Citat:
Ursprungligen postat av
elsl
Kan någon bekräfta att jag antingen blir hämtad eller att det isf läggs ner..
Jag har ingenting på mig sen någonsin, jag har aldrig heller rört henne och hon har failat enormt gällande socialstyrelsen och familjerätten med allt hon försökte. Hennes mål var att plocka bort barnet helt istället har vi växelvis nu.
Menar ni också att jag INTE borde prata med henne och att det är lönlöst eftersom det INTE går att dra in en anmälan??!! Borde det inte gå att dra in en anmälan ?
Jo så är det.
Går man inte till förhör som misstänk läggs alltid fallet ner... Anledningen till att folk ändå döms till brott i Sverige är att brottslingarna inte känner till denna gigantiska lucka i lagen...
(ps. så går det inte till... Du blir nog hämtad istället, gärna på en obekväm tid som inte passar dig).
Nej, det går inte att dra tillbaka en anmälan för ett brott som faller under allmänt åtal. Anledningen därtill kan vara t.ex. att man inte ska ringa och hota eller på annat sätt påverka den man misshandlat.
Däremot kan ju offret vägra delta i utredningen och vägra berätta vad man vet. Då är det svårt att få till ett åtal, ännu svårare att få till en fällande dom.