Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-31, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
MEN MATEN ÄR JU INTE RELIGIÖS!!!
Ungjävlarna äter ju kyckling som fått halsen avskuren i alla fall för helvete!

Den enda som är religiös är den som producerat maten, och vill ni då förbjuda religiösa från att få äga eller starta livsmedelsindustrier så får ni ta det med folket/i valet.

Dom vet väl inte bättre ungstackarna!
Dom kommer "från krig och elände" hit och ställer en massa jävla krav!?
Tror du svenskar hade fått/gjort det om vi kom till valfritt arabland?
Fyfan dom får gratis jävla sjuk & tandvård som svenskar bara kan drömma om!
Senast redigerad av naescafe 2013-08-31 kl. 15:18.
Citera
2013-08-31, 15:17
Bannlyst
Citat:
MEN MATEN ÄR JU INTE RELIGIÖS!!!
Ungjävlarna äter ju kyckling som fått halsen avskuren i alla fall för helvete!

Den enda som är religiös är den som producerat maten, och vill ni då förbjuda religiösa från att få äga eller starta livsmedelsindustrier så får ni ta det med folket/i valet.

Halal betyder att djuret är slaktat enligt religösa seder. Vad förstår du inte?

Jag och mina barn vill inte äta det. Vi vill ha svenskt kött, närodlat och svenska traditioner. Inte halal och ramadan. Vi bor liksom i Sverige, inte i Irak. Konstigt?
Citera
2013-08-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Muslimer har rätt att få halal kött. Jag som kristen har rätt att få fastemat.

Upp med röven lite till så araben får in den ända in till roten,du e fan äcklig!
Citera
2013-08-31, 15:27
Medlem
Dadelmannens avatar
Gnäll, gnäll. Hela samhället bygger på att vi människor skiter fullständigt i djur och nyttjar dem utan hänsyn till deras "intresse". Fantastiskt hyckleri att så uppenbart se stickan i sin broders öga.
Citera
2013-08-31, 15:31
Medlem
Jag tycker att det är oerhört viktigt att barnen från början får lära sig att vara snälla emot djur och behandla dem väl.

Att ge dem "djurplågeri-kött" är oerhört oetiskt och icke försvarbart på något sätt.
Citera
2013-08-31, 15:35
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Klart som fan det är ett religöst inslag om barnen påtvingas religös mat? Eller ska barn som inte vill delta i detta äta endast sallad och potatis?

Vad är det som är så religiöst med en kycklingfilé?
Citera
2013-08-31, 15:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Hawk

Jag och mina barn vill inte äta det. Vi vill ha svenskt kött, närodlat och svenska traditioner. Inte halal och ramadan. Vi bor liksom i Sverige, inte i Irak. Konstigt?

Det gör ingen skillnad för den som äter det.

Då får ni äta vegetariskt eller ta med er egen mat. Svenskt kött serveras inte eftersom det är för dyrt.
Citera
2013-08-31, 15:40
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Jag tycker att det är oerhört viktigt att barnen från början får lära sig att vara snälla emot djur och behandla dem väl.

Att ge dem "djurplågeri-kött" är oerhört oetiskt och icke försvarbart på något sätt.

Jo det vill de flesta men inte om det krockar med islam. För 20 år sedan hade svenskarna blivit vansinniga om skolbarnen serverats sånt djurplågeri men idag har de hjärntvättats till att acceptera den ena dumheten efter den andra i islams namn. De gör precis vad de vill och ytterst få vågar säga ifrån. Vad har hänt med våra västerländska värderingar?
Citera
2013-08-31, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gail
Jag vill inte äta kött som nån arabisk galning snittat på ett groteskt och sadistiskt vis.

Men om en svensk galning snittat köttet på exakt samma sätt så är det ok då eller?
Om inte, så kan du helt enkelt inte äta kyckling, period. (varpå tråden inte är för dig eftersom det här gnälls på kycklingkött)

Citat:
Ursprungligen postat av Gail
Djuret med röven emot Mecka och välsignats med arabiskt svammel är inget svenska skolbarn ska komma i kontakt med.

Då är det ju en himla tur att de flesta icke livsmedelsindustri-inriktade grundskolor idag inte har obligatoriska besök på slakterier på schemat.
De slipper således redan nu komma i kontakt med slaktprocesser, även om det troligen är av etiska skäl snarare än religiösa. Ungar som besöker ett slakteri brukar bli veganer samma dag av nån konstig anledning.

Citat:

Jag förstår inte varför det spelar roll för er, då ni uppenbarligen inte motsätter er slaktindustrin i vanliga fall. Mat som mat för fan.

Citat:
Jag och mina barn vill inte äta det. Vi vill ha svenskt kött, närodlat och svenska traditioner.

