Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-19, 21:39
  #1
Medlem
123psyks avatar
Kan inta starta en enda app på min Samsung Smart TV längre trots att nätverksinställingarna ser bra ut och bekräftar åtkomst till internet så går det bara inte att ansluta står det.

Någon som har några lösningar på detta? Specifikt Viaplay jag är intresserad av att få igång, men ingenting startar för stunden...

Alla tips är välkomna!
Citera
2013-10-19, 21:53
  #2
Medlem
DarknessNightmares avatar
Gör en fabriksinställning av TVn
Citera
2013-10-20, 13:00
  #3
Medlem
Dickenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
Gör en fabriksinställning av TVn

En fabriksåterställning av TV:n påverkar inte smart hub. Gå in på smarthub, inställningar och återställ smarthub:en. Alla appar kommer du att behöva installera om igen.

Om det inte fungerar och du inte har fått igång det ännu kan det vara så att smarthub-servrarna håller på att uppdateras eller ligger nere pga någonting.
Citera
2013-10-20, 20:39
  #4
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
En fabriksåterställning av TV:n påverkar inte smart hub. Gå in på smarthub, inställningar och återställ smarthub:en. Alla appar kommer du att behöva installera om igen.

Om det inte fungerar och du inte har fått igång det ännu kan det vara så att smarthub-servrarna håller på att uppdateras eller ligger nere pga någonting.

Fungerade idag igen utan att göra någonting av ovanstående, förmodligen tillfälligt nere bara. Drygt dock en lördagkväll...
Citera
2014-06-06, 17:28
  #5
Medlem
negriss avatar
Mina appar ville inte heller startas i min Samsung Smart TV, stod nätverksfel.
Provade att ändra DNS, och då fungerade det.

Prova att ändra DNS inställningar.

Tex 8.8.4.4; 75.75.75.75
Citera
2014-06-09, 00:43
  #6
Medlem
smygarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negris
Mina appar ville inte heller startas i min Samsung Smart TV, stod nätverksfel.
Provade att ändra DNS, och då fungerade det.

Prova att ändra DNS inställningar.

Tex 8.8.4.4; 75.75.75.75

Det händer då o då på min brukar ändra till ange dns manuellt o sen 8.8.8.8 o händer de igen ändrar ja tillbaka till automatisk dns.. För att sedan ändra till 8.8.8.8 igen.. Fått göra så ett antal ggr sista tiden..
Citera
2014-07-21, 10:07
  #7
Medlem
Har också köpt en samsung "smart"tv. Problemet är att alla appar, så som youtube och Facebook mm inte går att öppna. Ibland så lyser alla apparna om man säger, men ibland så är de lite mer genomskinliga och går inte att starta. Netflix och viaplay "lyser" och man kan öppna dom, oftast iaf.

Har internetåtkomst mm, men vad är problemet? Alla förinställda appar bör ju gå att öppna utan problem. Måste man skapa något samsungkonto enbart för att använda apparna? Som sagt, netflix funkar ju oftast utan problem.


Tacksam för svar.
Citera

Moderatormeddelande

Postat av colamage 2014-10-01, 11:29
Medlem
Övrig hemelektronik --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback