• 2
  • 3
2013-11-14, 21:12
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08031040
Och folk säger att weed inte är farligt och "man kan inte bli beroende" "man kan sluta när man vill"

Det är bara idioter som ts som ger det dåligt rykte, tyvär
Citera
2013-11-14, 21:17
Medlem
mangenuss avatar
Citat:
Och folk säger att weed inte är farligt och "man kan inte bli beroende" "man kan sluta när man vill"
Så var det för mig. TS har det tydligen svårare troligen för att han är genetiskt lagd för att ha enklare att bli beroende av en substans eller för att han är svagare mentalt.
Citera
2013-11-14, 22:23
Medlem
Despiracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangenus
Så var det för mig. TS har det tydligen svårare troligen för att han är genetiskt lagd för att ha enklare att bli beroende av en substans eller för att han är svagare mentalt.

Precis - tänk nu på att 10% av alla som testar en substans - oavsett vilken; blir beroende. Vad exakt detta beror på vet man inte, men det har med individen att göra. Detta gäller allt från Pepsi till Heroin.

Proffessor David Nutt (psykiatriskt & neuropsykologi) har flera videos uppe på nätet där han förklarar detta. Det har alltså inte med Cannabis i sig att göra, vilket också är fallet till varför så få blir beroende av cannabis där dom har skitsvårt att sluta medan majoriteten bara kan sluta när dom vill.

Väldigt intressanta grejer - och försöker man förenkla detta i sann Flashback anda till att "jävla tönt med låg disciplin, kuksugarbög du är säkert neger" så får det tala för sig själv...det är en väldigt komplex situation som TS befinner sig i - jag också, för den delen.

Har varit ren 2 dagar nu efter 2 års av fullständigt Cannabis missbruk, lagt så oerhört mycket pengar och rökt flera gram om dagen. Det är inte weedet jag är sugen efter märker jag - det är känslan av att fly, komma härifrån. Jag är ensam, det är TS också & resten av dom där 10%:en...tror man iaf är orsaken.
Citera
2013-11-14, 22:48
Medlem
felle7s avatar
Ett knep om du har svårt att sluta är att fråga dig själv följande:

Är jag en svag människa? Har jag ett svagt psyke? Vad är bäst för mig?

Resten kan du nog lista ut själv.
Citera
2013-11-14, 22:57
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Man kan bli beroende av allt
Citera
2013-11-14, 23:38
Medlem
Sprayes avatar
Lättaste sättet (förutom att bara sluta tvärt) är att trappa ned, sätt upp mål åt dig som du ska klara dig utan cannabis.

Om du är en stor rökare som röker en 5a på 1-3 dagar så kanske det är att börja med 1 dag utan att röka på. Försökt sedan med 2 dagar, får du sömnsvårigheter och inte har jobb så är det bästa att bara titta på film/spela spel eller läsa böcker (min favorit då jag lätt stänger ute verkligeheten när jag läser)

Fortsätt så sedan och försök dra ned dina "rökar dagar" till enbart 1 MAX 2 jollar under den dagen, helst bara en natt jolle så du kan få någon dag där du sover gott.

Utöver det så gäller det att bryta med dina rökarvänner i 1 månad så du hinner komma ur rutinen att alltid röka, mycket lättare när du väl klarat av att inte röka att säga nej åt dina kompisar.

SLINGRA DIG ALDRIG MED O TÄNKA, "Jag förtjänar att röka nu". Enda anledningen du ska röka är för att du ska jobba och måste sova eller för att du inte lyckats sova på ett par dagar då du försöker undvika det. Köp aldrig nytt röka under denna tiden heller.

Nu kommer du nog inte kunna följa det jag skrivit till punkt o pricka utan kanske hitta din egen väg, hoppas det hjälper!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in