2013-11-01, 05:35
Medlem
Tjenare, har ett problem nu..

Krde en hel del melanotan i sommras infr utlandsresan och bestllde d insulinnlar frn norge d detta var mycket billigare n att kpa i Sverige.

Fick dock aldrig mina nlar och istllet ringde en snubbe frn Tullverket ngon vecka efter som frgade om jag bestllt insulinnlar frn Danmark, d jag ej visste att detta var olagligt d man ltt kan g in p vilket apotek som helst och kpa s sa jag att jag hade bestllt dock att det var till min farfar som hade diabetes, han sade d att dem som har diabetes fr gratis och sade drefter att jag kpt men att det var till en kompis. Han berttar drefter att det r olagligt fr privatperson att importera insulinnlar i sverige och frgar om jag nekar till brott vilket jag gr.
Han tackar drefter fr frhret vilket han inte sagt att det var i brjan av samtalet och frgade drefter om jag ville ha en advokat vilket jag ville infr eventuell rttegng och samtalet avslutades

Nu 4mn efter har jag ftt ett brev frn tullverket dr det str att dem grna vill komma i kontakt med mig d dem vill hra min version antingen via telefon eller mail.

Har absolut ingen aning om hur jag ska tuta ihop dehr mailet fr att g helskinnad ur detta d jag redan blivit dmd fr smuggling tidigare..

Fr info betalade jag med via mitt bankkonto.

Ngon juridikkunnig som kan bist med lite tips s vore det mycket snllt!
Citera
2013-11-01, 06:14
Medlem
r inte srskilt kunnig, men mail vore att fredra om dom inte spelar in eventuellt samtal.
Citera
2013-11-01, 06:51
Medlem
Rultas avatar
Tvivlar p att de kan se vartifrn du betalat. Det bsta du kunde gjort frn brjan hade vart att bara blneka. Har vart med om samma sak fast d med svampar frn Holland, det lades ner i brist p bevis.
Citera
2013-11-01, 10:38
Medlem
bjornebarns avatar
Eventuellt kan detta rttsfall vara till hjlp fr dig:
https://lagen.nu/dom/rh/1997:50

"En person som i utlandet kpt ett lkemedel innehllande bromazepam, som r klassat som narkotika, har talats fr narkotikabrott och frsk till varusmuggling varvid han gjort gllande att han inte knt till att lkemedlet innehll ett narkotikaklassat mne. P grund av bristande uppst har han friknts frn ansvar fr brott. - Yrkande om frverkande av lkemedlet har bifallits trots att den tilltalade friknts.

klagaren yrkade ansvar E.G. fr narkotikabrott och frsk till varusmuggling enligt fljande grningspstenden. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in