Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Ja men nu r det inte henne som videon handlar om. Lyssna istllet p det som Alfred de Zayas har att sga. Han r en auktoritativ klla. Enligt hans rapporter r det sanktionerna som orsakat krisen i Venezuela.
Det tycker jag inte. Intrycket jag fick av video r att man kan sga vad man vill om Maduro, men rtt vg framt r inte att erstta honom med en marionett utsedd av USA. Det kommer bara orsaka nnu ett meningslst inbrdeskrig och frstrt land.
Krisen r egentligen sekundr i diskussionen. Maduro r inte demokratiskt vald, oavsett om s ekonomin hade blomstrat. Men ok, jag kanske tar och tittar p filmen av den anledningen nd.
Att Guida r en amerikanskt tillsatt marionett r en del i ett falskt narrativ. En medveten lgn, alternativt okunskap (vilken r riklig hos Maduroanhngare av ngon anledning). Guaid r demokratiskt tillsatt p sin post baserat p den i denna stund enda demokratiskt valda politiska frsamlingen i Venezuela. Han r utsedd i ett ppet och demokratiskt val av det venezolanska folket och ingen annan.