Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-06, 13:15
  #13
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen
Jag håller med ovanstående, satsa på en PC och lägg inte ut för mycket pengar på den.
Man får en riktigt bra dator för 3000 - 3500 om man skippar touch screen alternativen hos 13 tummarna.
Olyckor sker när man fraktar den fram och tillbaka ofta och sånt blir man tvungen att leva med.
Jag är själv student och min erfarenhet inför dyrare köp är att man först tänker att det är en bra investering och man vill gärna ha det bästa alternativet, men sen när man använt den ett tag känner man att man lika gärna kunde haft något enklare och man ångrar att man la så mycket pengar på inköpet. Det är tryggare att ha lite pengar på kontot istället. Tänk igenom, vad behöver du egentligen? Ska du mest använda den till anteckningar funkar det billigaste, tro mig, men sen ska man ju aldrig köra på det allra billigaste utan på det näst billigaste!

Arbetar själv men är klart övertygad om att det finns många roligare saker att lägga 3 000 på än möjligheten att fjanta runt med en "Mac" när man är student, typ riktig mat och nya kläder?
Citera
2013-10-06, 13:53
  #14
Medlem
Päronen som betalar denna dator. Vill dock absolut inte ha en mac.
Citera
2013-10-06, 14:33
  #15
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karemilo
Päronen som betalar denna dator. Vill dock absolut inte ha en mac.

Nä vem fan vill det? Vill man se fjollig ut finns det många billigare alternativ.
Citera
2013-10-06, 20:32
  #16
Medlem
Här är en som jag funderade på förut: http://www.inet.se/produkt/v100262/s...ty-studentdeal

Men jag tror jag köper den här för den är kraftfullare: http://www.inet.se/produkt/1970826/asus-s56cb-i7-gt740

Om jag hade varit du och inte vill ha en dator och kunna spela på (vilket jag vill) så hade jag köpt den övre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback