Citat:
Ursprungligen postat av
mangenus
Så var det för mig. TS har det tydligen svårare troligen för att han är genetiskt lagd för att ha enklare att bli beroende av en substans eller för att han är svagare mentalt.
Precis - tänk nu på att 10% av alla som testar en substans - oavsett vilken; blir beroende. Vad exakt detta beror på vet man inte, men det har med individen att göra. Detta gäller allt från Pepsi till Heroin.
Proffessor David Nutt (psykiatriskt & neuropsykologi) har flera videos uppe på nätet där han förklarar detta. Det har alltså inte med Cannabis i sig att göra, vilket också är fallet till varför så få blir beroende av cannabis där dom har skitsvårt att sluta medan majoriteten bara kan sluta när dom vill.
Väldigt intressanta grejer - och försöker man förenkla detta i sann Flashback anda till att "jävla tönt med låg disciplin, kuksugarbög du är säkert neger" så får det tala för sig själv...det är en väldigt komplex situation som TS befinner sig i - jag också, för den delen.
Har varit ren 2 dagar nu efter 2 års av fullständigt Cannabis missbruk, lagt så oerhört mycket pengar och rökt flera gram om dagen. Det är inte weedet jag är sugen efter märker jag - det är känslan av att fly, komma härifrån. Jag är ensam, det är TS också & resten av dom där 10%:en...tror man iaf är orsaken.