2013-11-10, 21:06
Medlem
VitPortions avatar
börjat drömma helt konstigt. Har inte rökt på ca 1 2 veckor nu och känner inget direkt sug om ingen röker framför mig dvs, vad jag nu har märkt att varje dag hela förra veckan innan jag somnade så på något konstigt sätt precis jag somnar så får jag för mig att jag blazat och ligger vaken men drömmer fortfarande. Jag kan ligga o lyssna på min tv samtidigt som jag e inne i ett spice/hasch rus.. Inget jag tycker är läskigt eller så det är ganska soft, men va fan beror det på?

Varje gång börjar jag fundera på om jag är bäng på riktigt eller om jag drömmer, då brukar jag öppna ögonen och se att jag bara drömmer sen släcker jag ögonen igen och fortsätter drömma..

Någon som känner igen detta eller har haft något liknande?

edit: GLÖMDE att säga att jag är feett bäng under drömmen, asså bäng på riktigt tills jag då öppnar ögonen och märker att jag drömmer!
Senast redigerad av VitPortion 2013-11-10 kl. 21:10.
Citera
2013-11-10, 21:11
Medlem
RAGEDs avatar
Sluta rök spice och håll dig till grönt/brunt några veckor och se om det blir någon skillnad? Man har ju inte bara hört en konstig historia om spice.. luriga grejer.
Citera
2013-11-10, 21:12
Medlem
VitPortions avatar
Tänkte faktiskt sluta röka helt framtills årsskiftet, därför har jag inte rökt på 1-2 veckor nu.

Ingen som känner igen något liknande?
Citera
2013-11-10, 21:37
Medlem
i ett cannabis uppehål kan jag också få fett skumme värkliga drömmar, det är rätt vanligt vad jag har för mig vet inte om jag svarade på din fråga menmen
Citera
2013-11-10, 21:39
Medlem
Det är vanligt att man inte drömmer alls under perioder man röker. Så är det iallafall för mig, men sen när jag tar ett uppehåll så kommer drömmarna tillbaka efter ca 1-2 veckor och de är väldigt intensiva ett tag.
Citera
2013-11-10, 22:08
Medlem
Du skulle inte tagit den där sista jointen.. Den där du bara tog 3 bloss på, inte den du tog som du lovade skulle vara den sista.. Du skulle....inte varit med på den där jointen från första början
Citera
2013-11-11, 00:09
Medlem
Jag rökte spice när spicenordic sålde spice gold, silver, diamond, yucatan fire osv, då var det frid och fröjd. Sen slutade jag med det och höll mig bara till cb. Några år senare åkte jag fast och fick pissa i några veckor så då rökte jag bara spice. Men spicet som finns ute nu är fan inte samma som förr.

Jag vaknade flera gånger helt kallsvettig, drömde mardrömmar konstant, hade ingen aptit, blev skakig som fan och spydde t.o.m ibland efter att jag hade rökt.

Spice är inget som ska rökas och det stör mig när folk associerar det med cb för det är inte ens i närheten av samma sak.

Gör dig själv en tjänst och sluta rök spice, håll dig bara till cb.

Känns som att jag skela iväg från ämnet men ville bara dela med mig av lite erfarenheter.
Citera
2013-11-11, 15:47
Medlem
VitPortions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parenchyma
Jag rökte spice när spicenordic sålde spice gold, silver, diamond, yucatan fire osv, då var det frid och fröjd. Sen slutade jag med det och höll mig bara till cb. Några år senare åkte jag fast och fick pissa i några veckor så då rökte jag bara spice. Men spicet som finns ute nu är fan inte samma som förr.

Jag vaknade flera gånger helt kallsvettig, drömde mardrömmar konstant, hade ingen aptit, blev skakig som fan och spydde t.o.m ibland efter att jag hade rökt.

Spice är inget som ska rökas och det stör mig när folk associerar det med cb för det är inte ens i närheten av samma sak.

Gör dig själv en tjänst och sluta rök spice, håll dig bara till cb.

Känns som att jag skela iväg från ämnet men ville bara dela med mig av lite erfarenheter.

Lägger det helt istället
Citera
2013-11-12, 22:42
Medlem
Mossneks avatar
Det som du beskriver är sömnparalys. Alltid när jag sysslar med droger i alla olika former så drabbas jag också av sömnparalys. Varje upplevelse kan variera väldigt mycket men jag känner igen känslan av att vara väldigt bäng när jag upplever sömnparalys. Man är i ett mellanstadie mellan sömn och vakenhet. Man kan antingen drömma eller så är man vaken men man kan inte röra sig förutom ögonen. Man kan titta och se allt som finns på riktigt och ibland så drömmer man samtidigt som man ser verkligheten. Ibland tror man att man kan röra sig på riktigt för att det känns så verkligt men man rör sig bara i drömmen. Om du slutar att röka på helt så kommer det här att avta efter några månader. Efter att ha frågat runt så har jag märkt att många andra upplever sömnparalys under de perioder då de har använt droger utan att de själva har kopplat sambandet det tidigare.
Citera
2013-11-12, 23:58
Medlem
reazzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mossnek
Det som du beskriver är sömnparalys. Alltid när jag sysslar med droger i alla olika former så drabbas jag också av sömnparalys. Varje upplevelse kan variera väldigt mycket men jag känner igen känslan av att vara väldigt bäng när jag upplever sömnparalys. Man är i ett mellanstadie mellan sömn och vakenhet. Man kan antingen drömma eller så är man vaken men man kan inte röra sig förutom ögonen. Man kan titta och se allt som finns på riktigt och ibland så drömmer man samtidigt som man ser verkligheten. Ibland tror man att man kan röra sig på riktigt för att det känns så verkligt men man rör sig bara i drömmen. Om du slutar att röka på helt så kommer det här att avta efter några månader. Efter att ha frågat runt så har jag märkt att många andra upplever sömnparalys under de perioder då de har använt droger utan att de själva har kopplat sambandet det tidigare.

Detta har hänt mig med ett flertal gånger och oftast händer det någon/några nätter efter att jag rökt mycket. Kan vara sjukt läskigt men även häftigt ibland. Brukar ofta få lucid dreaming innan eller efter sömnparalysen inträffar
Citera
2013-11-14, 00:15
Medlem
aFlyingGurus avatar
Det har faktiskt hänt mig nån enstaka gång att jag känt mig fett bäng under det här slummer/halvvakna tillståndet man ligger och dåsar i när man just vaknat.

En annan intressant någorlunda sömnrelaterad grej har också hänt mig. Ni vet när det känns som ens kropp typ "smälter" när man är hög? T.e.x. man ligger i sängen med det ena benet över det andra och ligger helt stilla; efter ett tag känns det som att benen liksom smälter ihop med varandra och med sängen och blir typ domnade så man knappt känner dem. Den känslan brukar hända mig ganska ofta när jag ska sova trots att jag inte rökt just då. Den är förstås inte lika stark eller definierad som när jag verkligen är hög men den finns där. Värt att nämna är att jag hade aldrig känt den känslan innan jag började röka men nu kan jag som sagt känna det även om jag är helnykter.

Blev lite offtopic men hoppas TS förlåter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in