DET kan du kräva. Tidigare i tråden finns ju en artikel om en person som gjort precis detta och fått rätt. Etiska skäl mm är fullgoda skäl... Men.. du MÅSTE skippa kycklingen. Den slaktas på ett ohyggligt sätt även om slaktaren inte säger allah akbar när han gör det utan "01011010" vilken råkar vara det binära kommando som krävs för att kniven skall rotera ett varv på transportbandet. De som är Amish borde kräva att all kyckling slaktas för hand, då ett datorkommande för dem är synonymt med djävulens vers varpå maskinslaktad kyckling går right out the window där bara.

Frågan är, hur absurd vill du bli bara för att du vill visa offentligt att du inte gillar Islam?
Lite Lagom eller Totally Crazy?

Citat:
Inte halal och ramadan.

Vad får dig att tro att ramadan skulle gälla dig?
Har du identitetskris eller?

Citat:
Vi bor liksom i Sverige, inte i Irak. Konstigt?

Jag hoppas du inte gillar pasta och pizza.

Citat:
Ursprungligen postat av naescafe
Dom vet väl inte bättre ungstackarna!

Då är det upp till dig som förälder att hjärntvätta dem att tro att kött som slaktats i lokaler där det finns människor som tror olika saker är farligt medan kött som slaktats av maskiner är ok. Skulle de inte tro dig får du väl offra en av ungarna och förgifta en halal-bit och sedan låta de kvarvarande barnen tro att det var på grund av slaktprocessen som ungen dog.

Citat:
Dom kommer "från krig och elände" hit och ställer en massa jävla krav!?

Dubai-borna säger samma sak om oss.

Citat:
Tror du svenskar hade fått/gjort det om vi kom till valfritt arabland?

Jajamensan. Om det är något denna tråd avslöjat så är det svenskarna benägenhet till gnäll. Alltså, 80% av personerna här i tråden skulle förmodligen lyckas få sig själva avrättade inom 2 år efter det att de flytt till ett arabland.
Alltså, när man flyr till ett nytt land måste man vara beredd på att bli sedd som en parasit i början, det gäller ALLA, och .. Jag tror inte gnällspikarna i denna tråd skulle fixa det rent mentalt. De skulle freaka efter bara några månader i migrationsförvar redan och gå bärsärk, börja begå brott och annat.

Skulle du själv kunna tänka dig att stå med mössan i hand inför folk du förmodligen tycker är orsaken till varför du är där över huvud taget?
Citera
2013-08-31, 16:06
Medlem
rooys avatar
Vi har religionsfrihet i det här landet. Ett faktum som muslimer inte brukar vara sena att påpeka. Religionsfriheten medför att vi som är ateister ska slippa bli påprackade religiösa seder i vår vardag, och trollkarlar som står och läser besvärjelser över djur som slaktas är innefattas av detta. Vi anser inte bara att det är ett skamligt sätt att behandla djuren i deras sista stund men vi anser också att det är löjligt. Försök att förstå nu. Vi är riktigt många som anser att religion är för idioter och eftersom vi har religionsfrihet vill vi ha så lite som möjligt att göra med de religiösas seder och bruk.

Religionsutövande och religiösa seder är något man får hålla på med på fritiden. Det är något som inte ska störa andra. Tyvärr verkar det som att muslimer aldrig kommer att förstå detta.
Citera
2013-08-31, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det gör ingen skillnad för den som äter det.

Då får ni äta vegetariskt eller ta med er egen mat. Svenskt kött serveras inte eftersom det är för dyrt.

Det är ju just det här som är kontentan. Varför serveras inte svenskt kött? Varför är det för dyrt?

Det är total galenskap att inte bruka jorden där vi bor och servera mat som kommer från vår mark. Titta på en karta och skåda hur mycket obrukad mark Sverige har jämfört med många andra länder.
Citera
2013-08-31, 16:09
Medlem
Gails avatar
Citat:
Men om en svensk galning snittat köttet på exakt samma sätt så är det ok då eller?
Om inte, så kan du helt enkelt inte äta kyckling, period. (varpå tråden inte är för dig eftersom det här gnälls på kycklingkött)

Då är det ju en himla tur att de flesta icke livsmedelsindustri-inriktade grundskolor idag inte har obligatoriska besök på slakterier på schemat.
De slipper således redan nu komma i kontakt med slaktprocesser, även om det troligen är av etiska skäl snarare än religiösa. Ungar som besöker ett slakteri brukar bli veganer samma dag av nån konstig anledning.

Jag har aldrig hört talas om nån svenne som placerat djuret med röven emot Mecka samtidigt som han går loss med kniven. Halal-slakt måste utföras av en lärd person (koranutbildning 200 poäng). Jag har hela tiden sagt att vi kan förbättra våra svenska slaktmetoder men att ta importera kött från djur som medvetet plågats ihjäl pga muslimskt svammel vill jag inte veta av.

Jo tråden är till för mig, jag startade den.

Man kanske borde låta muslimer göra ett studiebesök på slakterier så även de blev veganer, har aldrig hört talas om en muslimsk vegan/vegetarian. Risken är väl att muslimerna blir upphetsade av brutaliteten och det vill man helst undvika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in