2013-10-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yubed
En serie, kom igen liksom. Det är även bra att du erkänner att huvudmeningen med mångkultur inte är just mångkultur utan det är att ersätta den svenska kulturen.

Svenska folket har med hjälp av bra genetik och kultur byggt upp ett av de säkraste, minst korrupta länderna i världen. Mycket bättre än korrupta maffia Albanien exempelvis. Om Sverige vore så förskräkligt och kulturen så dålig borde vi se ett invandringsmönster i andra riktningen dvs svenskar som flyttar till enligt dig "högstående" kulturer.

Svensk "kultur" är enligt sverigedemokraterna att stå på kö, att sätta sig på ett helt tomt säte på bussen, att ha med sig matlåda till jobbet, att inte tuta i trafiken, att hålla upp dörren för den som kommer efter och att inte tränga sig på.

Jag tror inte det är många som betraktar svensk "kultur" som särskilt imponerande, att ha med sig matlåda till jobbet eller sätta sig på ett tomt säte, wow liksom. Wowfaktorn är enorm
Citera
2013-10-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Tack för att du kom och statuerade ett exempel så det tydliggörs mer vad massinvandringen handlar om. Men nu får du gärna gå ut och leka så att de vuxna kan samtala!

Som ni ser i exemplet här ovan så ses den svenska kulturen som något löjeväckande, detta till trots att dessa personer faktiskt flytt från sina respektive hemländer. Det som exemplaret jag citerade trots allt är skriv och läskunnigt så visar det ingen som helst förståelse för svenskars åsikter eller tacksamhet över att få chansen att bli utbildad på ett sätt som skiljer sig astronomiskt från vad som i övrigt finns att tillgå gatubarnen i albanien.

I stället hånar exemplaret den svenska modellen och fortsätter att arbeta enbart i syfte att försämra samhället som vi andra vill ha och bevara.

Dessa individer ser heller inte att de sågar av den trots allt svaga kvist de sitter på, utan gör genom att inte vilja eller kunna medverka i en rimlig och förnuftsmässig debatt, sin situation ohållbar och snabbar på utvecklingen mot ett återigen homogent samhälle där invandrare tvingats ut.

Är enda lösningen en snabb och övergripande utvisning det enda som går att göra, är vad frågeställningen kanske hellre borde ha handlat om?

Hmmm fan va bra skrivet. Jag lyfter på hatten.
Citera
2013-10-15, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3lysium
Vilket land flyttade du till min gode herre?

Ursäkta om jag gör dig besviken, men jag är ingen herre, ingen kvinna utan jag är fortfarande en liten flicka på glada 18, snart 19 år Så kalla mig inte herre, I'm lebelle

Och jag flyttade till ett land i sydeuropa, tyvärr vill jag inte berätta mer på flashback då det kan outa mig så mycket tihi.
Citera
2013-10-15, 15:09
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Svensk "kultur" är enligt sverigedemokraterna att stå på kö, att sätta sig på ett helt tomt säte på bussen, att ha med sig matlåda till jobbet, att inte tuta i trafiken, att hålla upp dörren för den som kommer efter och att inte tränga sig på.

Jag tror inte det är många som betraktar svensk "kultur" som särskilt imponerande, att ha med sig matlåda till jobbet eller sätta sig på ett tomt säte, wow liksom. Wowfaktorn är enorm

Nu när du rackat ner en smula på hur svensken beter sig, kanske vore det då föredömligt att du presenterade vad som är bättre alternativ på dina exempel?

För motsatsen blir då, tränga sig före i kön, tvinga sig på andra redan upptagna säten på bussen (för att man är elak eller har ett behov av att synas?, inte ta med matlåda till jobbet (för att man i stället stjäl någon annans eller anser att svenskarna borde ordna maten åt dig?) , signalera i onödan i trafiken (istället för att använda blinkers?) och att smälla igen dörren framför näsan på andra och tränga sig på (som en parasit?)

Jag förstår varför situationen i MENA-länderna ser ut som den gör samt i andra länder som t.ex albanien. Men du kanske tycker att ditt sätt är något som ger en wow-känsla?

För övrigt, visst förstår du att du är den bästa medarbetaren jag som nationell kan ha?

Citat:
Ursprungligen postat av Klorex
Hmmm fan va bra skrivet. Jag lyfter på hatten.

Tack och bock
Citera
2013-10-15, 15:20
Medlem
lousys avatar
Citat:

Sverigedemokraterna behöver bara titta hur det ser ut i andra länder för att förstå att det inte handlar om "typiskt svenskt" utan "typiskt civiliserat". Vi är civiliserade i Sverige och vi har ett större behov av personal space än vad kanske andra kulturer har. Inget märkvärdigt alls.

