Jag är gift med en thailändska. Som många thailändare äter hon inte kött men fläsk och kyckling går bra. Vi pratade om ämnet och för henne skulle det vara otänkbart att hennes val skulle vara avgörande för vad svenskar ska äta. "Om de vill äta kött, upp till dem". "Då tar jag med mig egen mat". Och där har vi poängen, vill en minoritet äta något annat än majoriteten, så är det väl upp till dem!
Senast redigerad av UffeEss 2013-08-31 kl. 03:41.
Citera
2013-08-31, 03:36
Medlem
DoktorBlutegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987

Ja, det stämmer, fast i halalslakt är det även en hel del rituellt trams inblandat. I Sverige utförs det dock bara halalslakt med bedövning då djuren enligt lag alltid måste bedövas före slakt.

Ingen ska behöva bli tvingad att äta halalslaktat kött i en kommunal skola i Sverige som i alla fall på pappret ska vara ett sekulärt land. Helst skulle jag vilja se att all specialkost som inte är medicinskt betingat måste betalas av individen själv. Några religiösa krav på specialbehandling och kost i det offentliga ska det aldrig någonsin ges gehör till oavsett religion i ett sunt sekulärt land.

Däremot är det uppenbart att många här i tråden tar djurens parti och spelar på deras lidande enbart på grund utav att det är halalslakt och islam det handlar om. Hade det handlat om någon annan slaktmetod hade det inte sagts ett enda ord. Det är dubbelmoral på hög nivå. Angrip istället det riktiga problemet ni har med det istället för att försöka vinna billiga poänger på att leka djurrättsaktivist: det vill säga att ni påtvingas en kultur ni inte vill ha. Hade ni på riktigt brytt er om djuren hade ni konsekvent varit emot alla slaktmetoder och framförallt köttindustrin på det stora hela, halal- eller ej halalslakt är helt irrelevant ifrån djurens sida. Det är lika mycket barbari och lidande oavsett. Undantaget är ekologiskt odlat kött, där djuren i alla fall får ett lite mer drägligt liv innan de slaktas.
Citera
2013-08-31, 03:40
Medlem
UffeEsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorBlutegel
Ja, det stämmer, fast i halalslakt är det även en hel del rituellt trams inblandat. I Sverige utförs det dock bara halalslakt med bedövning då djuren enligt lag alltid måste bedövas före slakt.

Ingen ska behöva bli tvingad att äta halalslaktat kött i en kommunal skola i Sverige som i alla fall på pappret ska vara ett sekulärt land. Helst skulle jag vilja se att all specialkost som inte är medicinskt betingat måste betalas av individen själv. Några religiösa krav på specialbehandling och kost i det offentliga ska det aldrig någonsin ges gehör till oavsett religion i ett sunt sekulärt land.

Däremot är det uppenbart att många här i tråden tar djurens parti och spelar på deras lidande enbart på grund utav att det är halalslakt och islam det handlar om. Hade det handlat om någon annan slaktmetod hade det inte sagts ett enda ord. Det är dubbelmoral på hög nivå. Angrip istället det riktiga problemet ni har med det istället för att försöka vinna billiga poänger på att leka djurrättsaktivist: det vill säga att ni påtvingas en kultur ni inte vill ha. Hade ni på riktigt brytt er om djuren hade ni konsekvent varit emot alla slaktmetoder och framförallt köttindustrin på det stora hela, halal- eller ej halalslakt är helt irrelevant ifrån djurens sida. Det är lika mycket barbari och lidande oavsett. Undantaget är ekologiskt odlat kött, där djuren i alla fall får ett lite mer drägligt liv innan de slaktas.

Där har vi det: Ingen skall tvingas äta något p.g.a. någon annans religion.
Citera
2013-08-31, 07:33
Medlem
tarafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llol123
Varför ska någons tro göra mig tvungen att äta halalkött? Jag skiter fullständigt i djurskyddet i denna frågan, det är faktumet att vi andra måste anpassas oss till en bakåtsträvande minoritet som stör mig.

Uppenbarligen.
Citera
2013-08-31, 07:43
Medlem
tarafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Som kristen ska man inte äta kött som offrats till avgudar. Står om det i bibeln, tror att det är i första korinthierbrevet. Så som kristen har man absolut på fötterna om man kräver att få äta kött som inte är halalslaktat, eftersom det bryter mot ens religion.

Ok, så det har du koll på, men då har du väl även koll på att Halal-slakt inte har någonting med avgudaoffer att göra? Det är bara ett krav på hur ett djur ska slaktas för att betraktas som rent.

Alltså är det fritt fram för kristna bibeldyrkare att äta halalslaktat kött. Jag kan då inte se vad du som kristen har på fötterna i frågan.
Citera
2013-08-31, 09:11
Medlem
Varulvs avatar
Ni blir förbannade över ingenting, som jag sa tidigare i tråden. Kyckling är slaktas alltid genom skäktning. Har alltid gjorts och kommer alltid att göras. Kycklingen lider förhoppningsvis (det är klart att den gör det ofta) eftersom elchockerna ska ha paralyserat den.

För att sammanfatta: Man skäktar alltid kycklingar. Därför är kyckling alltid halalslaktat. Sluta spela dumma nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in