• 1
  • 2
2013-10-26, 12:17
Medlem
Fallmans avatar
Lägg upp det 1 gång så andra kan ladda ned typ,sen sprids det automatiskt.. Men youtube är nog bäst om du klarar av att inte få dem borttagna eller bli anmäld själv på något sätt.
Citera
2013-10-26, 14:15
Medlem
Bertil85s avatar
Någon som sett Greven?
Citera
2013-10-26, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Lägg upp det 1 gång så andra kan ladda ned typ,sen sprids det automatiskt.. Men youtube är nog bäst om du klarar av att inte få dem borttagna eller bli anmäld själv på något sätt.
Därför tänkte jag fixa en hemsida också där alla filmer läggs upp, så det inte gör någonting om dom tas bort. Ska blockera alla ansikten på videon förutom just idioten samt blockera alla ljud jag gör så jag blir så anonym som möjligt. Jag filmar på ett litet annorlunda sätt också så man ser gaanska bra, men det är omöjligt att se att jag ens filmar.
Citera
2013-10-26, 16:05
Medlem
Aramirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
What? Är du full?Kanske. Hur tänkte du?

Brott mot PUL kan det vara.

Jag tänkte som så att eftersom hela vitsen med filmerna är att sprida missaktning mot de filmade så faller det inom ramen för förtal.
Youtube kan möjligtvis kategoriseras som massmedia, jag vet inte riktigt hur domstolar ser på sådana här frågor.
Om Youtube är att räknas som massmedia hamnar förtal via Youtube under yttrandefrihetsbrott/tryckfrihetsbrott på samma sätt som om det vore en tidning eller en tv-kanal.

Som sagt förtal är det, frågan är bara om det är "vanligt" förtal eller inte.
Citera
2013-10-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir
Jag tänkte som så att eftersom hela vitsen med filmerna är att sprida missaktning mot de filmade så faller det inom ramen för förtal.
Youtube kan möjligtvis kategoriseras som massmedia, jag vet inte riktigt hur domstolar ser på sådana här frågor.
Om Youtube är att räknas som massmedia hamnar förtal via Youtube under yttrandefrihetsbrott/tryckfrihetsbrott på samma sätt som om det vore en tidning eller en tv-kanal.

Som sagt förtal är det, frågan är bara om det är "vanligt" förtal eller inte.
Jag googlade lite och jag får medge att jag hade sämre koll på tryckfrihetsbrott än jag trodde.
Citera
2013-10-26, 16:31
Medlem
lägg upp videon eller håll käften!! Slut snackat!!!
Citera
2013-10-26, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ericc12
lägg upp videon eller håll käften!! Slut snackat!!!
Ta det lite lugnt, lär klippa och få det att se fint och sköj ut. Har endast en video nu också så väldigt lite material, kanske blir trist att se en video idag och sen behöva vänta på fler videos. Tänkte samla på mig lite först.

Eller så lägger jag upp denna idag så ni får se vad ni har att vänta er så kommer det mer om en vecka eller mer.
Citera
2013-10-26, 19:03
Bannlyst
Sådär, färdigklippt. Blev inte att sudda ut ansikten denna gång. Skapar kanal nu.
Citera
2013-10-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopathy
Sådär, färdigklippt. Blev inte att sudda ut ansikten denna gång. Skapar kanal nu.

bra lägg upp det snabbt jalla jalla!!!
Citera
2013-10-26, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ericc12
bra lägg upp det snabbt jalla jalla!!!
http://youtube.com/berusadeidioter

Blir att filma stabilare och bättre nästa gång, nu ser man knappt ansiktet eller vad som händer.

Aja baja Oscar Sirén!
Citera
2013-10-26, 19:34
Bannlyst
EDIT: Domänen "idioterpåkrogen.se" är redan registrerad... Nu får jag göra om videon och ta bort den vattenstämpeln...

EDIT2: Fick köpa loss domänen av en medlem på Flashback, han köpte den till mig tydligen! Tack tack.
Senast redigerad av nopathy 2013-10-26 kl. 19:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in