• 1
  • 2
2013-10-26, 12:55
Medlem
Så vad gäller i sådana här situationer, som i mitt fall? Om du är sakkunnig kan du väl vara snäll och redogöra/klargöra så att gemene man förstår?
Senast redigerad av hejhopp111 2013-10-26 kl. 12:57.
Citera
2013-10-26, 13:59
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Nej, det gäller inte bara bostadsrätter

Den delen. I kombination med den artikel som jag länkade, som inte anger alls vilken bostadsform det gäller.

Skall du ställa en fråga om vilken del, så är det ju ganska intetsägande om du klipper bort den ena av de två motsägelsefulla/otydliga alternativen du skrev nyss.

Jag har ställt frågor, inte kommit med påståenden.

//Brute
Citera
2013-10-26, 14:11
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp111
http://www.gp.se/bostad/1.1242010-an...iga-med-ny-lag

Här står det att det handlar om bostadsrätter. Får ringa Hyresgästföreningen igen på måndag och dubbelkolla.

Tack! Den artikeln var tydligare än den jag länkade.
Ja, då har du i ditt fall inte mycket nytta av just den infon.

//Brute
Citera
2013-10-26, 19:14
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Den delen. I kombination med den artikel som jag länkade, som inte anger alls vilken bostadsform det gäller.

Skall du ställa en fråga om vilken del, så är det ju ganska intetsägande om du klipper bort den ena av de två motsägelsefulla/otydliga alternativen du skrev nyss.
Motsägelsefullt?

Jag bemötte ett påstående om att lagändringen bara gäller bostadsrätter med att den inte bara gäller bostadsrätter. Jag lyfte därefter fram att lagändringen inte gäller hyresrätter. Det finns ingen motsägelse i det.

Du frågade om lagändringen gällde all andrahandsuthyrning. Jag upprepade då min utsaga att den inte gäller hyresrätter. Det är knappast intetsägande.
Senast redigerad av Gordon Blixt 2013-10-26 kl. 19:16.
Citera
2013-10-28, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Motsägelsefullt?

Jag bemötte ett påstående om att lagändringen bara gäller bostadsrätter med att den inte bara gäller bostadsrätter. Jag lyfte därefter fram att lagändringen inte gäller hyresrätter. Det finns ingen motsägelse i det.

Du frågade om lagändringen gällde all andrahandsuthyrning. Jag upprepade då min utsaga att den inte gäller hyresrätter. Det är knappast intetsägande.

Jag undrar fortfarande vad det får för konsekvenser i praktiken, i t.ex. mitt fall? Om det nu inte gäller hyresrätter, som ju den ursprungliga frågan faktiskt handlade om, vad gäller istället?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in