Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-03, 11:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Själv tycker jag att det är ett jävla hyckleri från djurvänner/vänster/miljöpartister. Muslimer har fått via PK en skyddad verkstad där de kan göra lite som de vill. Smart.
Hyckleri, fånig princip - sak samma egentligen.
Citera
2013-10-03, 12:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Elbedövar man verkligen kyckling?

Iaf i sverige, vet inte hur det ser ut i danmark.
Citera
2013-10-03, 12:07
Moderator
manamanahs avatar
Ämnen sammanfogade.

Mod.
Citera
2013-10-03, 15:19
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hade det verkligen handlat om djurens bästa hade man väl varit fallfrukterian eller något annat sånt där tramsigt. Människan har väl käkat djur i tiotusentals år och vad fan, ute i naturen äter djur andra djur och det lär fan inte vara humant att bli huggen i nacken av ett lejon liksom.
Nåja. Att man har gjort något i alla tider är inget argument för att fortsätta med det. Ej heller är det ett argument för att plåga djur att djur plågar djur.

Men vi kan ju enas om att det är tramsigt att säga att det handlar om omtanke om djuren när det bara är islamhat.
Citera
2013-10-03, 15:30
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genseric
Nä vad är problemet, bara att svälta lite
Äta vegetariskt?
Citera
2013-10-03, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gail
Djurrättsaktivister lyser med sin frånvaro som vanligt när det handlar om halalslakt men nu har tydligen vanliga Svenssons fått nog. Borde inte komma som en blixt från klarblå himmel att islam breder ut sig i Sverige? Om 15 år finns bara halalslaktat kött i Sverige.
Det är väl bara att anpassa sig efter nya adeln eller vad tycker ni?

Källa

Länk till Sydsvenskan finns även men vägrar personligen att besöka slaskmedia

Detta är så sjukt pinsamt. Du inser att man slaktar med dessa metoder i större delen av världen?? Inte bara i muslimska länder.

Det är den bästa slaktmetoden om köttet skall bli så bra och mört som möjligt..

Men vi kan såklart köta kött från brasilien eller Asien! Då är det inget problem att djuret slaktats på detta sätt, bara om det är araber som gör felen..

Om du nu bryr dig så mycket om djuren (och inte alls bara om att smutskasta araber), då föreslår jag att du lägger kritiken där den bör läggas, för det finns bara en del av världen som går in för att djuret skall lida, och det är Asien.
Senast redigerad av Rationalisterna 2013-10-03 kl. 17:55.
Citera
2013-10-06, 05:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Nåja. Att man har gjort något i alla tider är inget argument för att fortsätta med det. Ej heller är det ett argument för att plåga djur att djur plågar djur.

Men vi kan ju enas om att det är tramsigt att säga att det handlar om omtanke om djuren när det bara är islamhat.
Nej, i sig är det absolut inga argument men det visar ändå på att det är tramsigt att hänvisa till omtanke för djuren och där vi ju överens.
Citera
2013-10-10, 20:02
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Araber är äckliga och vill skära halsen av allt. Tom med människor. Det finns på film.
Citera
2013-10-10, 21:19
Medlem
M Nordströms avatar
SD i Malmö vill få bort hala kött från skolorna.

Citat:
Skolan skall enligt lag vara icke-konfessionell och detta måste rimligtvis tolkas som att man skall servera traditionell icke-religiös mat. Med nuvarande system tvingas de barn som inte är muslimer äta halalslaktat kött eller välja annan maträtt. Skulle vi dessutom ta hänsyn till alla religiösa inriktningar, inom Malmö stads olika verksamheter avseende matutbudet i kommunen, riskerar vi att gå en kaotisk och mycket kostsam gastronomisk framtid till mötes. Då är det bättre att alla religiösa råvaror plockas bort från våra verksamheter.

http://avpixlat.info/2013/10/10/sd-m...ran-skolmenyn/
Citera
2013-10-10, 23:21
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Iaf i sverige, vet inte hur det ser ut i danmark.

Vad jag kan intyga är att kycklingfarmarna och slakterierna i Danmark i princip underhålls enligt islamsk sed, om vi bortser från takbirbönen. Enda skillnaden är att man inte kallar det religiös slakt.

I köttbranschen är Danmark det land som nästan alltid uppfyller kraven för halal, och då räknar vi inte ens med danska företag och underleverantörer som importerar halal-slaktat kött från andra länder.

Danskarna är inte lika "PETAiga" som svenskarna.
Citera
2013-10-15, 07:02
Medlem
Ina88s avatar
Dröm att avblodning tar 5-10minubter. Dags och åka till ett slakteri o verkligen se hur de går till. Vi lämnar våra djur till slakt och är de något akutfall så blir de hemslakt. Jobbar med kor och vi lämnar ca 5-15djur i månaden till slakt beror på efterfrågan av Krav producerat. Ät uppväxt med hästar o lite andra djur och om jag får välja hur jag vill dö så tar jag utan tvekan bulten sen avblodning. När man satt bulten i pannan (gäller att ha kunskap om var man ska sätta den) så blir djuret hjärndött. Även om kroppen tycks fungera på vissa djur så är de adrenalin djuret är dött! Sen tömmer man på blod o de går fort. Har aldrig stått o tagit tiden på hur långtid de tar att avbloda en ko, häst, gris lr hund. Vägrar att använda mig utav avlivningspruta då djuren kämpar att hålla sig vakna ända in i de sista, därför avlivar jag/många av mina nära även sina hundar med bult.

Sen halal slakt är något av de vidrigaste jag sett. Har inget emot personerna ifråga men det är avlivningen som är absurd. Finner inga ord hur hemskt det är för djuren att vara fullt medvetande vid avblodning. Dom skulle få samma öde som dom utsätter djuren för.

De e bara o se till sig själv hur man vill dö. Skott i pannan lr halsen avskuren?

//Slakttransportör, djurskötare & djurvän.
Citera
2013-10-15, 09:14
Medlem
Motion till kommunfullmäktige i Malmö att alla skolor måste servera fläsk på onsdagar.
Det är ju av både hävd och tradition det vi ätit i Skåne under lång tid och får nog ses som en både religiös (går ju tillbaka till Särimner) och kulturell yttring. Men framförallt är den danska fläskfilén ypperligt billig i förhållande till det betydligt dyrare nötköttet. Och eftersom pris enligt hallaltomtarna varit avgörande så är detta något man inte kan säga nej till...

/m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in