Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-20, 17:09
  #1
Medlem
Hej FB!

Som rubriken lyder. Med en laptop med 5 år på nacken behövs det nytt krut. Jag står emellan att bygga en egen, stationär som kan hålla ett bra tag och som enkelt kan uppdateras om så behövs framöver...

...Eller om jag skall köpa en laptop som pallar en del spel (endast CS jag tänker på), då jag redan har en större monitor att koppla in.

Budget runt 7-8k.

Vad tror ni?

Tack och bock!
Citera
2013-10-20, 18:36
  #2
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Ska du ha bärbar med monitor måste du ju ha extrernt tangentbord också och grejer!
Bara jobbigt och dessutom oftast sämre prestatanda på grejerna än om du lagt samma pengar på en stationär burk! Men det beror ju på om du ska anväda laptop funktionen också så funkar ju i stort sätt vilken laptop som helst att spela CS på!
Citera
2013-10-21, 12:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Ska du ha bärbar med monitor måste du ju ha extrernt tangentbord också och grejer!
Bara jobbigt och dessutom oftast sämre prestatanda på grejerna än om du lagt samma pengar på en stationär burk! Men det beror ju på om du ska anväda laptop funktionen också så funkar ju i stort sätt vilken laptop som helst att spela CS på!

Jo mus och tangentbord blir det också till men det är en mindre kostnad

Ja som du säger så är frågan om jag vill kunna ta med mig datorn, dvs laptopen iväg ibland. Dock så kör man ju surfplattan till detta om man skall iväg.

Okej så när det gäller laptop så spelar det ingen större roll för prestandan eller grafikkort för att köra CS?
Citera
2013-10-21, 12:19
  #4
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av numerus
Jo mus och tangentbord blir det också till men det är en mindre kostnad

Ja som du säger så är frågan om jag vill kunna ta med mig datorn, dvs laptopen iväg ibland. Dock så kör man ju surfplattan till detta om man skall iväg.

Okej så när det gäller laptop så spelar det ingen större roll för prestandan eller grafikkort för att köra CS?

Självklart spelar det roll vad det är för saker i datorn men CS tror jag inte har några större krav. Skulle i så fall rekommendera att först kolla vad du vill ha (skärmstorlek, design, märke etc) och sedan dubbelkolla så det funkar.
Citera
2013-10-21, 18:19
  #5
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Har en kass laptop från tidiga 2000 talet liggandes nån stans som klarar CS helt utmärkt! Så alla datorer du kan köpa idag kommer garanterat fixa spelet kanon! Det är ett av de simplaste prestanda och grafikmässiga spelet som finns!
Citera
2013-10-21, 19:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Har en kass laptop från tidiga 2000 talet liggandes nån stans som klarar CS helt utmärkt! Så alla datorer du kan köpa idag kommer garanterat fixa spelet kanon! Det är ett av de simplaste prestanda och grafikmässiga spelet som finns!

Så jag behöver inte lägga något extra fokus på val av grafikkort?
Citera
2013-10-21, 19:33
  #7
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av numerus
Så jag behöver inte lägga något extra fokus på val av grafikkort?
Nej inte om du bara ska spela CS! Även det nya CS:GO kräver väldigt lite!
Citera
2013-10-21, 19:38
  #8
Medlem
ThereCanOnlyBeOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Nej inte om du bara ska spela CS! Även det nya CS:GO kräver väldigt lite!
Det behövs fortfarande ett hyffsat grafikkort i datorn för att CS:GO ska fungera med bra FPS, vilket är viktigt när man kör competitive. I varje fall så har ts inte konstaterat att det handlar om CS:GO eller vilken version han nu spelar.
Citera
2013-10-21, 20:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereCanOnlyBeOne
Det behövs fortfarande ett hyffsat grafikkort i datorn för att CS:GO ska fungera med bra FPS, vilket är viktigt när man kör competitive. I varje fall så har ts inte konstaterat att det handlar om CS:GO eller vilken version han nu spelar.

Hederliga 1.6
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback