2013-11-06, 22:56
Medlem
crusojdos avatar
Nej. Inte ett dugg. Dremot pverkas jag av ert vansinniga knarkande som medfr belastningar p samhllet.
Citera
2013-11-06, 22:58
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusojdo
Nej. Inte ett dugg. Dremot pverkas jag av ert vansinniga knarkande som medfr belastningar p samhllet.
Varfr pverkas du av ngons kvllsrkning, men inte av ngons kvllsvin? Du undgr ven resten av mitt inlgg.
Citera
2013-11-06, 22:59
Medlem
Citat:

Lser du ver huvud taget vad vi skrev om frbudstiden? Lust att bemta vra argument istllet? Det r trots allt ett diskussionsforum.
Citera
2013-11-06, 22:59
Medlem
crusojdos avatar
Narkotika r ngot helt annorlunda n alkohol. Sitter sjlv med en vinare nu, gtt som fan.
Citera
2013-11-06, 23:03
Medlem
crusojdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xGurkmeja
Lser du ver huvud taget vad vi skrev om frbudstiden? Lust att bemta vra argument istllet? Det r trots allt ett diskussionsforum.

Absolut! Fr att kra vidare p ert alkospr kan jag nmna Finland. Sedan alkoholskatten i Finland snktes 2004, kade drickandet drastiskt och nu dr kring 4000 finnar rligen p grund av alkoholen. kad tillgng - kat bruk.
Citera
2013-11-06, 23:08
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Narkotika r ngot helt annorlunda n alkohol. Sitter sjlv med en vinare nu, gtt som fan.
Skillnaden mellan narkotika och drog r ju inte att det frstnmnda r ett lands bedmning (som sllan r evidensbaserad) p vad fr substanser som inte ska tilltas, medan det sistnmnda r ett samlingsnamn p substanser som inte tillfr ngot nmnvrt nringsinnehll. Att en substans r narkotikaklassad innebr inte per automatik att den r farligare n ngon som inte r det.
Citera
2013-11-06, 23:12
Medlem
Citat:

Utveckla grna, menar du att all narkotika konsekvent skulle vara farligare n alkohol? I s fall finns det rtt mycket modern forskning som motbevisar det. Frklara.
Citera
2013-11-06, 23:13
Medlem
crusojdos avatar
Men just cannabis r narkotika och verkar "klassiskt" narkotiskt. Lagras i hjrnans lipider och pverkar allt frn kognitiva processer till hur hjrnan hanterar minne. Det tar tusenfallt lngre att rensa ut ur kroppen n alkohol.
Citera
2013-11-06, 23:18
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Absolut! Fr att kra vidare p ert alkospr kan jag nmna Finland. Sedan alkoholskatten i Finland snktes 2004, kade drickandet drastiskt och nu dr kring 4000 finnar rligen p grund av alkoholen. kad tillgng - kat bruk.
Snkningen av Finlands alkoholskatt gjorde det den var mnad fr, den minskade alkoholimport frn baltiska grannlnder och sledes ven kriminaliteten kring det. Det betyder kade intkter till Finlndska staten. Sen vet jag inte om en kning frn 9.3 liter per person till 10.8 per invnare och r r en drastisk kning.
Citera
2013-11-06, 23:18
Bannlyst
Citat:
Men just cannabis r narkotika och verkar "klassiskt" narkotiskt. Lagras i hjrnans lipider och pverkar allt frn kognitiva processer till hur hjrnan hanterar minne. Det tar tusenfallt lngre att rensa ut ur kroppen n alkohol.

Du lyssnar inte.

Narkotika r en drog som r illegal att bruka/inneha/slja. Alkohol r en drog. Man har bara valt att lta den vara legal pga politiskt tryck. Av samma anledning r andra droger olagliga. Det har inte att gra med att "narkotika" r olagligt fr att det skulle vara farligare alkohol.

Cannabis r inte skadligare n alkohol, inte p ngot vis.

Du sger allts att alkohol inte pverkar minnet? Hur var det med minnesluckan ifrn den vta helgen?
Citera
2013-11-06, 23:23
Medlem
Citat:

Alla droger pverkar hjrnan, men det som lagras lngre i kroppen efter cannabisbruk r icke aktiva cannabinoidmetaboliter.
Citera
2013-11-06, 23:24
Medlem
beregistains avatar
Citat:

Citat:
r du ett arsle p riktigt eller lser du sjlv det du skriver? Du skriver att i Finland dr omkring 4000 rligen p grund av alkoholskatten lttas. Men sjlv njuter du av att berusa dig av lite vin ikvll. Inser man inte d sjlv per automatik nr man skriver en sn sak, att man faktiskt kan njuta av en substans om man inte veranvnder den?

I en paradox vrld dr cannabis hade varit den lagliga substansen och inte alkohol, s hade du skert avnjutit dig en jolle just nu, och fraktat alla som d valde att dricka vin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in