2013-11-06, 17:37
Medlem
Tjena!

Jag bor i ett lägenhetshus på nedersta våningen och vi röker rätt så friskt hemma hos mig.
På senaste tiden har det börjat och lukta lite i trappen vad jag vill veta är då om det finns något att göra åt detta?

Har testat att sitta under min köksfläkt och det hjälper inte, har testat att ha tvärdrag i min lägenhet, det hjälper inte, har igång doftljus, det hjälper inte... så vad ska jag göra?

Tacksam för alla svar!
Citera
2013-11-06, 17:44
Medlem
Kashis avatar
Vaporizer?
Köp ett tält ställ inne i vardagsrummet som ni hotboxxar?
Citera
2013-11-06, 17:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hhaazzee
Tjena!

Jag bor i ett lägenhetshus på nedersta våningen och vi röker rätt så friskt hemma hos mig.
På senaste tiden har det börjat och lukta lite i trappen vad jag vill veta är då om det finns något att göra åt detta?

Har testat att sitta under min köksfläkt och det hjälper inte, har testat att ha tvärdrag i min lägenhet, det hjälper inte, har igång doftljus, det hjälper inte... så vad ska jag göra?

Tacksam för alla svar!
Tejpa igen brevlådan

Sätt i tjockare gummilister i ytterdörr

Se till att ha endast luftintag,dvs friskluft via altan, balkong,ett fönster o rök under fläkten.

Ha alltid en rökelse igång när du röker under fläkten så kan inte definiera cb lukt.

Rengör fläktgallret

Lycka till.
Citera
2013-11-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tejpa igen brevlådan

Sätt i tjockare gummilister i ytterdörr

Se till att ha endast luftintag,dvs friskluft via altan, balkong,ett fönster o rök under fläkten.

Ha alltid en rökelse igång när du röker under fläkten så kan inte definiera cb lukt.

Rengör fläktgallret

Lycka till.

Tack så mycket!
Citera
2013-11-06, 18:34
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Bluebeast72 kom med utmärkta förslag, men jag vill även instämma med Kashi. En vaporizer luktar knappt, du slipper skada dina lungor, och man sparar extremt mycket pengar på det i längden, speciellt om man röker mycket. Jag får ut lika mycket av 0.1g i min vaporizer som jag får av 0.3-0.4g i en joint.

Det är en maffig investeringskostnad, men tro mig, man sparar ihop allting igen ganska snabbt.
Citera
2013-11-06, 18:52
Medlem
Spännande, kanske ska kolla upp det. Hur är det att resa med en vaporizer? Jag spenderar rätt mycket tid utomlands. Nu har jag tänt doftljus, tejpat igen hela dörren. Sätter mig i soffan nu och röker en blunt. Orkar inte med grannarna. Kan inte fatta att det kan vara ett problem med lite sötdoft i trapphuset. Det fula är också att det är flera stycken i trappen som puffar och de som inte gör det tror bara jag gör det. Haha

Tack så mycket killar!

FRED OCH KÄRLEK
Citera
2013-11-06, 20:51
Medlem
Gantz92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hhaazzee
Spännande, kanske ska kolla upp det. Hur är det att resa med en vaporizer? Jag spenderar rätt mycket tid utomlands. Nu har jag tänt doftljus, tejpat igen hela dörren. Sätter mig i soffan nu och röker en blunt. Orkar inte med grannarna. Kan inte fatta att det kan vara ett problem med lite sötdoft i trapphuset. Det fula är också att det är flera stycken i trappen som puffar och de som inte gör det tror bara jag gör det. Haha

Tack så mycket killar!

FRED OCH KÄRLEK

Det finns ju relativt små portabla vaporizers men jag vet inte hur det funkar att få en sån genom en flygplats.
Citera
2013-11-06, 21:50
Bannlyst
sluta röka är mitt tips. det leder bara till tyngre droger
Citera
2013-11-07, 00:26
Medlem
purpleForests avatar
Luftrenare funkar också. Har joniserare + kolfilter med fläkt. Tänder en del rökelse också.
Citera
2013-11-07, 17:09
Medlem
Att använda vaporizer är ju en mycket bra ide också av hälsoskäl.

Sen är luftrenare som personen innan skrev en annan bra ide för att ta bort lukten med bonusen att du får färre partiklar i din inomhusluft. Tända rökelser och doftljus fungerar inte så bra och luften blir full av partiklar, undvik det.

Att tejpa igen hela dörren låter lite väl "förort" (ursäkta uttrycket)

Här får du en länk till en bra luftrenare.
http://www.tretti.se/hem-och-tradgar...ectrolux-z9124

Vänliga hälsningar.
Citera
2013-11-07, 17:14
Medlem
SophieNeveus avatar
När jag bodde i lägenhet ställde jag mig vid fläkten, fungerade utmärkt, har också märkt att det går att stå och röka i duschen, problemet är att det kan bli lite vått.
Citera
2013-11-07, 19:33
Medlem
purpleForests avatar
Här är en tråd om hur man kan bygga en "rökeliminerere": länk till tråden

Sen undrar jag hur du röker i duschen? Är vattnet på under tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in