2013-10-29, 23:55
Medlem
lady84s avatar
Hej!
Har en kompis kompis som vars ex har försvunnit med deras gemensamma barn som dem har gemensam vårdnad om. Advokat kan ej hjälpa och inte familjerätten heller? Jag tycker detta låter så konstigt, han måste ju ha råkat fått kontakt med fel folk både advokatmässigt och på familjerätten.

Nån som vet eller har någon slags erfarenhet kring detta?

Jag tänkte kontakta en advokat jag hade förut imorgon och höra lite med henne också för jag tycker detta låter riktigt konstigt

Tack på förhand!
Citera
2013-10-30, 00:01
Medlem
Din kompis kompis berättar inte hela sanningen, varför hen har försvunnit med barnet!
Citera
2013-10-30, 00:04
Medlem
lady84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Din kompis kompis berättar inte hela sanningen, varför hen har försvunnit med barnet!

Du tycker inte det är lite omoget av dig att "din kompis berättar INTE hela sanningen" Du kan ju tro att det är så, men du känner inte han du känner inte henne. Du tror att alla fall av sådant här måste ha något stört bakom sig? Det kan aldrig vara så att hon är störd?

Orka!
Citera
2013-10-30, 00:08
Medlem
Där kan finnas bakomliggande orsaker till "försvinnandet". T ex våld, hot eller liknande från den enes sida. Det är en gissning givetvis, men skulle kunna vara orsaken till advokatens och familjerättens osamarbetsvilja att hitta barnet.

Men med så lite info kan man bara spekulera hej vilt.

Kanske är ett försvinnande där expartnern återvänt till sitt hemland med barnet?
Citera
2013-10-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lady84
Du tycker inte det är lite omoget av dig att "din kompis berättar INTE hela sanningen" Du kan ju tro att det är så, men du känner inte han du känner inte henne. Du tror att alla fall av sådant här måste ha något stört bakom sig? Det kan aldrig vara så att hon är störd?

Orka!

Enda störda personen här är du! Du ger ingen fakta alls av situationen som den är, det finns inget att säga mer än.. Kontakta en bättre advokat.

Vafan vill du diskutera när du inte framför någon fakta. Och ja om ingen instans tar situationen på allvar så framgår inte hela sanningen i situationen av det du frambringar.
Citera
2013-10-30, 00:15
Medlem
lady84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Där kan finnas bakomliggande orsaker till "försvinnandet". T ex våld, hot eller liknande från den enes sida. Det är en gissning givetvis, men skulle kunna vara orsaken till advokatens och familjerättens osamarbetsvilja att hitta barnet.

Men med så lite info kan man bara spekulera hej vilt.

Kanske är ett försvinnande där expartnern återvänt till sitt hemland med barnet?

Nej inget hot eller våld bakomliggande och nej svensk medborgare..
Citera
2013-10-30, 00:24
Medlem
lady84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Enda störda personen här är du! Du ger ingen fakta alls av situationen som den är, det finns inget att säga mer än.. Kontakta en bättre advokat.

Vafan vill du diskutera när du inte framför någon fakta. Och ja om ingen instans tar situationen på allvar så framgår inte hela sanningen i situationen av det du frambringar.

Ger den fakta jag tyckte behövdes, jag tycker inte jag behövde skriva en novell kring saken. Kan du/ingen svara utifrån det så ok! Men lilla du, du behöver inte ta i så du skiter på dig.. Hur ska jag nu gå vidare med mitt liv när en person på flashback kallade mig störd? :O jag kanske borde lägga upp en ny tråd kring hur jag nu går vidare med livet efter denna traumatiska händelse haha...
Citera
2013-10-30, 00:48
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ger den fakta jag tyckte behövdes, jag tycker inte jag behövde skriva en novell kring saken. Kan du/ingen svara utifrån det så ok! Men lilla du, du behöver inte ta i så du skiter på dig.. Hur ska jag nu gå vidare med mitt liv när en person på flashback kallade mig störd? :O jag kanske borde lägga upp en ny tråd kring hur jag nu går vidare med livet efter denna traumatiska händelse haha...

Om du inte har mer info än så så är det klart att din vän kan söka juridisk hjälp, enkelt svar. Det ter sig för mig ytterst orimligt att din vän blivit nekad hjälp. Antingen så finns det något du inte berättar eller så finns det något din vän inte berättar för dig. Ingen har rätt att egenmäktigt flytta barnen till annan ort hur som helst om de nu har gemensam vårdnad.

/Nocet
Citera
2013-10-30, 01:41
Medlem
Citat:

Det är du som kallar mig omogen på ett svar som är så uppenbart att du framstår som ytterst märklig.
Ta i har jag knappast gjort.. Och ditt svar jag citerar, visar ju på att du har ganska så stora problem med ditt resonemang. Använder du möjligt vis droger ?

Kort och gott, du anger inte hela sanningen eller så talar inte din kompis kompis hela sanningen. Att varken advokat eller familjerätten skulle kunna hjälpa, säger att det finns en än större orsak som inte blivit framförd.

Och ja hen kan ha fått skyddat boende pga orsaker din väns vän inte angett. Men fullkomligt omöjligt att spekulera när det är så torftigt med information om bakomliggande orsak.

Vad förvänta du dig för svar ? Mer än sök en annan advokat?
Citera
2013-10-30, 08:24
Medlem
MrWins avatar
Eftersom det i det här fallet tycks vara mamman som försvunnit med barnet så är jag inte förvånad. Hade däremot pappan försvunnit med barnet hade betydande resurser satts in i jakten på dom.
Citera
2013-10-31, 13:14
Medlem
Det har nyligen startats en tråd om detta, du kanske får mer råd av att läsa denna:
https://www.flashback.org/t2204605
Citera
2013-11-03, 11:08
Medlem
arwens avatar
Din vän har alltså kontaktat advokat samt familjerätt, men Inte polisen? Isf vaf säger dem?
Hade ju varit intressant att veta vad det är som gör att de INTE bedömer det som "Egenmäktighet med barn"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in