Att inte tuta i trafiken, kan man härleda till en hel kultur? Jag vet många svenskar som tutar i trafiken så fort det uppstår tillfälle. Jag vet många människor från vitt skilda kulturer som aldrig skulle göra det. Hålla upp dörren är bara rent jävla förnuft. Har man inget förnuft spelar det heller ingen roll var man kommer ifrån, man är inte skit värd i mina ögon.
Citera
2013-10-15, 15:21
Medlem
Down76s avatar
Citat:

ja det är ju såå mycket mer WOW att stena varandra till döds, skärahalsen av varandra medans barnen tittar på, samt elda upp människor för en säck ris....
Citera
2013-10-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Nu när du rackat ner en smula på hur svensken beter sig, kanske vore det då föredömligt att du presenterade vad som är bättre alternativ på dina exempel?

För motsatsen blir då, tränga sig före i kön, tvinga sig på andra redan upptagna säten på bussen (för att man är elak eller har ett behov av att synas?, inte ta med matlåda till jobbet (för att man i stället stjäl någon annans eller anser att svenskarna borde ordna maten åt dig?) , signalera i onödan i trafiken (istället för att använda blinkers?) och att smälla igen dörren framför näsan på andra och tränga sig på (som en parasit?)

Jag förstår varför situationen i MENA-länderna ser ut som den gör samt i andra länder som t.ex albanien. Men du kanske tycker att ditt sätt är något som ger en wow-känsla?

För övrigt, visst förstår du att du är den bästa medarbetaren jag som nationell kan ha?

Tack och bock

Lyssna nu. Det är inte bara i Sverige som man håller upp dörren för den som kommer efter, eller att ta med sig en matlåda till jobbet. Grejen är att er brist på riktig kultur tvingar er att beskriva den så kallade "svenska kulturen" till sådana här helt normala saker som förekomer över hela världen. Ni är inte på något sätt unika med att hålla upp dörren för tant Agda, det gör alla normala människor.

Det är ju uppenbart att det här landet behöver en dos av riktig kultur än den typisk svenska "att sätta sig på ett helt tomt säte på bussen".
Citera
2013-10-15, 15:38
Medlem
Down76s avatar
[quote=Ominus|45685058]Lyssna nu. Det är inte bara i Sverige som man håller upp dörren för den som kommer efter, eller att ta med sig en matlåda till jobbet. Grejen är att er brist på riktig kultur tvingar er att beskriva den så kallade "svenska kulturen" till sådana här helt normala saker som förekomer över hela världen. Ni är inte på något sätt unika med att hålla upp dörren för tant Agda, det gör alla normala människor.

Det är ju uppenbart att det här landet behöver en dos av riktig kultur än den typisk svenska "att sätta sig på ett helt tomt säte på bussen".[/QUOT

Säg mig vilken KULTUR du syftar på?? Vilken kultur gör Sverige till ett paradis där folk från hela världen kan leva i harmoni. Om vi flyttade hela mellanösterns befolkning till Sverige, skulle de då sluta kriga med varandra?
Citera
2013-10-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Down76

Säg mig vilken KULTUR du syftar på?? Vilken kultur gör Sverige till ett paradis där folk från hela världen kan leva i harmoni. Om vi flyttade hela mellanösterns befolkning till Sverige, skulle de då sluta kriga med varandra?

Enligt mig är de allra flesta kulturer bättre än den svenska "kulturen". I Europa skulle jag nog klassa svenskar som det mest kulturlösa folket. Jag menar, Kalle-Anka som en av de största svenska traditionerna. Kom igen, liksom

Och mycket av det ni betraktar som "svenskt" är ju faktiskt inte svenskt, så som lucia, jultomten eller det "svenska" kungahuset.
Citera
2013-10-15, 15:51
Medlem
Citat:
Enligt mig är de allra flesta kulturer bättre än den svenska "kulturen". I Europa skulle jag nog klassa svenskar som det mest kulturlösa folket. Jag menar, Kalle-Anka som en av de största svenska traditionerna. Kom igen, liksom

Och mycket av det ni betraktar som "svenskt" är ju faktiskt inte svenskt, så som lucia, jultomten eller det "svenska" kungahuset.

Instämmer tillfullo jämfört med Sydeuropa och Asien/Afrika är Sverige oerhört kulturlöst, vi bör uppskatta alla tillskott till kulturen vi har fått och kommer att få.
Citera
2013-10-15, 15:53
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Ominus... du är väl kosovoalban?

Beskriv för mig vad som är så unikt med kosovoalbaners kultur, tack.
Citera
2013-10-15, 15:54
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Instämmer tillfullo jämfört med Sydeuropa och Asien/Afrika är Sverige oerhört kulturlöst, vi bör uppskatta alla tillskott till kulturen vi har fått och kommer att få.

Nämn inslag i sydeuropeiska kulturer, eller asiatiska/afrikanska kulturer, som är så speciellt och som du menar att vi saknar och bör införliva, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in