2013-11-13, 21:10
Medlem
Hejsan!

Min MacBook Air skärm har inte fungerat korrekt det senaste halvåret. Det började med att skärmen fick en blå nyans ibland beroende på hur jag vinklade skärmen. Nu har det gått så långt att det uppstår ränder och jag kan knappt använda den.

Jag misstänker att det är glapp i någon kontakt mellan skärmen och moderkortet.
Är det någon som varit med om samma sak och vet hur mycket det kan kosta att fixa det?

Jag köpte den för 2 år sedan och kan alltså inte reparera den gratis. Det kan även tilläggas att min son tappade den för 1 år sedan och det var säkert det som orsakade skadan.

Bild 1
Bild 2

Jag fick tips om att gå till: Macfixaren AB, Dicom Datautveckling AB samt Apple Store i Täby.

Jag kommer besöka alla dessa, men är det någon som kanske redan vet vilka som är billigast?
Citera
2013-11-13, 23:24
Medlem
Ring först och prata med Apple. Ibland kan de göra goodwillreparationer under förlängd garanti om det finns ett känt fel. Prata också med LAN-Master, de är bra.
Citera
2013-11-13, 23:25
Medlem
Det där skulle kunna vara ett fel som har med grafikkortet att göra.
Citera
2013-11-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Ring först och prata med Apple. Ibland kan de göra goodwillreparationer under förlängd garanti om det finns ett känt fel. Prata också med LAN-Master, de är bra.
Apple gör definitivt inga undantag för tappskador eller liknande
Citera
2013-11-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Apple gör definitivt inga undantag för tappskador eller liknande

Men vi vet inte om det är det som är problemet.
Det är värt att ringa och fråga i alla fall.
Citera
2013-11-14, 00:28
Medlem
Torps avatar
Nämn inget om droppskadan till genierna om du vill hoppas på goodwillreparation.
Citera
2013-11-14, 01:35
Medlem
Synd att du antagligen inte har AppleCare till datorn, för då hade du fått den reparerad utan några problem, såvida det inte är uppenbart att skadan har uppstått genom att du tappat datorn. Men i så fall hade det antagligen täckts, delvis i alla fall, av hemförsäkringen. Hör med ditt försäkringsbolag också. Det skadar inte i alla fall.
Citera
2013-11-14, 02:02
Medlem
Jo, jag skulle hävda konsumentköplagen men jag har en tydlig skada på hörnet av chassit som indikerar på att den fått en smäll/tappats.
Citera
2013-11-14, 08:33
Medlem
Glapp/kass skärmkabel. Det brukar vara så när dessa fel uppstår, iallafall enligt mina erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in