Citat:
Ursprungligen postat av
Gail
Jag vill inte äta kött som nån arabisk galning snittat på ett groteskt och sadistiskt vis.
Men om en svensk galning snittat köttet på exakt samma sätt så är det ok då eller?
Om inte, så kan du helt enkelt inte äta kyckling, period. (varpå tråden inte är för dig eftersom det här gnälls på kycklingkött)
Citat:
Ursprungligen postat av
Gail
Djuret med röven emot Mecka och välsignats med arabiskt svammel är inget svenska skolbarn ska komma i kontakt med.
Då är det ju en himla tur att de flesta icke livsmedelsindustri-inriktade grundskolor idag inte har obligatoriska besök på slakterier på schemat.
De slipper således redan nu komma i kontakt med slaktprocesser, även om det troligen är av etiska skäl snarare än religiösa. Ungar som besöker ett slakteri brukar bli veganer samma dag av nån konstig anledning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Hawk
Halal betyder att djuret är slaktat enligt religösa seder. Vad förstår du inte?
Jag förstår inte varför det spelar roll för er, då ni uppenbarligen inte motsätter er slaktindustrin i vanliga fall. Mat som mat för fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Hawk
Jag och mina barn vill inte äta det. Vi vill ha svenskt kött, närodlat och svenska traditioner.
DET kan du kräva. Tidigare i tråden finns ju en artikel om en person som gjort precis detta och fått rätt. Etiska skäl mm är fullgoda skäl... Men.. du MÅSTE skippa kycklingen. Den slaktas på ett ohyggligt sätt även om slaktaren inte säger allah akbar när han gör det utan "01011010" vilken råkar vara det binära kommando som krävs för att kniven skall rotera ett varv på transportbandet. De som är Amish borde kräva att all kyckling slaktas för hand, då ett datorkommande för dem är synonymt med djävulens vers varpå maskinslaktad kyckling går right out the window där bara.
Frågan är, hur absurd vill du bli bara för att du vill visa offentligt att du inte gillar Islam?
Lite Lagom eller Totally Crazy?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Hawk
Inte halal och ramadan.
Vad får dig att tro att ramadan skulle gälla dig?
Har du identitetskris eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Hawk
Vi bor liksom i Sverige, inte i Irak. Konstigt?
Jag hoppas du inte gillar pasta och pizza.
Citat:
Ursprungligen postat av
naescafe
Dom vet väl inte bättre ungstackarna!
Då är det upp till dig som förälder att hjärntvätta dem att tro att kött som slaktats i lokaler där det finns människor som tror olika saker är farligt medan kött som slaktats av maskiner är ok. Skulle de inte tro dig får du väl offra en av ungarna och förgifta en halal-bit och sedan låta de kvarvarande barnen tro att det var på grund av slaktprocessen som ungen dog.
Citat:
Ursprungligen postat av
naescafe
Dom kommer "från krig och elände" hit och ställer en massa jävla krav!?
Dubai-borna säger samma sak om oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
naescafe
Tror du svenskar hade fått/gjort det om vi kom till valfritt arabland?
Jajamensan. Om det är något denna tråd avslöjat så är det svenskarna benägenhet till gnäll. Alltså, 80% av personerna här i tråden skulle förmodligen lyckas få sig själva avrättade inom 2 år efter det att de flytt till ett arabland.
Alltså, när man flyr till ett nytt land måste man vara beredd på att bli sedd som en parasit i början, det gäller ALLA, och .. Jag tror inte gnällspikarna i denna tråd skulle fixa det rent mentalt. De skulle freaka efter bara några månader i migrationsförvar redan och gå bärsärk, börja begå brott och annat.
Skulle du själv kunna tänka dig att stå med mössan i hand inför folk du förmodligen tycker är orsaken till varför du är där över huvud taget?