2013-11-14, 17:21
Medlem
envaldigtvackerdags avatar
Jag har frn ingenstans ftt hudutslag, och de verkar vara CB som ger det, ven om jag rkt i 15 r.

Bollade lnge med mina lkarkompisar vad det kan vara, sen mrkte jag att det blev vrre nr jag rkte.
Provade d att rubba lite torrt weed mot underarmen, och jag fick utslag dr.

Om ni rubbar lite p insidan av underarmen (knslig hud dr), fr ni utslag d?

Nn mer som ftt utslag, och har ni hittat en lsning, t ex antihistaminer, kortisontabletter/spruta eller dyl?

Jag r allergisk mot grs, bjrk etc, s att jag r allergisk mot en vxt r kanske inte s mrkligt.
Senast redigerad av envaldigtvackerdag 2013-11-14 kl. 17:24.
Citera
2013-11-14, 17:32
Medlem
raxmouses avatar
Jag hr hrt ngongng att en sndr "Vaporizer" ska fungera mot kommor som grsallergi men jag r absolut inte sker p ngot vis.
Citera
2013-11-14, 17:39
Medlem
LarryBirds avatar
Intressant, har jag aldrig hrt talas om innan.. Men om du nu r allergisk mot andra vxter s kanske inte skillnaden r s stor?
Citera
2013-11-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Jag hr hrt ngongng att en sndr "Vaporizer" ska fungera mot kommor som grsallergi men jag r absolut inte sker p ngot vis.

Jag rker bara med vaporizer!

Utslagen sitter inte p hnderna, dremot dr man har knslig hud, s kanske beror det p direktkontakt och inte sjlva rkandet.
Min spontana tanke r ett par v uppehll, sen en v antihistamin och ingen direktkontakt, och se om det hjlper
Citera
2013-11-14, 17:58
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envaldigtvackerdag
Jag rker bara med vaporizer!

Utslagen sitter inte p hnderna, dremot dr man har knslig hud, s kanske beror det p direktkontakt och inte sjlva rkandet.
Min spontana tanke r ett par v uppehll, sen en v antihistamin och ingen direktkontakt, och se om det hjlper

Ja, eller s slutar du rk och bli hel nykterist? ...och inte p ngot provocerande stt utan 15 r r lng tid, prova 15 nyktert???
Citera
2013-11-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Ja, eller s slutar du rk och bli hel nykterist? ...och inte p ngot provocerande stt utan 15 r r lng tid, prova 15 nyktert???

Klart jag kan, ibland rker jag inte p mnga mnader, s jag r knappast beroende, men jag gillar ju det...

Typ "Min penis blir svullen av sex, vad gra?"
"Funderat p att g i celibat? Jag menar du har ju knullat i 25 r, kanske dags att vara i celibat i 25 r?"

Citera
2013-11-14, 18:11
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Klart jag kan, ibland rker jag inte p mnga mnader, s jag r knappast beroende, men jag gillar ju det...

Typ "Min penis blir svullen av sex, vad gra?"
"Funderat p att g i celibat? Jag menar du har ju knullat i 25 r, kanske dags att vara i celibat i 25 r?"

HAHA, s dligt att det blev bra ju!

Men ok! Det r ju bra det iaf kanske r ett extra "higt" grs du ftt tag p??? liksom lite extra...grsigt. hehe
Citera
2013-11-14, 18:26
Medlem
Smash3rs avatar
Visst kan man f utslag p huden nr man handskas med weed! Har varit med om samma sak efter att hanterat frska plantor!

Men inget jag strs av nr jag rker exempelvis..
Citera
2013-11-14, 19:11
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis --> Drogakuten
/Moderator
Citera
2013-11-14, 19:31
Medlem
klybans avatar
Testa att rubba in ngot klorofyllrik vxt, och sen om du fr samma utslag.
Om du fr detta, s kan en bra kurering avsluta dina problem.
Kanske vattenkurering, som jag hrt r riktigt effektivt att ta bort klorofyll.

Kortison och adrenalin borde ju effektivt ta detta.
Adrenalin r nog inte ett alternativ.
ven en bra histamin.
Citera
2013-11-15, 14:56
Medlem
Nu r jag glad. Hudlkaren sa att det var bltros, s jag r inte allergisk mot cb, bara lite knslig mot det
Citera
2013-11-15, 17:29
Medlem
LarryBirds avatar
Citat:
Nu r jag glad. Hudlkaren sa att det var bltros, s jag r inte allergisk mot cb, bara lite knslig mot det
Haha man fr gratulera! Blir att fira med en holk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in