Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-05, 02:37
  #13
Medlem
Hur är Telia play nu?

Nu kan man ju få HBO Nordic, C More Standard samt några tv-kanaler (inklusive en del som Dplay erbjuder). Så rent prismässigt så kan det vara lockande att skaffa Telia Play istället för Dplay, HBO och C More standard separat.

Funderar på att pröva en gratis månad, men vill ändå höra åsikter.
__________________
Senast redigerad av Amberfly 2020-08-05 kl. 02:39.
Citera
2020-08-05, 09:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Hur är Telia play nu?

Nu kan man ju få HBO Nordic, C More Standard samt några tv-kanaler (inklusive en del som Dplay erbjuder). Så rent prismässigt så kan det vara lockande att skaffa Telia Play istället för Dplay, HBO och C More standard separat.

Funderar på att pröva en gratis månad, men vill ändå höra åsikter.



Kör Telia för tv, Cmore+viasat så har Telia play med alla kanaler, funkar klockrent både i box, appletv samt appen
Citera
2020-08-10, 20:30
  #15
Medlem
Har använt det i några dagar nu. Gratis månad. Inte helt nöjd med allt. Började exempelvis titta på en tv-serie. Minst 10 minuter av varje avsnitt brukar bestå av annat. Inledning och avslutningen. Kan vara snuttar etc från andra tv-program, som exempel. Nej, inte reklam. För jag kan se 5-10 minuter av en helt annan tv-series avsnitt (oftast slutet) innan jag kommer till det tv-program vars avsnitt jag vill se. Som exempel. Det är riktigt irriterande.

Ibland är det heller inte tydligt att det som jag vill titta på inte ingår i Telia play (ink c more och HBO). För man måste ha ett kanal-paket från just Telia. Men det märker man först när man klickar på det, för att försöka titta på det.

Om detta är vanligt förekommande, så kommer jag knappast fortsätta med Telia play.
__________________
Senast redigerad av Amberfly 2020-08-10 kl. 21:02.
Citera
2020-08-14, 16:26
  #16
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Har använt det i några dagar nu. Gratis månad. Inte helt nöjd med allt. Började exempelvis titta på en tv-serie. Minst 10 minuter av varje avsnitt brukar bestå av annat. Inledning och avslutningen. Kan vara snuttar etc från andra tv-program, som exempel. Nej, inte reklam. För jag kan se 5-10 minuter av en helt annan tv-series avsnitt (oftast slutet) innan jag kommer till det tv-program vars avsnitt jag vill se. Som exempel. Det är riktigt irriterande.

Ibland är det heller inte tydligt att det som jag vill titta på inte ingår i Telia play (ink c more och HBO). För man måste ha ett kanal-paket från just Telia. Men det märker man först när man klickar på det, för att försöka titta på det.

Om detta är vanligt förekommande, så kommer jag knappast fortsätta med Telia play.

Detta handlar väl ändå snarare om cirka 2 minuter i inledningen och avslutet. Detta tror jag är pga att de program som Telia väljer att spara i "molnet", påstås börja klockan 21 te.x men i verkligheten så börjar de 21.02.
Citera
2020-08-15, 08:18
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Detta handlar väl ändå snarare om cirka 2 minuter i inledningen och avslutet. Detta tror jag är pga att de program som Telia väljer att spara i "molnet", påstås börja klockan 21 te.x men i verkligheten så börjar de 21.02.

Syftar du på direktsänd tv enligt tv-tablå? Den funktionen finns ju på Telia play. Låter som det när du nämner att något kan börja 21:02 istället för 21:00.

Det är inte vad jag hade i åtanke. Jag har exempelvis tittat en del på några tv-serier. Inte direktsänt, utan efteråt. Kan exempelvis stå att avsnittet är 35 minuter. I själva verket är det då snarare runt 20-25 minuter. Avsnittet inleds med något annat program som avslutas. Kan ta 5 minuter. Sedan börjar det riktiga avsnittet, det jag vill titta på. Sedan kommer en kort reklampaus (vilket inte är vad jag klagar på, även om det hade varit trevligt att slippa reklamen). Sedan slutar avsnittet som jag tittar på. Men då kommer ju även själva avslutningen, som slutar med kanske 5 minuter av något annat tv-program. Kan vara inledning eller avslutning av ett annat avsnitt/tv-program.

Om det blir tydligare vad jag menar. Detta är riktigt irriterande. Spelar ingen roll om det är 2 minuter eller längre, jag vill slippa detta. Mitt exempel ovan gällde Gränsbevakarna Australien. Avsnitten är väl runt 20-25 minuter. Telia Play skriver att det är 35 minuter. Varav en liten del är reklam, men der är der minst störande. Tar minst tid också. Hade det vara varit några minuters reklam så hade jag inte klagat, för jag kan stå ut med reklam på Viafree. Det är just att man får se klipp från olika tv-serier/tv-program i början och i slutet av varje avsnitt som jag blir galen på.
__________________
Senast redigerad av Amberfly 2020-08-15 kl. 08:45.
Citera
2023-05-10, 21:08
  #18
Medlem
mensverkets avatar
Lånar tråden. Google suger..

Hur kan man se vilka enheter som är inloggade på min Telia play?
Det går på viaplay och Spotify osv hur enkelt som helst.
Skulle vilja ta bort enheter.
Citera
2023-06-25, 22:46
  #19
Medlem
Har en fråga, jag har Telia Play den maxade skiten där man ska kunna se allt enligt dom.

Däremot hittar jag inte serier från Viaplay, vilket ska ingå enligt deras beskrivning?

Ett exempel The Swarm, hittar alla avsnitt på Viaplay men inte via Telia Play, någon som varit med om liknande?
Citera
2023-06-25, 23:36
  #20
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikish
Har en fråga, jag har Telia Play den maxade skiten där man ska kunna se allt enligt dom.

Däremot hittar jag inte serier från Viaplay, vilket ska ingå enligt deras beskrivning?

Ett exempel The Swarm, hittar alla avsnitt på Viaplay men inte via Telia Play, någon som varit med om liknande?

Aktivera här: https://signup.viaplay.se/
Citera
2023-12-09, 03:51
  #21
Medlem
Helt plötsligt kan jag inte trycka på menyn på Tv kontrollen till boxen. Allt annat fungerar, men inte trycka på okej eller meny. Så kommer inte in på menyn eller något.

Någon som har samma problem?
Citera
2024-02-26, 21:59
  #22
Medlem
Laggar röven konstant har en LG tv. Piss app
Citera
2024-02-27, 00:41
  #23
Medlem
Waterlilys avatar
Senast jag kollade TeliaPlay-appen i min Google/Android-TV (Sony) så hade den inte 5.1 ljud utan bara vanlig tvåkanaligt stereo-ljud (Teliaboxen har 5.1-ljud då sådant utsänds)

Sen vet jag inte om Telia har börjat understödja appen till Tizen OS som moderna Samsung använder sig av. Härom året blev det ett ramaskri att TeliaPlay saknades till apparater gjorda av Samsung.

Vänligen Näckrosen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback