• 2
  • 3
2013-10-27, 19:50
Medlem
Kluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av princessparkles
Tack för svaret. Finns det inget alls jag kan göra? HPPD suger.
Om du nu faktiskt har HPPD så kan det avta med tiden, månader eller år, men verkligen inte säkert. Du får helt enkelt vänta och se om det avtar, tyvärr. Jag fick mild HPPD efter att ha tagit LSD tre gånger under loppet av två år. Jag har konstanta "trails" efter saker som rör sig; om jag rör handen framför ansiktet är det ett 10-centimeters spår efter, lite som en bild tagen med långsam slutartid. Jag har även ett ökat synligt brus, och föremål med stark kontrast mot bakgrunden kan lämna en negativ avbild på näthinnan i några sekunder.

Detta var för två år sedan, och jag har fortfarande kvar skiten. Dock minskade symptomen rejält efter efter halvår. När jag gick på antidepressiva mediciner (SSRI) i några månader blev symptomen värre igen. SSRI-mediciner påverkar samma receptorer (minns inte exakt vilka) som hallucinogener och kan därför göra HPPD värre. Det kan vara värt att ha i åtanke. Även cannabis och alkohol kan temporärt öka symptomen.

Var glad över att om du nu har HPPD, så är det i det mildaste laget. Det var så jag tänkte, och det hjälpte mig att vänja mig vid symptomen och sluta få ångest. Och självklart att aldrig röra psykedeliska/psykoaktiva droger igen. Hjärnan ska man vara rädd om! Nu, lite drygt ett år efter att jag slutade med SSRI:n har symtomen börjat avta igen .

Jag ska försöka hitta de källor (mestadels artiklar) jag fick informationen ifrån.
Senast redigerad av Kluff 2013-10-27 kl. 20:00.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in