Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-04, 17:26
  #13
Medlem
civilpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
Helvete vad ni krånglar till det med erat snack, lagar hit och dit. Vi snackar ju kemikaliska substanser som är kloner av andra kemikalier, klassade vs oklassade. Oklassade är RC's.

JA -TS, pro hormoner är AAS RC's precis som MDMA och kokainets RC är mephedrone. Same shit different drugs.

Finns mängder av rc's som liknar dom riktiga drogerna, samma gäller när det kommer till AAS.

Du har fel. Lagen doesn't give a fuck vad dina dopingmedel är klassade som. Om testo, tillväxthormon eller dess derivat ökas på kemisk väg så är det olagligt. Det är ointressant om det är klassat eller finns på nån lista. Det är olagligt innan det ens har skapats.

Jämför inte narkotikans brister med doping, då blir det väldigt fel...
__________________
Senast redigerad av civilpolisen 2013-10-04 kl. 17:28.
Citera
2013-10-04, 19:44
  #14
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilpolisen
Du har fel. Lagen doesn't give a fuck vad dina dopingmedel är klassade som. Om testo, tillväxthormon eller dess derivat ökas på kemisk väg så är det olagligt. Det är ointressant om det är klassat eller finns på nån lista. Det är olagligt innan det ens har skapats.

Jämför inte narkotikans brister med doping, då blir det väldigt fel...


So you say.

Okej, men om det inte spelar någon roll så är ju testo lika stor RC som någon annan testo höjjare.

Om man resonerar som du.
Citera
2013-10-04, 20:47
  #15
Medlem
civilpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
So you say.

Okej, men om det inte spelar någon roll så är ju testo lika stor RC som någon annan testo höjjare.

Om man resonerar som du.

Sry men jag förstår inte hur du menar Jag förklarade bara att lagen per automatik förbjuder allt som ökar testo, tillväxthormon och dess derivat. Därför går det inte att hitta på nya saker som inte ska hinna förbjudas.
Citera
2013-10-05, 16:30
  #16
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilpolisen
Sry men jag förstår inte hur du menar Jag förklarade bara att lagen per automatik förbjuder allt som ökar testo, tillväxthormon och dess derivat. Därför går det inte att hitta på nya saker som inte ska hinna förbjudas.

Det kommer ju fram nya pro hormoner hela tiden, RC's.
Citera
2013-10-05, 17:34
  #17
Medlem
Kan dock tänka mig att det behövs en viss bevisning (studier etc) innan en substans blir officiellt olaglig, så lär nog finnas ett visst tidsfönster då man kan använda nya substanser utan att riskera konsekvenser?
Citera
2013-10-05, 17:37
  #18
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
Det kommer ju fram nya pro hormoner hela tiden, RC's.

Ja men dessa RC's är tyvärr olagliga.

Om narkotikalagstiftningen skulle vara likadan som doping så skulle det betyda att allt som gör dig hög är olagligt, och inte bara vissa ämnen som gör dig hög.
Då skulle inte RC's kunna vara lagliga eftersom dom gör dig hög.

Förstår du?
Citera
2013-10-05, 18:17
  #19
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proteinftw
Ja men dessa RC's är tyvärr olagliga.

Om narkotikalagstiftningen skulle vara likadan som doping så skulle det betyda att allt som gör dig hög är olagligt, och inte bara vissa ämnen som gör dig hög.
Då skulle inte RC's kunna vara lagliga eftersom dom gör dig hög.

Förstår du?

Det spelar ju ingen roll om RCn är olaglig eller inte, det är ju fortfarande en RC !
Citera
2013-10-05, 18:26
  #20
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
Det spelar ju ingen roll om RCn är olaglig eller inte, det är ju fortfarande en RC !

Hela poängen med en RC är ju att den ska vara laglig. Det är ju också TS fråga.
Citera
2013-10-05, 18:29
  #21
Medlem
Mystiqes avatar
TS...vi har förstått din poäng men det blir fortfarande som att skilja mellan äpple och päron, både är frukt men är inte samma sak.

Meningen de som skapar substanser för träning eller punderi är meningen de ska inte synas på testen, för de som pundar så räcker det med negativ på testen.

Om jag minns rätt om dopingtest, så kollar man inte enbart endast substanser, man kollar att man inte stiger extremt över endo-värde, typ att kroppens testo-produktion "producera" 5ggr så mycket som vanlig människa, röda blodkroppar är inte högre än kroppen själv kan producera (inkl. om man bor på höga höjder och träna för att öka mer röda blodkroppar) etc...

Vet inte om det svaret förklarar på dina frågor...

Sen om RC-doping, som någon nämnde så finns det, typ t.e.x. nya peptid-bunda hormoner etc

mvh M
Citera
2013-10-05, 19:53
  #22
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proteinftw
Hela poängen med en RC är ju att den ska vara laglig. Det är ju också TS fråga.

TS har inte skrivit att han vill ha någon laglig RC.

Alltså du, du fattar va att en laglig rc är samma sak om en klassas rc?
Hoppas jag missförstått dig annars har du mycket att lära.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback