2013-11-11, 15:57
Medlem
Disembowlers avatar
Svenska "Institute for Security and Development Policy" eller "institutet fr skerhets- och utvecklingspolitik" har genom f.d. spopolisen och chefen fr narkotikaroteln Walter Keg samt svenska anticannabislobbyns nya plggskalv, nrden Erik Leijonmarck gnuggat sina geniknlar och slppt denna lilla skrift p 24 sidor.

http://www.isdp.eu/images/stories/is...k-cannabis.pdf

Vad tycker flashback om denna?
Citera
2013-11-11, 16:15
Bannlyst
Mest skitsnack, de berr knappt mnet serist.

De drar Schizofreni-kortet, vilket var en svensk underskning som r ver 50r gammal, nyare underskning sger ingenting, snarare tvrtom att det minskat till en viss grad. (Dvs finns egentligen inget samband).

Att personen ifrga hvdar att cannabis r skadligt fr personer under 25r r ett argument jag inte ens kommer att rra vid. Mer eller mindre alla droger r skadliga till viss grad fr en ej frdigutvecklad hjrna.

Skadorna av alkohol hade varit bra mycket mer omfattande, men den som skrev detta tar inte ens problematiken serist, stava kan han inte heller gra.

Abderiter och idioter, att man ska tvingas vara omgiven utav dem.
Citera
2013-11-11, 16:16
Medlem
Disembowlers avatar
Ett nytt och konstigt argument - det r fr byrkratiskt att legalisera cannabis. Bttre att vi behller nuvarande byrkrati.
Citat:
Ovanstende r en del av de praktiska problem som en legaliseringsregim skulle behva lsa genom nya lagar och regleringar vilka i sin tur ger upphov till nya problem. Mnga nya myndigheter skulle behva bildas och befintliga ges nya uppgifter vilket skulle ta resurser i ansprk. Antagligen skulle en stor mngd lagar behva skrivas om eller uppdateras fr att tcka in alla situationer dr cannabisanvndning inte kan tilltas. Vissa yrkesgrupper ssom lkare och yrkeschauffrer skulle antagligen aldrig tilltas anvnda cannabis.

Intressant dessutom att man anger skl till att vissa yrkesgrupper skulle inte f anvnda cannabis, men samtidigt verkar det ju vara helt ok att dessa anvnder just alkohol. Eller fr den delen olika mediciner som kan verkar sinnesfrndrande, exempelvis antidepressiva.
Citera
2013-11-11, 16:26
Medlem
Disembowlers avatar
Detta r ocks ett korkat argument:

Citat:

Skatteflykt:
Hur skerstller staten att den cannabis som sljs r skattad och inte sld illegalt av organiserad brottslighet? Hurupprtthlls cannabismonopolet nr en stor del av dagens handel med cannabis sker ver internet och levereras via postfrsndelser?

Svaret r ganska enkelt - hittar man smugglad sprit p systemet? Nix. r marknaden stor fr hembrnt ver internet? Nix!

Varfr skulle svensson beg lagbrott och handla olagligt och icke-kvalitetskontrollerad cannabis nr han kan g ner till systemet och fixa det p en kvart?
Citera
2013-11-11, 16:31
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Tillsyn och kontroll:ven om cannabis bara odlas fr privat bruk, kommer staten fortfarande behva ta ansvar fr tillsyn av verksamheten. Hur skall halten av THC garanteras? Hur skerstller samhllet att inte unga fr tillgng till cannabis?

Jag kan nr som helst g och handla allt jag behver helt lagligt s att jag kan brygga min egen l eller gra mitt eget vin. Staten har inget behov av att komma hem till mig och mta alkoholhalten i mitt l.

Hur skerstller man att unga inte fr tillgng till cannabis? Genom reglera det precis som alkohol.

Skillnaden mot den svarta marknaden r att de unga fr den smsta och mest farliga cannabisen som resten av konsumenterna ratat. Har du kontaminerad, mgelskadad eller p annat stt dlig cannabis s sljer du till tonringarna som inte vet bttre.

ven om langing hade frekommit s hade ungdomar garanterat samma trygghet och kvalitet som alla andra.
Citera
2013-11-11, 16:58
Medlem
Struisvogels avatar
Lste igenom det lite snabbt s tnkte inte g in p fakta fel, vilket det kryllar av.

Tycker det r frkastligt att de spenderar dessa pengar p att skriva 25 sidor med propaganda. Frvntar mig inte att de inte ska gra de men det r fortfarande inget som ska accepteras.

Gick inte in p kllorna men knde igen endel av vad de har skrivit om, har det inte bekrftats p flashback att mnga av de forskningar de har gjort r tvivelaktiga?
Citera
2013-11-11, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Lste igenom det lite snabbt s tnkte inte g in p fakta fel, vilket det kryllar av.

Tycker det r frkastligt att de spenderar dessa pengar p att skriva 25 sidor med propaganda. Frvntar mig inte att de inte ska gra de men det r fortfarande inget som ska accepteras.

Gick inte in p kllorna men knde igen endel av vad de har skrivit om, har det inte bekrftats p flashback att mnga av de forskningar de har gjort r tvivelaktiga?

De r bara inte tvivelaktiga, i mnga fall rena och skra lgner.
Citera
2013-11-11, 17:34
Medlem
mulkens avatar
Borde det inte vara straffbart att vara fr inkompetent som frtroendevald?

De gr trots allt mycket mer skada n vanliga kriminella.

Det hr r nt av det dummaste jag sett.
Citera
2013-11-11, 17:38
Medlem
RAGEDs avatar
Verkar som att dom har lite panik nu nr dom mrker hur vrlden ndrar sin syn p Cannabis och antalet stater samt lnder som avkriminaliserar eller legaliserar.
Citera
2013-11-11, 17:38
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulken
Borde det inte vara straffbart att vara fr inkompetent som frtroendevald?

De gr trots allt mycket mer skada n vanliga kriminella.

Det hr r nt av det dummaste jag sett.

Hller med helt och hllet, problemet r ju att vi inte skulle ha ngra kvar d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in