Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-30, 08:05
  #157
Medlem
La-Perlas avatar
Nu när jag städade i köket hitta jag ett kvitton från när han köpte pizza från "onlinepizza" igår.
Alltså med hemkörning till denna adress.
På kvittot står det att pizzan mottogs här hemma 15:58. Till mig sade han att han åkte från jobbet 17:30.

Det går ingen NÖD på hur mycket han ljuger. Jag fattar inte ens varför han ljuger om en sådan sak?

Jag börjar bli paranoid.
Citera
2013-10-30, 08:24
  #158
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La-Perla
Nu när jag städade i köket hitta jag ett kvitton från när han köpte pizza från "onlinepizza" igår.
Alltså med hemkörning till denna adress.
På kvittot står det att pizzan mottogs här hemma 15:58. Till mig sade han att han åkte från jobbet 17:30.

Det går ingen NÖD på hur mycket han ljuger. Jag fattar inte ens varför han ljuger om en sådan sak?

Jag börjar bli paranoid.

Ett hett tips. Prata med han och fråga varför en pizza kom till adressen när han sa att han var på jobbet. Säg att du tycker att han ljuger mycket. Sen när du pratat med han så kan du skriva om det.
Citera
2013-10-30, 18:50
  #159
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La-Perla
Hej igen.
Om fallet är så att någon fortfarande följer denna tråd så har det skett ytterligare en händelse under vårt tak som är intressant i denna fråga...

... Jag tyckte att det var rätt uppenbart att han skrapat sina pipor på innehåll (är det olja?) och sedan försökt röka det. Jag är inte så insatt i området men jag gissar att man får effekt av detta.

Så (konstpaus). Jag vill be om ursäkt till alla er som från dag ett sagt att han ljuger och min skepticism gällande detta. Jag är nu övertygad om att han ljög och att han kommer fortsätta ljuga.

Ny(a) slutsats(er):
Det är förmodligen väldigt osannolikt att passiv rökning ger utslag.
(Min sambo har inga som helst problem med att ljuga.)

Jag har inte tagit upp detta med honom. Jag vet heller inte om jag kommer göra det.
Nu känns det snarare som att jag borde starta en ny tråd i relationsakuten då jag inte orkar ta upp ännu en diskussion om detta.
Jag följer denna tråden och att din sambo ljuger är helt uppenbart, jag har sett tecken på det hela tiden. Men förstår naturligtvis att du velat tro på honom då han verkar så övertygade plus att du gillar honom verkligen också. Men han har nästlat in sig i massa lögner och det är helt enkelt för att han inte kan släppa drogerna. Du har skrivit också att han gilla kola och nu har jag inte personlig erfarenhet av just kokain, men det är ju en mycket starkare drog än cannabis och mycket mer beroendeframkallande så det kan mycket väl vara så att hans personlighet är tillspetsad av att han gillar kola, och då blir han antagligen ännu mer full av lögner (och kanske manipulationer) just på grund av detta. Andra som har mer erfarenhet av kokain kan säkert säga mer om hur det påverkar personligheten.

Detta är ett sidospår och det räcker alldeles utmärkt att bara ha ett cannabisbruk som man inte vill eller kan lägga ner för att ta till massa lögner i en situation som du beskriver mellan er.

Han verkar ha rökt ett "skrap" som du beskriver det. Detta gör man när man inte har något annat och verkligen är sugen på att röka lite. Har själv rökt många skrap i det förflutna och det är egentligen en vedervärdig historia. Man röker restprodukter som kleggig olja och kolrester och effekten är inte mycket att hänga i granen oftast. Usch.

Det är ju inte bra att du börjar känna dig paranoid men det bekräftar bara att din magkänsla (i kombination med det du faktiskt vet) om din sambo och hans lögner är riktig. Vete sjutton om det är så värst lönt att konfrontera honom med att du vet om nya lögner, han kommer ändå bara att slå ifrån sig och jag tror inte situationen blir bättre av nya duster med honom. En sak är säker, du skall lita på att det du känner är riktigt och att du just nu inte kan lita på honom alls.

Tycker att tråden är rätt placerad här då det handlar om problem kring just cannabis, men om du skulle skriva i ett annat forum kan du väl meddela det i den här tråden så får man en chans att se var du skrivet på nytt om detta.
Citera
2013-11-02, 13:55
  #160
Medlem
La-Perlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Jag följer denna tråden ...

Tycker att tråden är rätt placerad här då det handlar om problem kring just cannabis, men om du skulle skriva i ett annat forum kan du väl meddela det i den här tråden så får man en chans att se var du skrivet på nytt om detta.

Tjena Bdonk,
Kul att du fortfarande hänger med i svängarna!

Jag kunde inte hålla mig så det blev en konfrontation. Han erkände att han åkt hem tidigare (men skyllde först på att hans meddelande kommit fram senare än han skickat det. Troligt!) Sen erkände han också att han rökt.

NY INCIDENT:
Jag kan inte klaga på att mitt liv är händelsefattigt.
Igår skulle han på middag med sina typiska kokainstureplans-vänner. När jag kom hem från jobbet så såg jag kokainrester på köksbänken så man kan inte påstå att han är speciellt vass på det här med städning . För att stilla min noja smakade jag även på det och självklart var det kokain.

Jag ifrågasatte även detta när han kom hem senare på kvällen. Först nekade han. Sen erkände han. Det var hans kompis som hade kommit förbi innan utgång och bjudit honom, sa han.

