Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-23, 08:16
  #253
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Varför inte en personvåg? Vilket de flesta redan har.

Att en analog våg med krok generellt skulle vara sämre stämmer inte. Däremot är det lätt att tro att en digital där man får fram en siffra, automatiskt skulle vara noggrannare.

Visst personvåg har alla, men då får du ta med den i väskan. Problemet är ju ofta att man köpt något skit där ute och vill ha med sig hem. Det är då vikten måste kontrolleras.
Vågen jag snackar om är ett litet handtag med krok som du lätt kan stoppa in i väskan.

Nej, håller inte med dig. Digital våg är kickass jämfört med en analog.
Citera
2023-08-23, 08:48
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Visst personvåg har alla, men då får du ta med den i väskan. Problemet är ju ofta att man köpt något skit där ute och vill ha med sig hem. Det är då vikten måste kontrolleras.
Vågen jag snackar om är ett litet handtag med krok som du lätt kan stoppa in i väskan.
Ah, klart det är fiffigt att kunna väga väskan när man åker hem från resmålet.
Citera
2023-08-23, 09:07
  #255
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Ah, klart det är fiffigt att kunna väga väskan när man åker hem från resmålet.

Detta gäller speciellt min sambo. Själv köper jag någon flaska whisky och så är det bra med inköp. Hon brukar däremot köpa fan & hans moster och sedan får jag ta in lite av grejerna i min väska för att klara vikten.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2251732

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback