Citat:
Nej att du inte vet hur jag definierar vänskap förvånar mig inte. Däremot kan man få sig ett visst humm om vad jag skulle göra för mina vänner i det riktiga livet, när jag ägnar både tid och tankekraft åt en för mig helt okänd människa på internet. Men jag gör oss båda en tjänst då och sluta skriva i din tråd, så får vi hoppas att det löser sig med din kompis.
Sen kan du sluta skriva han/hon eftersom du själv skriver att det är en honom.
Sen kan du sluta skriva han/hon eftersom du själv skriver att det är en honom.
Jag uppskattar dina råd och tar dem till mig, även om jag hade vissa synpunkter på dem.
Angående att jag skrev han/hon var inte för att dölja min kompis identitet. Jag syftade på den som skrev ett inlägg du svarade på och inte min kompis.
Citat:
Jovars, hade en vän som åkte dit, tog hans telefon, kikade sms och dylikt, sedan var den kanske 50% ( slumpartat) då ingen av oss tidigare blivit dömda för något narkotikabrott som fick åka in på pisseprov hos polisen, är du 18+ och inte bor hemma så kommer dom isåfall till din bostadsadress och knackar på , är du skriven hos mor och far så kommer dom dit. Dom kom rätt lämplig tid för mig och polarna, efter-jobbet-tid dvs 17-19. Jag fick sitta i förhör men hade varken rökt,köpt eller hanterat något olagligt, fick åka in på förhör då mitt namn nämndes i konversationer, behövde inte visa mig oskyldig till något heller, de var inte dumma, så jag fick gå. Håll dig ren bara, det är inte hela världen att vara utan rökat ett tag, speciellt inte när du har idrott och skolgång att lägga fokus på kanske. Hoppas det löser sig bra.
Tack så jättemycket för informationen!
Citat:
Asså vad snackar du om? Vadå du vill inte lämna honom i sticket? Han frågade om du ville ha gräs för han skulle till Chris och du sa ja, varför inte? Är han jagad av bängen vill du inte ha gräs av honom. End of story.
Btw vad menar du med att han var i skolan och 'du hörde' när han pratade om att han torskat och han skulle bort i 8 månader? Varför frågade du honom inte bara vad som hänt?
Ni var ju vänner?
Tar man in gräs från Köpenhamn så tar man en fet risk. Men som sagt frågade han dig och vad du borde göra är att ringa upp honom och kolla om det är han som svarar, eller åka hem till honom och fråga vad fan han håller på med! Hela denna tråden är fett oklar och det verkar ligga ett stort mysterium i hela grejen om det nu är sant.
Du såg han i skolan men du frågade inte hur det gick med ditt gräs utan du 'hörde att han torskat' , senare skriver samma kille att han vill ha sina pengar men du har fortf inte fått ditt gräs?
Samtidigt vill du ha idečr för hur du ska göra för att du inte vill lämna han i sticket men du har fortfarande inte gjort något? Förutom att svara ja när han frågade om du ville ha smugglat gräs, vilket han troligen har frågat fler om ?
Btw vad menar du med att han var i skolan och 'du hörde' när han pratade om att han torskat och han skulle bort i 8 månader? Varför frågade du honom inte bara vad som hänt?
Ni var ju vänner?
Tar man in gräs från Köpenhamn så tar man en fet risk. Men som sagt frågade han dig och vad du borde göra är att ringa upp honom och kolla om det är han som svarar, eller åka hem till honom och fråga vad fan han håller på med! Hela denna tråden är fett oklar och det verkar ligga ett stort mysterium i hela grejen om det nu är sant.
Du såg han i skolan men du frågade inte hur det gick med ditt gräs utan du 'hörde att han torskat' , senare skriver samma kille att han vill ha sina pengar men du har fortf inte fått ditt gräs?
Samtidigt vill du ha idečr för hur du ska göra för att du inte vill lämna han i sticket men du har fortfarande inte gjort något? Förutom att svara ja när han frågade om du ville ha smugglat gräs, vilket han troligen har frågat fler om ?
Han har uppenbarligen problem med pengar och något mer. Jag vill hjälpa honom men samtidigt inte ha kontakt med honom då de antagligen har span på honom.
Han kom till skolan en kort stund idag. Vi var flera som satt i samma rum. I princip ingen vet att jag brukat cannabis jag kunde därför inte ställa frågor om cannabis. Att gå till ett separat rum var inte att alternativ vid tillfället.
Jag har sagt ja till att jag ville att han skulle smuggla gräs åt mig. Men det är inte den främsta anledning till att jag vill ge honom hjälp som jag nämnde ovan i detta inlägg.