2015-08-07, 16:21
Medlem
Segments avatar
Jag tycker att Twitter fungerar bra fr sitt ndaml, men det problem jag ser med Twitter som fretag r att de inte knns som ett fretag som har ngon framtidsstrategi fr den dagen d deras aktuella tjnst tappar bring. Jmfr till exempel med Facebook som kpte Occulus Rift fr ett tag sedan, ett fretag som skapar VR-headset. Detta tycker jag visar p att Facebook frsker att frutsp nsta trend och se till vad som r vrt att satsa p fr framtiden.

Jag skulle inte bli frvnad om Facebook om 10-15 r driver en helt annan verksamhet n vad de gr idag medan jag skulle bli mer frvnad om Twitter gjorde detta. Med det sagt s slde jag av alla mina aktier i Twitter idag. Frstr inte riktigt varfr jag ens kpte dem frn frsta brjan.
2015-08-07, 16:53
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavg
Har aldrig frsttt grejen med Twitter, men har nyligen kommit igng med ett konto och upplevelsen skiljer sig vilt frn t.ex Facebook och Instagram. Gillar det skarpt som informationskanal fr vad man nu n kan vara intresserad av. Blir ju dock bara s bra som man sjlv gr det.

Sen har jag frvisso inte alls koll p alla nykomlingar som snapchat och vad som nu finns, och hur pass de r bttre eller erstter den 'nytta' som Twitter ger sina anvndare.
twitter r dock unik. det finns ingen tjnst som liknar den.

snapchat r ju som vilken meddelandetjnst som helst. DR har du ngot totalt verfldigt.
att den r poppis r fr att kidsen hela tiden vill ligga steget fre morsan och farsan.
de bytte till messenger frn sms, sen till whatsapp, snapchat etc etc.
2022-04-21, 17:18
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Elon Musk says hes ready to buy Twitter with $46.5 billion in financing

https://www.wafb.com/2022/04/21/elon...ion-financing/
2022-04-25, 19:03
Medlem
qaaqs avatar
Det verkar kunna bli affr nd dr Elon Musk kper bolaget. Verkar komma nt beslut senare ikvll. Intressant. Eller s r det bara snack.

https://www.bloomberg.com/news/artic...premium-europe
Senast redigerad av qaaq 2022-04-25 kl. 19:06.
2022-04-25, 21:20
Medlem
Jag har aldrig ngonsin haft ett Twitterkonto och har drfr inte riktigt koll p hur det funkar. Frstr mig inte riktigt p hur fretaget tjnar pengar. r det s mycket reklamintkter s att det r vrt 427 miljarder kronor. Det finns som jag frstr det cirka 350 miljoner aktiva Twitterkonto. Det innebr att Musk betalar cirka 1200 kronor per aktivt Twitterkonto. Med 10 % krav p avkastning p en investering s mste man ju tjna 120 kr per r och anvndare eller 10 kronor per mnad.

Ser inte att reklamintkter kan var 30 re per dag och anvndare. r det verkligen en realistiskt vrdering av bolaget. Eller r det annan anvndarinformation som r vrt s mycket pengar. Tycker dock att 1200 kr per konto lter extremt mycket.
2022-04-27, 16:11
Medlem
Om jag minns rtt s kpte Elon till en kurs p 54USD eller nt snt, men just nu ligger ju kursen nere p 48USD. Hur vet man nr kpet gr igenom, och hur pverkar det mig som sitter som liten gare av ngra aktier?!
2022-04-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampante21
Om jag minns rtt s kpte Elon till en kurs p 54USD eller nt snt, men just nu ligger ju kursen nere p 48USD. Hur vet man nr kpet gr igenom, och hur pverkar det mig som sitter som liten gare av ngra aktier?!
Du kommer garanterat att hra det p nyheterna om affren gr igenom eller om det blir avslag. Det r ett s stort mediaintresse s att det kommer vara svrt att missa. Men generellt s r det ju svrare att via massmedia att f information om fretag i andra lnder.

Du kommer att f ett erbjudande via din bank, brev eller direkt i Internetbanken dr du fr ngra dagar p dig att acceptera erbjudandet att slja eller om du vill tacka nej till erbjudandet och behlla dina aktier.

Troligen s kommer Musk att bli stor majoritetsgare och om han ger XX% (90%?) S kommer han att tvngsinlsta dina aktier oavsett om du vill det eller ej. Du kommer d att f lika mycket betalt som de andra dom slt. En tvngsinlsen tar ett par mnader s det kan vara smart att acceptera erbjudandet att slja om man vet att man i slutndan nd inte kommer att kunna fortstta att ga aktier i fretaget.
Senast redigerad av Mynicname 2022-04-28 kl. 23:29.
2022-10-29, 19:15
Medlem
Svinriks avatar
Ska man kpa lite Twitter nu och lgga p sitt ISK?
Fr och nackdelar?

Edit:
Gissar att man inte kan kpa lngre.
https://www.forbes.com/uk/advisor/in...ks-and-shares/
Senast redigerad av Svinrik 2022-10-29 kl. 19:24.
2022-10-29, 22:39
Medlem
Svinriks avatar
Tydligen ngra som ltsas att de ftt sparken :-)
https://9gag.com/gag/aqe5DbY
2022-11-20, 11:48
Medlem
Enorm kning i trafik p twitter p sistone. Kostnad fr att ha badge implementerad
Minskning av personalen med 75% men twitter funkar fortfarande.
Kanske vrd en lite investering eller vad sger ni?
2022-11-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiratsit
Enorm kning i trafik p twitter p sistone. Kostnad fr att ha badge implementerad
Minskning av personalen med 75% men twitter funkar fortfarande.
Kanske vrd en lite investering eller vad sger ni?
Ja absolut. Frga Musk om du fr kpa in dig i hans firma.
2022-11-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster
Ja absolut. Frga Musk om du fr kpa in dig i hans firma.
det gr vl fortfarande att kpa twitter eller har ska den avnoteras?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in