Så han börjar ju erkänna sina brister, mer eller mindre iaf.

Vet inte om detta är bra eller dåligt men jag har accepterat informationen och jag har inte på något sätt hotat honom eller skällt på honom. Jag har dock sagt att det verkar som att han inte alls är kapabel till att sluta eller så psykiskt stark som han påstår. Han försvarade sig först men under samtalets gång verkade det som att det sjönk in och han insåg att han inte alls hade kraften att säga nej. Hur vi ska gå vidare här ifrån vet jag inte. Men det är en sjuk lättnad att han erkänt allt.

Har du något finurligt att tillägga, Bdonk? Jag uppskattar dina kommentarer. Om du vill kan vi PM:a.

Hur vanligt är det att människor idag brukar droger? Är det bara jag som lever i en naiv liten bubbla?
Jag missbrukar i stort sett ingenting. Det enda jag är beroende av är, detta låter som en klyscha, fysisk beröring/kärlek, skratt och kanske en smula socker.
__________________
Senast redigerad av La-Perla 2013-11-02 kl. 13:59.
Citera
2013-11-02, 16:57
  #161
Medlem
klybans avatar
Det är vanligt idag att konsumerar droger, dock främst cannabis.
Jag skulle känna en större irritation över att han ljuger, det är ingen bra egenskap.

Visst kan man tycka att man inte ska använda droger, men sköter individen detta på ett bra sätt.
Och ingen överdriven konsumtion, så är jag okey med detta.
Citera
2013-11-02, 17:21
  #162
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La-Perla
Tjena Bdonk,
Kul att du fortfarande hänger med i svängarna!

Jag kunde inte hålla mig så det blev en konfrontation. Han erkände att han åkt hem tidigare (men skyllde först på att hans meddelande kommit fram senare än han skickat det. Troligt!) Sen erkände han också att han rökt.

NY INCIDENT:
Jag kan inte klaga på att mitt liv är händelsefattigt.
Igår skulle han på middag med sina typiska kokainstureplans-vänner. När jag kom hem från jobbet så såg jag kokainrester på köksbänken så man kan inte påstå att han är speciellt vass på det här med städning . För att stilla min noja smakade jag även på det och självklart var det kokain.

Jag ifrågasatte även detta när han kom hem senare på kvällen. Först nekade han. Sen erkände han. Det var hans kompis som hade kommit förbi innan utgång och bjudit honom, sa han.

Så han börjar ju erkänna sina brister, mer eller mindre iaf.

Vet inte om detta är bra eller dåligt men jag har accepterat informationen och jag har inte på något sätt hotat honom eller skällt på honom. Jag har dock sagt att det verkar som att han inte alls är kapabel till att sluta eller så psykiskt stark som han påstår. Han försvarade sig först men under samtalets gång verkade det som att det sjönk in och han insåg att han inte alls hade kraften att säga nej. Hur vi ska gå vidare här ifrån vet jag inte. Men det är en sjuk lättnad att han erkänt allt.

Har du något finurligt att tillägga, Bdonk? Jag uppskattar dina kommentarer. Om du vill kan vi PM:a.

Hur vanligt är det att människor idag brukar droger? Är det bara jag som lever i en naiv liten bubbla?
Jag missbrukar i stort sett ingenting. Det enda jag är beroende av är, detta låter som en klyscha, fysisk beröring/kärlek, skratt och kanske en smula socker.
Jo, jag följer erat öde och det var ju bra att han har lagt korten på bordet och erkänt lögnerna. Så slipper du känna dig paranoid i alla fall.

Jag hade en känsla av att hans kokainmissbruk ställer till det och bidrar till hans starka förnekande och alla lögnerna. Han är verkligen i drogsvängen och med missbruk av centralstimulantia och cannabis är han definitivt mitt uppe i ett missbruk. Detta är väldigt svårt att bryta och frågan är hur det kommer att gå för er. Du vill ju inte vara del av detta. Jag fortsätter gärna följa eran relation och om bara du och jag skriver i den här tråden kan vi lika väl PM:a i fortsättningen. Skicka gärna ett PM om fortsättningen.

Jag vill nog verkligheten understryka hur svårt det är att ta sig ur ett missbruk, och att få gör det, och att det kan bli kämpigt för dig att stanna kvar i relationen, i alla fall om det blir nya slitningar med nya förnekanden och lögner. Men om ni kan ha en öppenhet er emellan om din killes missbruk framöver underlättar det såklart. Frågan är då hur väl en sådan öppenhet verkligen kommer att fungera.
Citera
2015-10-23, 23:11
  #163
Medlem
La Perla har helt rätt! Jag lärde mig precis hur man svara här på flashback, ovanligt svårt för att säga det själv

THC har en viss inverkan på en så hands down, im been a bad boy, but i learn from it
Citera
2015-11-28, 03:59
  #164
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marktheshark
La Perla har helt rätt! Jag lärde mig precis hur man svara här på flashback, ovanligt svårt för att säga det själv

THC har en viss inverkan på en så hands down, im been a bad boy, but i learn from it
Det var ju intressant att den andra partnern, pojkvännen, skriver i tråden två år senare. Så du kan väl uppdatera oss vad som har hänt under dessa åren.

Av det du skriver ovanför gissar jag att du erkänner dina lögner? Men i övrigt, hur har det gått med ditt missbruk som du lovade att du skulle sluta med? Svara ärligt nu, har du helt slutat med drogerna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback