Mexiko City på väg att att legalisera marijuana

flashback.se

De politiska ledarna i Mexiko City har tröttnat på drogkartellernas våld i staden, som till stora delar finansieras av marijuana. Nu förbereder man en legalisering, för att på så sätt ta makten och vinsten från kartellerna.

Läs hela artikeln
2013-10-16, 22:22
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apaa
Knark dödar. Det bör du veta.
Den överväldigande anledningen till att sprutmissbrukare dör av överdoser är att de inte kan dosera, eftersom renligheten kan variera kraftigt mellan batch. Ser man på exempelvis Schweiz så har man inte haft ett enda dödsfall sedan 90-talet bland deras heroinister som får tag på heroin på laglig väg numera.
Citat:
Du kommer inte komma någonvart med ditt knarkande. Du har knarkarglasögonen på dig och ser därför inte all misär knarket skapar.
Nu angriper du meningsmotståndaren. Kan du inte argumenten istället?

Sen handlar ju inte ens den här diskussionen om tung narkotika överhuvudtaget.
Citera
2013-10-16, 22:23
Medlem
jamesdeans avatar
Trådar sammanfogade /mod
Citera
2013-10-16, 22:23
Medlem
aamidalas avatar
Citat:
Knark dödar. Det bör du veta. Du kommer inte komma någonvart med ditt knarkande. Du har knarkarglasögonen på dig och ser därför inte all misär knarket skapar.
''Så mycket död omkring sig'' Det menas inte med 0 ställt dödsfall
Citera
2013-10-16, 22:25
Medlem
Citat:
Kan du inte enkel matematik mitt barn? Det är kriminella knarkhanterare som blir utsatta för kartellernas våld.

Är du dum i huvudet/ett troll/eller vill du bara provocera?

Oskyldiga dör som flugor: http://www.laht.com/article.asp?Arti...tegoryId=14091

Citat:
Knark dödar. Det bör du veta. Du kommer inte komma någonvart med ditt knarkande. Du har knarkarglasögonen på dig och ser därför inte all misär knarket skapar.

Cannabis dödar inte.
Citera
2013-10-16, 22:27
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Kan du inte enkel matematik mitt barn? Det är kriminella knarkhanterare som blir utsatta för kartellernas våld.
Tusentals civila dör varje år. Allt ifrån tant Greta som ska köpa ett paket mjölk i sin lokala matbutik och råkar vara på fel plats vid fel tidpunkt, till grävande journalister, politiker, borgmästare och fan och hans moster. Du kan själv läsa om de förödande effekterna Mexikos knarkkrig har fört med sig här.
Citera
2013-10-16, 22:34
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

Ditt barn?
Jag är 37 år...

Hur kommer matematiken in i bilden?

De dödar ganska många som egentligen inte är inblandade och tvingar en hel del oskyldiga att arbeta för dem (ungefär som slaveri typ.)...

Läs på om kartellerna i Mexiko och deras verksamhet istället för att komma med ogrundade tramspåståenden.
Citera
2013-10-16, 22:35
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Skönt för dom oskyldiga att slippa behöva oroa sig för att få en motorsåg i halsen, kriget går inte att vinna som sagt bra att göra något utav saken.

Och sluta tro att det är inte rätt riktning och att det kommer till sverige..
Citera
2013-10-16, 22:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nu pratar vi om "knarket" cannabis.
Förklara igen hur det dödar.

Och förklara hur dessa 90-106000 döda i knarkkriget i Mexiko är ett mindre misär, än en legalisering av cannabis.
Jag vet redan att du inte kan, för cannabis har inte denna egenskapen.
Citera
2013-10-16, 22:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vi har en enkel matematik och det är 90-106000 döda.
Att legalisera alla droger imorgon, så kommer vi inte komma nära denna siffra.

Det spelar ingen roll som vem som dör, misären är idag ett faktum.
Och inbillade mig att det var misären vi skulle avskaffa.
Eller är du sån som att människoliv är inget att bry sig om?
Citera
2013-10-16, 23:01
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Det är kriminella knarkhanterare som blir utsatta för kartellernas våld.

Nu för du för fan ta och ge dig ditt omänskliga offer. Du är den som borde eldas upp av karteller. Äckliga människa utan minsta medmänsklighet.
Citera
2013-10-16, 23:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Nu för du för fan ta och ge dig ditt omänskliga offer. Du är den som borde eldas upp av karteller. Äckliga människa utan minsta medmänsklighet.
Du får "förlåta" honom, han är selektiv i vilka människoliv han anser är människor.
Så han fattar inte bättre, om nu det är en ursäkt för okunskap.
Citera
2013-10-17, 03:55
Medlem
Jag vet inte om detta är relevant för tråden, men här håller Mexicos förre president Vicente Fox ett tal angående cannabis-situationen. Talet hölls förra månaden.

http://www.youtube.com/watch?v=XsRQP7TifME

Men självklart så är det väldigt bra steg framåt att cannabis håller på att legaliseras i Mexiko. Alla droger borde vara lagliga världen runt.
Senast redigerad av Gangstah4life92 2013-10-17 kl. 04:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in